מה הם צ'ילרים

מה הם צ'ילרים

צ'ילרים הם אחת משיטות הקירור הפופולאריות ביותר בשנים האחרונות. המערכת מקררת את המבנה בעזרת מים קרים אשר מועברים דרך רשת צינורות ומשאבות, דבר המשמש כפתרון יעיל ביותר לבתים פרטיים מרובי חדרים וכן למבנים תעשייתיים גדולים.

המערכת עושה שימוש במערכת גדולה ושלמה של ציוד תעשייתי – מעבה, מקפיא, צינורות ומשאבות, גז, נוזל קירור וכדומה. המערכת מקררת את המים בעזרת גז קר שאינו בא במגע ישיר עם המים, המים הקרים מועברים באמצעות מדחס מיוחד דרך צינורות ומשאבות לכל אזורי המבנה

כאשר בכל חלל שטח קיימות יחידות טיפול אוויר / יחידות מפוח עליהן ניתן לשלוט מתוך המבנה. ישנם סוגים שונים של צ'ילרים – צ'ילר מים קרים, צ'ילרים מתניידים, מרכזיים ונייחים. כמות המים הנאגרת במערכות אלו עשויות להגיע למאות טונות של מים, לכן הן ממוקמות בצד המבנה או על הגג. הצ'ילרים נותנים מענה אופטימלי למבנים תעשייתיים גדולים עקב קלות העברת נוזל הקירור דרך הצינורות, זאת לעומת המוגבלות של המזגנים המפוצלים הנפוצים. התקנת המערכת היא איננה משימה פשוטה כלל וכלל ויש לבצע את ההתקנה באמצעות מומחים למערכות אלה.

עוד לפני ההתקנה יש לבצע עבודת תכנון הלוקחת בחשבון את תנאי השטח והמבנה על מנת להתאים את המערכת בצורה אופטימלית. כמו כן יש לבצע חישוב מדויק של כמות האנרגיה הנדרשת לנוזל הקירור על מנת להגיע לייעול מקסימלי של הקירור. צ'ילרים נפוצים במקומות ציבוריים רבים, דוגמה למקומות רבים אשר אימצו את מערכות הצ'ילרים הם מקומות כמו מתקנים תעשייתיים. בעצם מתקן תעשייתי הוא מקום גדול, שגם אם הוא בעל חדרים רבים, הוא יזדקק למזגנים רבים למטרת קירור, וגם אם הוא לא בעל חדרים רבים, מפאת גודלו, יהיה צורך בפיזור אוויר לאורך כל המקום למטרת קירור כל המבנה בצורה הטובה ביותר.

היתרונות של צ'ילרים

* קירור אופטימלי – טמפרטורה יציבה.

* תחזוקה מינימלית.

* שימור מים על ידי הזרמת המים במנגנון הידראולי סגור

* חסכון באנרגיה ובעלויות החשמל

* מצנני המים (צי'לרים) תוכננו ליעילות אנרגטית של חוות השרתים ולרציפות תפקודית.

* הצ'ילרים לחוות שרתים של ליברט חוזרים לעבודה תוך 60 שניות מהפסקת חשמל ומספקים קירור חינמי למס' רב של שעות בשנה גם באקלים הישראלי.

* המערכות הן חלק ממערכת הוליסטית של בקרה אחידה ואחודה לפעילות אופטימאלית וחסכונית של מערכות הצ'ילר עם כל מערכות הפנים של חוות השרתים.

* חסכון כספי – בסופו של דבר חשוב להבין כי התקנת צ'ילר תחסוך רבות לעומת התקנה של ריבוי מערכות קירור אחרות למבנים כמו תעשיות ומוסדות ציבוריים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*