מהן הזכויות הרפואיות לחולים בדלקת הכבד?

מהן הזכויות הרפואיות לחולים בדלקת הכבד?

דלקת הכבד יכולה להיות מחלה קשה מאד והיא גורמת ללא מעט כאבים ונזקים, זאת בהתאם לחומרת המצב. דלקת כבד ידועה גם בשם 'הפטיטיס' והיא פוגעת בתפקוד הגוף. לכן יש לטפל בה כמה שיותר מוקדם.

מלבד הטיפול הדרוש על מנת שלא ייווצר נזק גדול למערכות הגוף, רצוי להכיר את הזכויות הרפואיות שלכם. זאת כדי שתוכלו לקבל קצבה מתאימה עבור מימון תרופות וטיפולים. אז מהן הזכויות הרפואיות לחולים בדלקת הכבד? כל הפרטים בהמשך.

על דלקת הכבד…

דלקת הכבד היא מחלה שעלולה להתרחש במגוון מקרים, החל ממעבר של וירוסים מאם לעובר, עד לווירוסים שהגיעו לגוף דרך נוזלים או צואה, ואפילו במקרים של קבלת עירוי דם נגוע. חשיפה לווירוסים שפוגעים בכבד יכולה להיות ברמות שונות, והמחלה עלולה להתפרץ ולגרום לפגיעה בתפקודי הגוף. בעוד שללא טיפול, דלקת כבד עלולה לגרום אפילו למוות.

עוד ייתכנו פגיעות בכבד בשל חשיפה לחומר רעיל או למוצרים תעשייתיים, וירוס בכבד יכול להתרחש של נטילת תרופות מרשם שמזיקות לאברי הגוף, ובעת צריכה לא מתונה של אלכוהול, ומוצרים אחרים שאינם בריאים.

מי שלוקה במצב זה, עלול למצוא עצמו מתרוצץ בין רופאים מומחים, מקבל טיפולים רפואיים ואף מאושפז בבית החולים, למשך ימים רבים. בשל כך חשוב לבצע מימוש זכויות רפואיות מהמוסד לביטוח לאומי ומחברות הביטוח מהן רכשתם פוליסת בריאות.

מדוע חשוב לממש זכויות רפואיות?

מי שלוקה בדלקת כבד, יזדקק לטיפולים ממושכים, ובמקרים קיצוניים גם להשתלת כבד – מה שכרוך בחודשים של המתנה, אשפוזים תכופים והעדר היכולת לעבוד או לבצע כול פעולה אחרת. במקרים כאלה יש להגיש תביעה מול המוסד לביטוח לאומי, בעוד שהזכויות הרפואיות יקבעו בהתאם לחומרת המצב.

חשוב לדעת!

המוסד לביטוח לאומי וחברות הביטוח הפרטיות, מקנות זכויות ופיצוי בהתאם לחומרת המצב של התובע. בכך, ככל שהפגיעה תהיה קשה יותר, כך הזכויות והפיצוי יהיו מקיפים יותר.

מה מקבל מי שהוכר כנכה, על ידי הביטוח הלאומי?

כפי שהזכרנו, מדובר בקצבת נכות ושאר זכויות. זכויות אלה יגיעו לידי ביטוי לאחר בדיקת מגבלותיו של החולה, וגודל הסכנה בה הוא נמצא, כמו גם בהתאם לסיכום מחלה על ידי רופאים מומחים ובחינת המגבלות הרפואיות. בכך יתאים המוסד לביטוח הלאומי את אחוזי הנכות של התובע ובהתאם אליהן – יקבע גובה קצבת הנכות החודשית וקבלת פיצוי חד פעמי.

גם חברות הביטוח עליהן לפצות את המבוטח, זאת בעת קיומה של פוליסת בריאות. לכן יש להגיש תביעה לחברת הביטוח על ידי סיוע של עורך דין או אדם מומחה. באמצעות עורכי דין אשר מספקים מימוש זכויות רפואיות למי שסובל מדלקת הכבד, אפשר לממן כל טיפול ולקבל קצבה חודשית שתעזור להתפרנס, בכבוד.

צילום: מפיקסביי

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*