מהן חקירות כלכליות? 

מהן חקירות כלכליות? 

עבירות כלכליות הן בין הדברים המתסכלים ביותר שיכולים לקרות  כאשר אדם שהכרתם וסמכתם עליו גזל את כספכם או רכושכם בדרכי מרמה, או לחלופין מנסה להסתיר מכם. בין אם מדובר בבני זוג אשר מסתירים מכם נכסים בעיצומו של הליך גירושין, ובין אם מדובר בבעל חוב שמתחמק מתשלום, עוגמת הנפש איומה וסביר להניח שאתם מרגישים חסרי אונים.  

אינכם חייבים להרגיש כך! פעמים רבות אינכם חסרי אונים כמו שאתם אולי חושבים, יש לכם מה לעשות כמו למשל לפנות לחוקרים מקצועיים ובעלי ניסיון כדי שיבצעו חקירה כלכלית. חקירות כלכליות מתבצעות בצורה מקיפה ובתומן תוכלו לקבל דוחות, אסמכתאות ומידע שיעזרו לכם לעבור לשלב הבא, ולדרוש וגם לקבל את מה שמגיע לכם על פי חוק 

באילו מקרים מבצעים חקירות כלכליות? 

המטרה של חקירות כלכליות היא להתחקות אחרי נכסים, רכוש וכספים שאנשים מסתירים, או לא אומרים את כל האמת לגביהם. חקירות אלו יתנו מענה במקרים הבאים: 

  • גירושין בין בני זוג  בני זוג שנמצאים בהליכי גירושין לא תמיד שקופים לגבי מצבם הכלכלי ונכסים שבבעלותם. כך למשל כאשר יש לאחד מבני הזוג עסקים בארץ ובעולם, חשבונות בנק או נכסים נסתרים, ירושות שקיבלו ולא שיתפו וכדומה, חקירה כלכלית תעזור לחשוף את כל אותם הנכסים שיש למי מבני הזוג. 
  • ירושה  לעיתים ישנם אנשים אשר מעוניינים להוריש רכוש, כסף או נכסים מחוץ למסגרת המשפחתית, כתוצאה מכך הם גם מעלימים את רכושם ונכסיהם. חקירה כלכלית במקרה הזה תעזור לבני המשפחה לראות את התמונה הרחב ולקבל מושג לגבי הנכסים והרכוש של מקורבם. 
  • בדיקה פיננסית  חקירות כלכליות מתבצעות גם למטרת בדיקה פיננסית על אנשים מסוימים. באמצעותן ניתן למפות את מצבן של חברות, ארגונים וגם לשקף את מצבם הכלכלי של אנשים פרטיים. החקירה תניב מידע מסוגים שונים ובכלל זה גם אירועים חריגים כמו פשיטות רגל, עיקולים, הגבלות בנקאיות, שעבודים ומידע נוסף אשר יכול לעזור לקבל תמונת מצב רחבה יותר. 
  • איתור נכסים  לאורך השנים אנשים צוברים נכסים מלבד נכסי נדל"ן כמו למשל חשבונות בנק בחו"ל, כלי רכב, יצירות אמנות, נאמנויות, כלי שיט, מטוסים והרשימה עוד ארוכה. חקירות כלכליות יעזרו לאסוף מודיעין ולאתר את כל הנכסים שאחרים התאמצו להסתיר מכם 

כיצד מבצעים חקירות כלכליות? 

חקירות כלכליות מתבצעות על ידי חוקרים מנוסים שעומדים לרשותם כלים וציוד מתקדמים ושיש להם גישה למאגרי מידע מסוגים שונים. מעבר לכך, ניסיונם מאפשר להם לנתח את המידע שאספו תוך שהם משתמשים בתוכנות מיוחדות אשר מרכזות את כל הנתונים אודות הנחקר ופעילותו הפיננסית תחת קורת גג אחת.  

יש לציין שכדאי ומומלץ לפנות למשרד חקירות מורשה אשר מפעיל חוקרים מקצועיים ומיומנים ופועל בכפוף לחוקים הקיימים, כדי שניתן יהיה להשתמש במידע שנאסף כראייה במקרה הצורך.  

מלבד פנייה לחוקרים מקצועיים, כדאי גם לקבל ייעוץ משפטי 

בהמון מקרים כדאי לפנות לייעוץ משפטי של עורך דין מקצועי ומומחה, כדי שלא לחרוג מגבולות המותר ולעבוד על פי החוקים. מה גם שאם אתם חושדים שיש אדם שלא משתף אתכם בכל האמת, מתחמק מתשלום, מנצל את התמימות שלכם כדי לקחת מהם נכסים או רכוש במרמה, או מסתיר נכסים כאלו ואחרים, כדאי מאוד להבין מה ההשלכות המשפטיות לכך ולהבין כיצד לפעול בצורה נכונה יותר 

עורך דין מקצועי ומנוסה יכול לבחון את המקרה הפרטי שלכם, להדריך ולייעץ לכם, הוא ילווה אתכם במידה ותהיה עילה להגשת תביעה, יעזור לכם להשיג ראיות שיהיו קבילות בבית המשפט וייצג אתכם במידה ויחל הליך פלילי נגד מבצעי העבירה. כך תוכלו להיות שקטים ובטוחים שאתם ממצים את כל הזכויות שלכם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*