מה זה שקע חכם?

מה זה שקע חכם?

העולם סביבנו הופך כל הזמן לחכם יותר ויותר. הטלפונים שלנו כבר חכמים, כלומר מצוידים במגוון רחב מאוד של יכולות מרשימות, והשלב הבא הוא בתים חכמים (בדרך לעולם שבו עשרות מיליארדי מכשירים מחוברים לאינטרנט – האינטרנט של הדברים – ובעצם הופכים גם כן לחכמים). השקע החכם הוא חלק מהבית החכם, וכדאי להכיר אותו כבר עכשיו.

מה יודע לעשות שקע חכם?

הדוגמה הטובה ביותר של שקע חכם היא השקע של הדוד החשמלי (שלעתים נקרא גם מתג חכם לדוד). המהות של שקע זה היא האפשרות להפעיל אותו מרחוק – כלומר יש לנו שליטה מלאה על הדוד החשמלי ויכולת להדליק אותו או לכבות אותו גם כשאנחנו נמצאים במרחק רב ממנו.

למעשה בזכות השקע החכם אנחנו יכולים גם ללמד את הדוד מתי אנחנו זקוקים למים חמים. אם לדוגמה ישנו בית ובו 3 ילדים שמתקלחים מדי ערב ב-19:00, ההורים יכולים לתכנת את הדוד כך שמדי יום ב-18:00 הוא יידלק וימשיך לפעול עד למשל 19:20 כך שיישארו גם מים חמים להמשך הערב ולכל צורך שיבוא. במצב שכזה גם אם ההורים בגינה עם הילדים, מתעכבים בעבודה או סתם שכחו להדליק את הדוד – ב-19:00 הילדים יוכלו להתקלח ושגרת הערב לא תתעכב.

האם ניתן להשתמש בשקע החכם בכל בית?

שקע חכם לדוד מתאים לכל דוד חשמלי שהוא ולכל בית, כולל אלה הישנים. כל מה שאתם זקוקים לו הוא סמארטפון עם מערכת הפעלה אנדרואיד או לחילופין IOS, חיבור לאינטרנט בבית וראוטר – שכן התקשורת עם השקע החכם מתבצעת באמצעות הסמארטפון שלכם ועל בסיס רשת האינטרנט.

חיסכון ניכר בחשמל

היתרון העיקרי של שקע חכם לדוד חשמלי הוא כמובן העובדה שתמיד יהיו לנו מים חמים בדיוק בזמן שאנחנו צריכים אותם, בלי עיכובים ובלי בעיות. עוד יתרון הוא שהדוד לא דולק שלא לצורך – אופציה אחת היא כאמור לתכנת אותו וללמד אותו מתי עליו לכבות את עצמו, וגם אם הדוד החשמלי מופעל שלא במסגרת תוכנית כלשהי ויצאנו מהבית, אין צורך לחזור הביתה בבהלה: כל שעליכם לעשות הוא לשלוף את הסמארטפון ולכבות את הדוד מרחוק.

תרומה נוספת לחיסכון בחשמל שמייצר השקע החכם היא באמצעות המידע שהוא מספק לנו אודות הרגלי צריכת החשמל, המשתמשים השונים בדוד ועוד.

האם התקנת שקעים חכמים מורכבת?

לא.

ישנם אנשים שיכולים לחבר שקע חכם למתג ההפעלה של הדוד בכוחות עצמם, וגם אם לא, כל חשמלאי יוכל לעשות זאת במחיר נמוך לנוכח פשטות ההתקנה.

החיבור לרשת האינטרנט הביתית ותפעול האפליקציה פשוטים אפילו יותר, כך שתוך זמן קצר כבר תוכלו ליהנות משליטה מלאה בדוד ומהפחתה משמעותית בצריכת החשמל – יתרון גם מבחינה כספית וגם מבחינת נצילות אנרגטית. עוד כדאי לדעת שבעתיד יהיו מן הסתם גם סוגים אחרים של שקעים שמאפשרים לנו שליטה מלאה במכשירי החשמל הביתיים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*