מהי השתלת שיניים ממוחשבת

מהי השתלת שיניים ממוחשבת

תהליך השתלת שיניים ממוחשבת הינו תהליך חדשני, מתקדם ומשוכלל ביותר בכל הנוגע לתחום שיקום הפה והלסת. בעזרת שימוש בהדמיה תלת מימדית של כלל מערכת השיניים של האדם המטופל, ישנה האפשרות להתאים לו את הטיפול המתאים והאידיאלי ביותר עבורו. באמצעות הטכנולוגיה הנקראת טומוגרפיה מבצעים את השתלת שיניים ממוחשבת. טכנולוגיית הטומוגרפיה הינה למעשה טכניקת אבחון ממוחשבת אשר מעניקה צילום רנטגן מקיף של מערכת השיניים של המטופל, וכך למעשה מעניקה את האפשרות לייצר תמונות עומק של מערכת השיניים בתלת מימד. עד היום, אפשר לומר כי השיטה הסטנדרטית וה"רגילה" להשתלת שיניים בוצעה באמצעות צילומים פנורמיים דו-ממדיים של מערכת השיניים של המטופל, דבר אשר הקשה באופן חד משמעי על יכולות הראייה של התמונה הגדולה מטעם הרופא המטפל. שכן במהלך השנים האחרונות התווספו מגוון טכניקות וכלים לארגז הכלים של רופאי השיניים, כלים טכנולוגיים אשר מאפשרים לרופאים לראות את כל תמונת המצב במלואה.

השתלת שיניים ממוחשבת עלויות

מדובר למעשה באחת השאלות הנפוצות ביותר בכל הנוגע לטיפול  השתלת שיניים ממוחשבת. שכן ניתן לומר כי הדבר אשר משפיע בצורה המשמעותית ביותר על עלויות הטיפול הינו המצב באזור המיועד לשתילה, במידה וההשתלה היא השתלה סטנדרטית ניכר כי אין כל צורך בהעברת השתלה בזאלית. לדוגמא, במידה ומדובר באדם בריא אשר יכול לעבור השתלת שיניים רגילה ניכר כי העלות תהיה פחותה מעלות עבור אדם אשר צורך אלכוהול ברמה יומיומית ומעשן בצורה כבדה במשך מספר שנים. כלל המצבים המוזכרים בצירוף מחלות רקע מסוימות עלולות להשפיע באופן ישיר על תהליך השתלת שיניים ממוחשבת ואף לגרום לשתלים לא להיקלט כמו שצריך בסופו של דבר, דבר אשר עשוי להקשות על רופא השיניים במידה רבה ולכן הוא עשוי לבצע תהליך של השתלה לא רגילה בתנאים שהם לא רגילים.

החלמה מהשתלת שיניים ממוחשבת

באופן גורף, תהליך ההחלמה מביצוע השתלת שיניים ממוחשבת הינו תהליך החלמה קצר ביותר ביחס לשאר השיטות אשר אנו מכירים. זאת לאור העובדה כי מדובר למעשה בטכניקה זעירה ופולשנית, טכניקה אשר מונעת שימוש בטכניקות כירורגיות אשר פולשות באופן משמעותי הרבה יותר וכך למעשה מפחיתה טראומה ונזקים אופציונאליים באזור. במילים אחרות – השתלת שיניים ממוחשבת מקטינה את הסיכוי לכאבים ודימומים מיותר ועל כן מקצרת באופן משמעותי את תהליך ההחלמה. בעת סיום הטיול, המטופל יקבל הנחיות שיש לבצע מטעם הרופא המטפל – הנחיות ללקיחת משככי כאבים ותרופות אנטיביוטיות, אשר מטרתם לעזור למטופל במניעה של דלקות ותופעות לוואי כאלו ואחרות.

המאמר נכתב על ידי   ד"ר חיים ברקוביץ – מרפאת שיניים דיגיטלית באשדוד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*