מהם סיבים אופטיים, כמה הם יותר מהירים ומתי הם יגיעו אליכם?

מהם סיבים אופטיים, כמה הם יותר מהירים ומתי הם יגיעו אליכם?

בשנים האחרונות האינטרנט (כמו שאנחנו מכירים אותו)משתנה ופשוט עובר מהפכה. מה שהתחיל בתור האינטרנט של הדברים והאפשרות שלנו להזמין חפצים בלחיצת כפתור, המשיך לשירותי הסטרמינג והענן ונוכח בכל רגע באפליקציה אחרת: זקוק לתשתית מתאימה. בכתבה הבאה, נסקור את התשתית המהירה בעולם: תשתית הסיבים האופטיים.

מהם הסיבים האופטיים?

סיבים אופטיים הם סיבים אשר מעבירים מידע באופן מהיר באמצעות טכנולוגיה חכמה שמאפשרת פיזור של דאטה בצורה נוחה יותר. במילם פשוטות, מדובר בדרך לקשר בין מחשבים באופן מהיר יותר על ידי יצירת תשתית אינטרנטית שיכולה לפעול ברמה גבוהה יותר. לא מדובר על שינוי באופן הגלישה אלא בהגברת המהירות של העלאה והורדה של קבצים, פחות ניתוקים ופחות לאגים לגיימרים שבינינו.

אילו יתרונות יש לאינטרנט שמבוסס על סיבים אופטיים?

כפי שרמזנו קודם, ישנם מגוון רחב מאוד של יתרונות לאינטרנט אשר מבוסס על תשתית סיבים אופטיים: עבור גיימרים מדובר בגיים צ'יינג'ר משום שניתן לשחק במשחקים מרובי משתתפים בלי הלאגים אשר מאפיינים את האינטרנט הקיים. עבור בעלי עסקים, ניתן לאחסן יותר דברים על ענן באופן קל ופשוט ואילו עבור צרכני סדרות וסרטים מדובר בשינוי אשר מבטל בעצם את הדיליי אשר קיים לעיתים בצפייה ישירה. אכן מדובר בבשורה.

מדוע כולנו זקוקים לו דווקא עכשיו?

בזמן שבו אנו מבלים יותר ויותר שעות מחוברים לאינטרנט ויש אינספור מכשירים אשר נמצאים בתקשורת ישירה עם הראוטר, כולנו חייבים אינטרנט חזק. רק תחשבו כמה אנשים גולשים בבית ובמשרד על אותו מקור האינטרנט, כמה בתים חכמים מצטרפים מדי שנה ואילו וכמה גאגדגטים מתווספים לנו לשגרה בכדי להבין שהאינטרנט של הסיבים הוא כמעט בגדר חובה. וכל זאת לפני שהזכרנו את העובדה שחלק לא מבוטל מהציבור עבר לעבור לעבוד מהדירה וזקוק לאינטרנט שעובד ברמה הכי גבוהה.

כמה הם יותר מהירים מהתשתית הקיימת?

ההבדלים הם ברמות של פי כמה במהירות הגלישה! רק לשם הדוגמה ניקח אינטרנט רגיל אשר מבוסס על תשתית נחושת ובהרבה מקרים מספק חווית גלישה של בין 30 ל- 100 מגה בשנייה. במידה ויש באותו האזור תשתית של סיבים אופטיים אנו נגיעה בקלות למהירויות של 700 מגה בשנייה ומעלה.

מתי הם יגיעו אליכם?

הבשורות הטובות הם שהאינטרנט הבא נמצא כבר בפריסה. בכל יום יש עוד שכונות ועוד בתים שמצטרפים למהפכת הסיבים האופטיים וניתן להשיג מהירות גלישה שהייתה בעבר כמעט ודמיונית. צריך להיות עם היד על הדופק ולבדוק בכל פעם האם השכונה שלכם כבר חלק מהפריסה – בכדי ליהנות מאינטרנט שמתבסס על סיבים.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*