מה הם ההבדלים בין סוגים שונים של אוכל לכלבים

מה הם ההבדלים בין סוגים שונים של אוכל לכלבים

הכלבים שלנו מאוד אוהבים לחכות ליד שולחן האוכל בעת הארוחות המשפחתיות ולחכות בסבלנות שיזרקו להם שאריות, אבל ברוב הפעמים ההמלצה היא להימנע ממתן שאריות מזון לכלבים ולהקפיד להאכילם במזון מותאם לכלבים.
זהו מזון המועשר בוויטמינים ומינרלים ומגיע במתכונת יבשה או רטובה העומד בתקנים וטרינריים מחמירים והוכן במיוחד לכלבים לתמיכה בתפקוד בבריאות שלהם.
כיצד תדעו איזה מזון לבחור לכלב ומה בעצם ההבדלים הטמונים בין הסוגים השונים?

הדירוג קובע – מזון רגיל או פרימיום

נהוג לחלק את המזון לכלבים ל-4 דרגות מזון וככל שהדרגה גבוהה יותר, כך האוכל נחשב איכותי יותר וגם יהיה יקר יותר. הסוג המשובח ביותר מכונה אולטרה פרימיום מכיל בשר בכמות גבוהה מאוד ללא דגנים, כאשר סופר פרימיום יכיל גם כמות גבוהה של בשר אבל באחוז נמוך יותר מאולטרה פרימיום ומזון פרימיום יהיה מעט יותר בשר או הבשר לא יהיה איכותי כמו באולטרה ובסופר. כמו כן, יש מזון פשוט שלא תמיד מכיל בשר ובכל מקרה זהו לא המרכיב הראשון. כדאי תמיד לעקוב אחר פירוט המרכיבים על מנת להבין באיזה בשר מדובר, אחוז הבשר ורכיבים נוספים כמו דגנים למיניהם.

מה בין אוכל יבש לאוכל רטוב?

שני סוגים עיקריים של אוכל לכלבים הם אוכל יבש ואוכל רטוב כאשר אוכל רטוב מגיע לרוב בשימורים ונחשב קל יותר לעיכול ומתאים לכלבים עם בעיות שיניים או חניכיים ומשתמשים בו לעיתים גם בתהליכי אילוף כדי לצ'פר את הכלב על התנהגות טובה.
מזון יבש נשמר לאורך זמן גם בתנאי מזג אוויר משתנים והוא יכול לחזק את השיניים של כלבים צעירים. מזון יבש זול יותר ממזון רטוב מבחינת עלות לכמות אך התוקף של מזון רטוב קצר יותר במיוחד לאחר הפתיחה ויש לשמור אותו מרגע הפתיחה בקירור לפי המצוין על גבי האריזה.
כיום אפשר להשיג גם מזון קפוא לכלבים שעבר תהליך פסטור לשלילת חיידקים וניתן להפשיר אותו כל פעם לפי המנה המבוקשת וליהנות מכמות מזון לאורך זמן שניתן להקפיא ולשמור לעת הצורך.

הקשר בין גודל, גיל וגזע לאוכל

אוכל של כלבים מסווג גם לפי גזע, משקל וגיל כאשר יש מזונות המתאימים יותר לגורים לעומת מזונות ייעודיים לכלבים מבוגרים, כיוון שהרכיבים שלהם נועדו לתמוך בהתפתחות הקוגניטיבית והגדילה של גורים לעומת אחוז נמוך של שומן לכלבים מבוגרים לשמירה על משקל תקין.
כדאי להיוועץ עם הוטרינר בהתאמת סוג המזון לפי משקל, גיל וגזע הכלב וגם לבחון אם הכלב באמת אוהב את המזון ואם הוא רגיש לרכיבים מסוימים או זקוק לרכיבים תזונתיים ספציפיים, לפי מצבו הבריאותי. ההיצע כולל מזון רפואי ואוכל ללא גלוטן, מזון לכלבים שסובלים מבעיות שונות כמו בעיות שיניים או בעיות מפרקים או אלרגיות שונות למקורות חלבון מסוימים. אפשר לראות פירוט על גבי האריזה של מקורות החלבון כמו גם תוספים של ויטמינים ומינרלים.

עניין של טעם ומרקם – אוכל שהכלב יאהב

אוכל לכלבים נבדל גם ברמת הטעם, כי חשוב שהכלב אכן יאהב את מה שהוא אוכל וכמובן, שיהיה שבע. מוצרי המזון לכלבים מגיעים במגוון רחב של טעמים מטונה דרך הודו ועד סלמון ואלה נבדלים זה מזה גם ברמת המרקם של המזון במיוחד אם מדובר במעדנים המגיעים עם רוטב. חשוב להחליט מראש מתי לתת לכלב מזון רטוב ומתי יבש, מה יהיו הטעמים הדומיננטיים ומה תהיה חלוקת המזון מבחינת חלוקת הארוחות לאורך היום והקפדה על הכמויות.

צילום: pixabay

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*