מהי בנייה קלה

מהי בנייה קלה

בנייה טרומית היא תהליך בנייה חדש יחסית שהולך וצובר פופולריות. במהלכה של בנייה זו נבנים חלקי הבית במפעל הייצור ולאחר מכן מועברים בשלמותם אל אתר הבנייה. באתר הבנייה מחוברים החלקים זה אל זה – כמעט כמו במשחק הלגו המוכר – והבית מוכן למגורים.

חיסכון בכסף ובזמן

הגאונות שמאחורי בנייה מיוחדת זו, שנקראת בנייה קלה, מבוססת על הרעיון שעל ידי שימוש ברכיבים סטנדרטים שמורכבים בחלקם במפעל הייצור, ניתן לחסוך בזמן שנדרש לתהליך הבנייה בפועל של המבנה עצמו. המודולים המוכנים מראש מועברים באמצעות משאיות לאתר הבנייה, באתר הבנייה פורקים את המודולים, מעבירים אותם למקומם בסיוע מכונות מתאימות ומחברים אותם יחדיו ליצירת מבנה אחד שלם.

כשבונים בית בבנייה קלה התוצאה היא שלד שבנוי מפלדה או מאלומיניום, שמאפשר גמישות רבה בשלבי תכנון המבנה, ובניין שמשקלו קל בהרבה בהשוואה לבניינים המסורתיים.

שיטת הבנייה הקלה תורמת לחיסכון בזמן ומאפשרת לעיתים קרובות להשלים את פרויקט הבנייה בכ-3 חודשים, כמעט מחצית מהזמן שנדרש לבנייה בשיטות המסורתיות יותר.

יחד עם ההרכבה המהירה והחיסכון בזמן, בנייה קלה היא גם זולה יותר מהבנייה הקונבנציונלית. למעשה, בית טרומי שכולל שלושה חדרי שינה יעלה הרבה פחות מאשר דירת שלושה חדרים שנבנתה מאפס באתר הבנייה.

ידידותיות לסביבה

שיטת הבנייה הטרומית מפחיתה באופן משמעותי את פסולת הבניין שמאפיינת בדרך כלל תהליכים של בנייה סטנדרטית. יתרון נוסף של הבנייה הקלה הוא ניצול יעיל של האנרגיה בבנייה בשיטה זו. חלקי המבנה חתוכים לפאנלים שמתאימים היטב האחד לשני, מה שהופך את המבנה להדוק יותר. המשמעות היא שצריך להתאמץ פחות כדי לחמם ולקרר את חללי הבית ואפשר להוזיל מאוד את השימוש באנרגיה לצרכי חימום הבית או קירורו.

כיוון שהחיבור ההדוק של הפאנלים בשיטת הבנייה הקלה מבטיח מבנה הדוק, הבית אטום לחלוטין למים, עמיד בפני רעידות אדמה ומבודד ברמה גבוהה לא רק מבחינה תרמית, אלא גם אקוסטית.

מגוון של עיצובים

הפופולריות הגוברת של הבנייה הקלה הובילה לפיתוח מספר תבניות בנייה שמהם יכול בעל הבית לבחור ולעצב את ביתו. על ידי שילוב והתאמה בין תבניות אלה ניתן לעצב את מראה הבית, לבחור בממדים של כל אחד מהחדרים ולבנות בית שיתאים בדיוק למפרט המתוכנן.

כיוון שקירות הבית נבנו מחלקים מוכנים, ישרים וברמת דיוק גבוהה מאוד, הגימור של המבנה בשיטת הבנייה הקלה הוא איכותי ביותר ועולה על הגימור של שיטת הבנייה הקונבנציונלית שמשתמשת בבלוקים או בבטון.

הבנייה הטרומית פופולרית בעיקר בבניית בתים חדשים אבל היא משמשת גם לבניית מבנים אחרים. ואכן, בתים הם לא סוג המבנה היחידי שניתן לבנות באמצעות בנייה קלה. חלק מהיצרנים מציעים יחידות מודולריות לבניית מגוון של מבנים כמו משרד, מחסן בחצר הבית או אסם לחקלאים. חברות הבנייה הקלה מציעות אפשרויות מגוונות לבנייה קלה עם מגוון עיצובים שמהם הלקוחות יכולים לבחור את העיצוב המתאים להם.

באדיבות רוטנברג – חומרים, ציוד ופתרונות בנייה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

תגובה אחת

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*