מהם הקורסים החמים בשוק התעסוקה?

מהם הקורסים החמים בשוק התעסוקה?

מתלבטים אילו קורסים יכולים להכניס אתכם במהירות לשוק התעסוקה? מגוון רחב של נושאים מרתקים שניתן ללמוד בקורס קצר וממוקד יובילו אתכם במהירות לשולחן המשרדי ולהטבות המופלגות של הארגונים המובילים. החל מתחומי הפרסום, המחשוב ועד לחברות ההייטק הצעירות במגדלים במרכזי הערים. להלן סקירה קצרה של התחומים החמים ביותר לתחילת 2019.

משווקים בדיגיטל: איך יוצרים פרסומות ממירות?

נתקלתם לאחרונה בפרסומות בפייסבוק, באינסטגרם או באתר החדשות האהוב עליכם? תופתעו לגלות אך מאחורי המשפטים המוחצים וקטעי הוידיאו הוויראליים נמצאים אנשי מקצוע שהתמחו באחד התחומים המבוקשים כיום – בוגרי קורס שיווק דיגיטלי. לפני עשור וחצי, כאשר הסתפקנו בבאנרים פשוטים באתר או מודעת מילים בגוגל אדוורדס לא יכולנו לצפות את מבול אפשרויות הפרסום שנפתח כיום בפני חברות גדולות כקטנות.

פרסום תוכן ממומנות, כתבות פרסום, קטעי וידיאו ויראליים, שיווק באינסטגרם, ביו-טיוב או בטוויטר – אלה רק חלק מהאפשרויות המוצעות במרכולתו של עולם הדיגיטל. על מנת לחלק נכון את עוגת הפרסום ולהתאים פרסום מדויק לגולשים יש לדעת לבנות קהלים, להטמיע פיקסל (העוקב אחר פעילות הגולש) להכיר את אפשרויות ה"רימרקטינג" השונות ולעשות את כל זה מבלי שהגולש ישים לב כי נכנס למשפך השיווקי המתוחכם של הלקוח.

במהלך "קורס שיווק דיגיטלי" לומדים את המושגים השונים ויוצרים מסעות פרסום בזמן אמת, בוחנים את הצלחתם ומשנים אותם באמצעות בדיקות ייעודיות. את כל הכישורים הללו אפשר לרכוש במספר מצומצם של חודשים ולהשתלב במהירות בשוק העבודה.

מעצבים גרפיים: מפגינים חשיבה מחוץ לקופסה

התחום שכבש בתחילה את עולם הפרסום התפתח בצורה עצומה בשני העשורים האחרונים, כאשר האינטרנט נכנס לכל בית. היום, כל אתר אינטרנט דורש תכנון גרפי מהוקצע, כל באנר זוכה לשדרוג ואפילו תמונות שהועלו כלאחר יד באינסטגרם זוכות לריטוש משמעותי בתוכנת "פוטושופ". לכן, מעצבים גרפיים הפכו להיות אחת מהפונקציות המבוקשות ביותר במגוון רחב של תעשיות – תעשיית הפרסום, ההייטק, הדפוס ועוד מגוון רחב של בעלי מקצועות.

קורסי הגרפיקה מאפשרים לבנות כבר במהלך הלימודים תיק עבודות מרשים הכולל עבודות בתחומי הדפוס (כמו עלונים, כרטיסי ביקור ומגנטים מעוצבים), עבודות גרפיקה ממוחשבת (כמו אתרי אינטרנט ומצגות עסקיות בפאואר פוינט) ואף הצגה של יכולות מרשימות בקומפוזיציה, חשיבה חדשנית מחוץ לקופסה (הנחוצה למעוניינים להיכנס לתחום הפרסום) ויכולות לעבד תמונות לתעשיות קלאסיות כמו אופנה, צילום ותכנון מוצר).

בודקי תוכנה – להיכנס להייטק בקלות

תחום נוסף שזכה לפופולריות עצומה לאורך השנים האחרונות הוא בדיקות תוכנה. כמעט כל חברת הייטק קטנה כגדולה מעסיקה בודקי תוכנה מנוסים המגדירים תסריט בדיקות מפורט לאיתור באגים בשלבים שונים בפיתוח התוכנה.

באמצעות קורס קצר יחסית אפשר לשלוט בכתיבה של תסריטי בדיקות פשוטים ומורכבים, לדעת לתעד את הדרך שהובילה אתכם לבאג ולהעביר את המידע למפתחי התוכנה. לאחר מכן, תדעו כיצד לשחזר שוב את התקלה ולבדוק האם בפעם הבאה שיריצו את אותה הבדיקה לאחר התיקון התוכנה תעבוד כשורה.

בודקי תוכנה יכולים להגיע גם לתפקידים ניהוליים בארגונים בהם מחלקות QA גדולות מעסיקות בודקים רבים. מנהל בתחום מגיע למשכורות שאינן מביישות מתכנת מתחיל – גם אם הם שולטים בתכנות ברמה בסיסית בלבד. לכן, מתחום בדיקות התוכנה אפשר להמשיך הלאה למשרות ניהוליות נחשקות או "לחצות את הקווים" ולהצטרף לצוות הפיתוח בחברה.

מפתחי אפליקציות בסביבת אנדרואיד או אייפון

התחום האחרון המבוקש ביותר כבר מעל עשור הוא תחום פיתוח אפליקציות (יישומונים בעברית) למכשירי טלפון ניידים וטאבלטים, הן לסביבת אנדרואיד והן לסביבת אייפון. מפתחי האפליקציות לומדים את השפה הרלוונטית לכל אחד מהמכשירים בקורס ייעודי ומסוגלים להפוך קוד לאפליקציה מבוקשת שיכול לשנות מקצה לקצה את הנישה בה הוא עוסק. חשבו איזה שינוי עשתה Airbnb לתחום התיירות בעולם ואיזה שינוי עשתה Uber  לתחום התחבורה.

מפתחי אפליקציות משתלבים גם בתעשיות אחרות דוגמת תעשיית הגיימינג, בניית משחקים, תעשיית הפינטק או תעשיית הפיננסים הקלאסיים. בנקים רבים ברחבי העולם ממשיכים ומפתחים אפליקציות שנועדו לסייע ללקוחותיהם לנהל את הפעילות הכלכלית בצורה טובה יותר ומהווים אחת התעשיות הבולטות המשקיעות משאבים בפיתוח מחלקות פיתוח פנימיות בתחום זה – בארץ ובעולם.

אלה התחומים החמים ביותר בשוק התעשייה – כעת חישבו: מהו התחום המושך אתכם ביותר? קורס קצר בנישה זו יכול להיות המקפצה המהירה והיעילה ביותר בקריירה שלכם.

צילום: PEXELS

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*