מה הוא ביטוח רכב לפי קילומטראז' ומתי זה כדאי?

מה הוא ביטוח רכב לפי קילומטראז' ומתי זה כדאי?

חברות הביטוח בישראל מציעות מגוון מסלולים ופתרונות לביטוח רכבים מכל הסוגים, ובתקופת הקורונה כאשר רבים לא הזיזו את הרכב מהחניה החלו רבים לעבור למסלול ביטוח רכב לפי קילומטראז'. הנהגים כיום מודעים למסלולי ביטוח הרכב השונים המשווקים על ידי חברות הביטוח, וכולם מחפשים פתרונות ביטוח זולים יותר. עם זאת, הנהג הממוצע והמודע מחפש ביטוח רכב שלא רק נותן מחיר טוב אלא גם שירות מעולה ואפשרות להתאים אישית את הפוליסה לצרכיו הייחודיים.

למעשה, חברות הביטוח מציעות משנת 2005 פוליסות המתאימות להיקפי שימוש ונסיעה נמוכים, ולמי שממעיט להשתמש ברכבו, אך ללא הצלחה מרובה, ורק בשנים האחרונות החל ביקוש לפוליסה הייעודית לפי קילומטראז'. הפוליסות הרגילות לביטוחי רכב מיועדות לנהגים סטנדרטים לפי היקף שימוש ממוצע. יחד עם זאת, לכל בעל רכב יש צרכים שונים וייחודיים בנהיגה, ומעבר לכך יש נהגים עם מאפיינים ייחודיים כמו נהג עם עבר ביטוחי נקי, נהגים שכמעט ואינם נוהגים ברכבם, נהגים יחידים, נהגים צעירים ועוד. לכן, בשנים האחרונות החלו חברות הביטוח המובילות להציע מסלולי ביטוח מותאמים אישית, ביניהם ביטוח רכב לפי קילומטראז'.

שינוי בהרגלי השימוש ברכב

נגיף הקורונה התפרץ בעולם לפני כשנתיים, המשבר גרם לשינויים רבים בחיינו ובהרגלי השימוש ברכבנו. כתוצאה ממשבר הקורונה רבים עבור למודל העבודה מהבית או למודל העבודה ההיברידי, אפשרויות הבילוי פחתו, הישראלים כמעט ואינם משתתפים באירועים, ורבים החלו לרכוש מוצרים באינטרנט במקום נסיעה לקניונים ולחנויות במרכזי הערים. לכן, הרכב המשפחתי "מבלה" בעיקר בחניה, ואנו חוסכים בהוצאות הדלק, אך עלינו לבדוק גם את נושא הביטוח ולבחון דרכים לחיסכון בעלויות ביטוחי הרכב מאחר וזו הוצאה גבוהה בתקציב המשפחתי.

בשנתיים האחרונות החלו חברות הביטוח לפרסם מחדש את מסלול הביטוח לפי שימוש בפועל, ולא מעט מבעלי הרכבים החלו לרכוש ביטוח רכב לפי קילומטראז'. ללא ספק מסלולי הביטוח שמותאמים אישית מתאימים יותר לרוח התקופה, לכן מומלץ לכל בעלי הרכב המחדשים בקרוב את הפוליסה לבדוק את המסלולים החדשים שמשווקים כיום על יד חברות הביטוח השונות.

אגב, חברות הביטוח מציעות מסלולים נוספים בהתאמה אישית כגון: ביטוח מוגבל בזמן המתאים מאוד למשפחות עם חייל או בן משפחה אחר המשתמש ברכב רק בסופי שבוע או לצורך ביטוח ליום אחד כדי לקחת את הרכב למכון בדיקה או למבחן שנתי, ביטוח לנהגים זהירים המתאים לנהגים ללא עבר ביטוחי, ביטוח לנהגים שיתופיים ועוד.

למי מתאים ביטוח לפי קילומטראז'?

ביטוח רכב לפי קילומטראז', המכונה גם ביטוח רכב לפי שימוש בפועל, מתאים בעיקר במצבים הבאים:

  • הרכב המבוטח הוא רכב שני במשפחה לכן היקף השימוש בו מועט יחסית.
  • הרכב אינו מיועד לנסיעות ארוכות או רבות.
  • רכב פנאי המיועד לשימוש חלקי ולא לשימוש יומיומי.
  • ביטוח רכב לנהג חדש או צעיר הנוהג בזמנים קצובים, למשל חייל המגיע לחופשה פעמיים בחודש.

באמצעות השוואת ביטוח רכב אפשר לבדוק האם כדאי למבוטח לרכוש פוליסה סטנדרטית וללא מגבלה על היקף השימוש או שעדיף לו לרכוש ביטוח רכב לפי קילומטראז'. כאשר בוחרים מסלול ביטוחי זה יש להתייחס לגורמים כמו מגבלת קילומטרים בשנה, צורך בהתקנת רכיב למדידת היקף הנסיעה ברכב המבוטח (לדוגמה רכיב OBD), שיעור ההנחה בהשוואה לפוליסה רגילה.

היתרונות של ביטוח רכב לפי קילומטראז' הם:

  • ביטוח רכב זול יותר בהשוואה לעלות הביטוח הסטנדרטי.
  • ביטוח מותאם אישית לצרכי הנהג ולאופן השימוש ברכב.

לסיכום, ביטוח רכב לפי קילומטראז' מתאים לחלק מהמבוטחים וכדאי לבדוק האם הוא מתאים לכם כדי לחסוך בהוצאות הביטוח לרכב.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*