מה חשוב לדעת לפני הפגישה עם האדריכל? 

מה חשוב לדעת לפני הפגישה עם האדריכל? 

אנשים רבים לא יודעים מה השלבים הנכונים בדרך להשגת בית החלומות שלהם עוד לפני שלב הבנייה, בשלבים הראשונים של התכנון ועיצוב חלל הבית. בהקשר לכך, אחד השלבים החשובים לפני תחילת הבנייה הוא שלב התכנון, וניתן לקבל עזרה מאדריכל בשלב התכנוני של הבית. לפני הפגישה שלכם עם האדריכל חשוב שתדעו מה תרצו שיהיה בבית שתבנו, אלו אלמנטים חשובים לכם בתכנון ועיצוב הבית, כדי להגיע מוכנים לפגישה עם האדריכל. בפגישה האדריכל יקשיב לצרכים ולבקשות שלכם, ויציע לכם רעיונות תכנון באפשרויות מגוונות, ומתוכם תוכלו לבחור את מה שהכי אהבתם. האדריכל יציג לכם שרטוטים שהוא מציע לתכנון המבנה, בשרטוט מקצועי שיתאר את המפרט התכנוני של הבית, על כל החללים הנמצאים בתוך הבית. אם לבית יש קומות, אז האדריכל יציע מבנה תכנוני מתאים לכל קומה בבית עבורכם. לפני הפגישה עם האדריכל כדאי שתדעו מה תרצו בבית שתבנו, והאדריכל גם יספק לכם עצות מקצועיות משלו, על סמך הנסיון והידע המקצועי בתחום האדריכלות.

תכנון בית פרטי בעזרת אדריכל: מה השלבים שכדאי לדעת?

אם אתם רוצים לבצע תכנון בית פרטי לבית העתידי שלכם, בו תבחרו לגור, קודם כל עליכם לתאם פגישה מול האדריכל שבחרתם, כדי להבין מה הוא מציע לכם, ולתאם ציפיות אודות התכנון הצפוי לבית. האדריכל שבחרתם יציע לכם בשרטוט המקצועי שהוא אמור לספק ללקוח, את אופן החלוקה של השטחים בבית, חלוקת החדרים בקומות הבית, הקשרים בין החללים השונים בבית, וכדומה. לאחר קבלת השרטוט, השלב הבא הוא לקבל מושג לגבי נראות המבנה בדימוי חזותי תלת ממדי ולבסוף, מכינים תכנית מפורטת שתוגש לוועדה המקומית לתכנון ובניה. לפני הגשת התכנית לוועדה המקומית לתכנון ובנייה, ייתכן שיהיו עוד שינויים במבנה התכנוני, וזה חלק טבעי משלב התכנון העיצובי. לאחר קבלת היתר בנייה, מתחיל הביצוע בפועל ותחילת בניית הבית, לאחר שעברנו את כל שלבי התכנון של הבית. האדריכל מלווה את הלקוח לאורך כל שלבי התכנון וכן מסייע בבחירת חומרים ואביזרים מתאימים מאנשי מקצוע. אין ספק שאדריכל יוכל לסייע בכל שלבי התכנון של הבית העתידי שלכם, כך שתקבלו את בית החלומות שלכם, שתמיד רציתם.

כיצד נכון למצוא אדריכל לתכנון הבית שלכם?

לאחר שקיבלתם החלטה ללכת על האפשרות להקים את בית החלומות שלכם, השלב הבא הוא לתכנן את הבית המושלם עבורכם. אדריכל הוא האדם עימו תוכלו לתכנן בצורה מקצועית, עם שרטוטים מתאימים, את בית החלומות עבורכם ועבור היקרים לכם. אז כיצד תוכלו למצוא את האדריכל המתאים? השלב הראשון הוא לחפש מספר אפשרויות של אדריכלים, באמצעות חיפוש אונליין ברשת, באינדקסים למיניהם של אדריכלים וכמובן גם בהמלצות מפה לאוזן, דרך אנשים אחרים. בשלב הבא, תבקשו מספר הצעות מחיר וכן פגישת ייעוץ ממספר אדריכלים. בפגישות אלו תוכלו להבין מה כל אדריכל יוכל להציע לכם, להבין מה ההבדלים לעומת אדריכלים אחרים, וזה יוכל לעזור להחליט בהמשך על האדריכל הנכון ביותר עבורכם. מומלץ לא למהר ולבחור את האדריכל הראשון שתצרו עימו קשר. תבדקו כמה אדריכלים, כדי לבחון סגנונות עבודה שונים, ולקבל רעיונות נוספים לעיצוב ותכנון הבית שתרצו לבנות. שלב תכנון הבית ועיצובו הוא שלב מרגש ומיוחד במינו, בו אתם מקבלים הזדמנות לתכנן את הבית העתידי בו תגורו, לפי השאיפות והרצונות שלכם. בסופו של תהליך זה תרוויחו את הבית שתמיד חלמתם עליו, וזה בהחלט יכול להיות חלום שהופך למציאות, בבניית הבית המושלם שלנו.

צילום: Shutterstock

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*