מה היא התעדה לבנייה ירוקה

מה היא התעדה לבנייה ירוקה

נדלן הוא אחד התחומים המבטיחים והמצליחים כעת לכל מי שיכול להרשות לעצמו, או מבין עניין. ואכן מניין הצעירים והמבוגרים הפונים לתחום זה הולך וגדל, ואיתם כמובן גדל גם הפיקוח והתקנים על הבניה.

תקן 5281 התקן הישראלי לבנייה ירוקה

בעולם בו החור באוזון הולך וגדל, מצב האקלים הולך ומתדרדר ויערות שלמים הולכים ונשרפים או נכחדים לטובת צרכי האנושות, על המעט שנותר לנו לעשות חשוב לשמור כדי לנסות לשמר לנו עולם בעל חיים נכונים ובריאים ככל הניתן.

בדיוק לשם כך הגיע תקן 5281- התקן הישראלי לבנייה בת קיימא (בנייה ירוקה).

תקן 5281 קיים כבר שנים והתקנות בו חודשו בשנת 2011. אבל רק מאז מרץ 2022, בעקבות סיכום של שר הפנים דרעי והשרה להגנת הסביבה גמליאל שנה קודם לכן, החלה החובה להחיל את התקן על כל בניין חדש שיקום וכל בניין שיעבור שיחזור. כך שהיום בניין שלא יעמוד בת"י 5281 לא יקבל אישור.
תו התקן אוכף דברים רבים שבכולם המכנה המשותף הוא ההגנה על הסביבה שלנו.
התקן דואג בין השאר לדברים כמו חיסכון באנרגיה, צמצום פליטת גזים מזיקים, בידוד נכון ושימוש בחומרים לא מזיקים לסביבה.

שלבי הדרישות לתו תקן של בנייה ירוקה

שלב מקדמי- השגת התנאי הראשוני לבנייה ירוקה
השלב הראשוני, בו יוצרים את כל התכניות הראשוניות, שרטוטים, הדמיה של הבניין ובאילו חומרים יהיה שימוש. בשלב זה מלווה הבנייה הירוקה דואג שכל תנאי התקן יעמדו עם אסטרטגיית הבנייה. הוא אחראי לאגד את כל התכנונים ולהגיש על מנת לקבל אישור. השלב הזה חיוני מאוד כדי לקבל אישור ראשוני בכלל להמשיך עם הפרוייקט לשלב המעשי.

שלב א- בדיקה בשטח של אישורים
השלב השני יהיה השלב בו לוקחים את כל השרטוטים המחשבות וההדמיות מהדף והמחשב, אל השטח, בשלב הזה משלבים את תנאי השטח עם הרציונל מוודאים שהתכניות והאישורים מהשלב הראשון יכולים להתקיים במיקום הנוכחי עם תנאי הקרקע והסביבה הנבחרת.

שלב ב- מבחן המציאות
זה הרגע שבוחנים את הבניין שכבר קיים, ואם הוא נעשה ועומד לפי התכניות והאישורים שהוגשו בשלבים הראשונים של הגשת הבקשות והרעיונות.
שלב זה עשוי משני חלקים של הבדיקה, סיור השלד וסיור הגמר.

סיור שלד
סיור שלד מתקיים לאחר ששלד הבניין עומד מוכן, בשלב זה המעבדה בודקת אם חומרי הבנייה תואמים את מה שסוכם באישורים, אם שימור העצים קיים, מוודאים את הבידוד האקוסטי והתרמי, ואת הניהול הסביבתי של אתר הבנייה

סיור גמר
סיור הגמר הוא שלב הבדיקה הסופית וקבלת התוצאות. לאחר סיום עבודות הגמר בבנייה צריך לתאם סיור עם המעבדה, בו המעבדה תיתן ניקוד לכל הקריטריונים ולפי כל הפרמטרים ועל פי הניקוד יתקבל הציון והדירוג הסופי.
לאחר סיור הגמר תתקבל תעודת שלב ב על פי ממצאי המעבדה.

מלווה לבנייה בת קיימא

על מנת לעשות את התהליך הנכון לקבלת כל האישורים יש לפנות אל מלווה בנייה ירוקה מנוסה, שמודע ומעורה בצרכים הנדרשים לכל האישורים.
חשוב לא להקל ראש בבחירת מלווה נכון בתהליך לבניין ירוק, כיוון שהוא זה שיהיה אחראי על כל הדברים יודע את סדר העבודה והתקנים בדיוק.
יועץ עם נסיון והבנה בתהליך יחסוך לכם כסף וזמן רבים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*