מהם השירותים במפעלים לעיבוד פח

מהם השירותים במפעלים לעיבוד פח

בשיתוף: ס.ר.י מתכות

הפח הוא אחד מחומרי הגלם החשובים, הנפוצים והשימושיים ביותר בעולם המודרני. בכדי להביא אותו למצב השמיש הזה, צריך לעבד אותו בצורה מקצועית באמצעות מפעל שמתמחה בכך. אז מה בדיוק עושים במפעלים לעיבוד פח, ואילו מלאכות מקצועיות ניתן לבצע דרך מפעלים מסוג זה? ננסה לסקור את התחום בצורה מקיפה בכדי לתת לכם את כל האינפורמציה הרלוונטית.

קצת על הפח ועל תפקידיו החשובים

"הפח מהווה, מאז תחילת ימי המהפכה התעשייתית ועד ימינו אנו, את אחד מחומרי הגלם החשובים ביותר בעולם האנושי. עם זאת, חשוב להבין כי לא מדובר בחומר גלם אחד בפני עצמו, אלא בראש ובראשונה בשיטת עיבוד של מתכות. פח הוא למעשה מתכת שעברה תהליך של ריקוע או ערגול – עיבוד עד הגעה לעובי דק מאוד" משתף אותנו גורם בכיר במפעל ס.ר.י מתכות המתמחה בעיבוד מתכות לתעשייה – לאתר העסק >>>.

ככלל, יש כמה סוגים של פחים שנמצאים בשימוש בסביבה התעשייתית המודרנית – פחי פלדה, אלומיניום, אבץ, בדיל, כסף, פלטינה ואפילו זהב. לכל פח יש מטרות שונות והוא בעל תכונות שונות בהתאם לחומר המקורי שאיתו אנו עובדים. בעוד פח פלדה הוא שמיש וחשוב מאוד בעולמות כמו תעשיית הרכב, פח זהב יהיה מן הסתם רלוונטי הרבה יותר לעולם הצורפות.

יחד עם זאת, המכנה המשותף בין כל סוגי הפחים הוא תהליך העיבוד שצריך לבצע בהם לפני שניתן להשתמש בהם כחומרי גלם בתעשייה. עיבוד פח הוא חלק מרכזי ומשמעותי ביותר בעולם עבודות המתכת, וישנם מפעלים שלמים המוקדשים למשימה זו בלבד. אם שאלתם את עצמכם מה קורה במפעלים האלה ואילו מלאכות בדיוק מתבצעות בהם – הגעתם למקום הנכון.

אילו שירותים כוללים מפעלים לעיבוד פח?

  • ריקוע וערגול: המלאכות הראשונות והבסיסיות ביותר בכל עבודת פח הן מלאכות הריקוע והערגול של הפחים. למעשה, מדובר בתהליכים שהופכים את חומר הגלם המתכתי לפח, על ידי השטחה של פני השטח של המתכת ויצירת יריעות ארוכות.

ישנם הבדלים מהותיים בין שיטת הריקוע לשיטת הערגול, גם אם התוצאות הסופיות של שתי המלאכות האלה הן דומות. בעוד בתהליך הריקוע משטיחים את פני השטח של המתכת על ידי הפעלת לחץ מכאני וכוח עילי, בתהליך הערגול, שנחשב כיום למדויק ואיכותי יותר, מעבירים את לוח המתכת דרך מכונה בעלת מספר גלילים מסתובבים, שמפעילים על לוח המתכת לחץ מכל צדדיו כך שהוא משתטח באופן יעיל ומדויק. תהליך הערגול המודרני, שמתבצע בשליטת מחשב בשיטת CNC במפעלים המתקדמים ביותר שמבצעים אותו, הוא כזה שניתן גם לעצב באמצעותו את פני השטח של הפח ולא רק לשטח אותם, וכך להשיג מספר מטרות חשובות בתהליך התעשייתי בעת ובעונה אחת.

  • חיתוך: חיתוך של פחים מהווה גם הוא חלק חשוב בתהליך עיבוד הפח, בעיקר כשאנחנו רוצים להגיע לתוצאות מדויקות יחסית בייצור לוחות ומוצרי הפח שלנו. חיתוך, כשמו כן הוא, מהווה תהליך שבו אנחנו חותכים את פני השטח של לוח הפח למידות ולצורות הנחוצות לנו – בדרך כלל כהכנה להתאמת לוח הפח לתהליך ייצור של מוצר אחר.

 החיתוך התבצע בעבר באמצעות מסורי מתכת או דיסק חיתוך, אך כיום מבינים שהשיטה המדויקת, היעילה והחסכונית ביותר לבצע חיתוך מדויק של פח היא באמצעות חיתוך לייזר. גם כאן מדובר בתהליך בשליטה ממוחשבת, וגם כאן התוצאות הן מדויקות ומרשימות ביותר.

  • ניקוב: ניקוב פחים היא מלאכה שבה מבצעים חיתוך מדויק של נקודות וחורים על פני שטח של לוח הפח, באמצעות מכונה מנקבת ייעודית למטרה זו. התהליך שונה באופן מהותי מתהליך חיתוך הפחים, על אף שמדובר גם כאן בפציעה של לוח הפח בצורה מסוימת. מכונות הניקוב מבצעות את החיתוך באמצע לוח הפח ויוצרות חורים "סגורים" וקטנים יותר, בעוד תהליך החיתוך מתחיל לפצוע את פני השטח של הלוח באחד מקצותיו, ויוצר שינוי מהותי של פני השטח והצורה של הלוח.

ניקוב הפחים משמש אותנו במיוחד בתחומים כמו אלקטרוניקה, בהם יש צורך בלוחות פח מנוקבים, דרכם ניתן להעביר כבלים, חיבורים ורכיבים אלקטרוניים שונים. גם את הניקוב מבצעים כיום בדרך כלל בשיטת CNC הנשלטת על ידי מחשב, על מנת להגיע לתוצאות המדויקות ביותר.

  • כיפוף: כיפוף פחים הוא שינוי של צורת לוח הפח על ידי הפעלת כוח מכני בכיוונים מנוגדים. באמצעות מכונות הכיפוף ניתן לשנות את צורתו של לוח הפח כך שהוא יתאים, למשל, לשלדת רכב – כך שניתן להבין שמדובר בתהליך חשוב ומרכזי מאין כמותו בעולם המודרני. גם כאן, מכונות הכיפוף המודרניות מגיעות לדיוק מילימטרי באמצעות הסתמכות על טכנולוגיית CNC בעוד תהליכי הכיפוף הידניים נחשבים כיום למיושנים יותר וקשים הרבה יותר לביצוע מדויק.

אם אתם צריכים עבודת פח, אנחנו ממליצים לפנות תמיד לשירות מוביל בתחום

עבודות של עיבוד פח הן לא עניין של מה בכך. עבודת פח איכותית הינה הכרחית בכדי לשפר את התהליך התעשייתי כולו ולהבטיח התאמה מדויקת של חומרי הגלם לצרכנות. לכן, חשוב לפנות לחברות שמתמחות בתחום עיבוד המתכות וספציפית בתחום עיבוד הפח, ויודעות לבצע עבודות מדויקות בהיקף נרחב באמצעות המכשור המתקדם ביותר.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*