מהיכן תבוא ישועתם? אשדוד עם הפסד מינימלי למכבי תל אביב

מהיכן תבוא ישועתם? אשדוד עם הפסד מינימלי למכבי תל אביב

"חיה פצועה" כך הגדיר במשך כל השבוע האחרון המאמן רוני אוואט לשחקניו את התיאור איתו יגיעו שחקני מכבי תל אביב הערב (שבת) למשחק הקריטי עבור שתי הקבוצות.

עושה רושם שהמאמן הצעיר צדק. מכבי תל אביב בהחלט לא הרשימה, כמו גם יריבתה על הדשא בחולצת הפסים הכחולה-לבנה, אך יצאה עם שער קטן אך גדול, של האשקלוני הלוהט לאחרונה, ברק יצחקי משער בדקה ה-52.

אז נכון, מ.ס אשדוד לא באמת בנתה בתחילת העונה על לסמן וי ו-3 נקודות ממשחק החוץ בנתניה מול מכבי תל אביב שנראתה דאז, קבוצה מבריקה. אך עם קצת יותר אמונה ורצון, עושה רושם שהחניכים הצעירים של אוואט ומזרחי יכלו בהחלט להשיג לפחות נקודה אחת מול הקבוצה המתדרדרת של שוטא ארבלדזה.

לאחר שתירגל באימון ביום שישי האחרון בין היתר את ניר ברדע בעמדת הבלם, ואת סירושטיין כקשר אחורי, אוואט הלך עם ההרגשה וביצע זאת גם במבחן המעשה. בפועל ברדע שהוחלף בדקה ה-55 לא הזדקק ליותר מדי פעולות אישיות בדקות בהן שיחק, אך ללא ספק הפעם הראשונה בה מקבל הבלם הצעיר את חולצת ההרכב הראשון בוודאי תעניק לו בגרות לגבי המשך הדרך בקבוצה הבוגרת.

14917121_1113495872099124_7399253921156166651_o

חודש ינואר הקרוב הולך להיות קריטי מאוד למ.ס אשדוד, שיכוון את החץ עימו תצא הקבוצה מעיר הנמל הדרומית להמשך הדרך.
מצד אחד הקבוצה תצטרך להתחזק בחודש הקרוב עם תחילת חלון העברות, בלפחות 2-3 שחקנים זרים איכותיים, כשהדגש בעיקר מופנה לגבי המישור ההתקפי. לאחר הכישלון בבחירת הזרים בתחילת העונה, יצטרך אוואט לשים דגש יותר גדול עושה רושם בבחירה הפעם, כששמות כמו ג'ורדן פושה מרצליה ומאוריסיו מקריית שמונה עלו על הפרק.

מי שעוד עשוי להצטרף הוא דור פרץ, שהיה הערב על הספסל בשורות הצהובים. מצד שני, לאשדוד מצפה בחודש הקרוב ארבעה משחקי ליגה מול קבוצות שנמצאות לצידה בתחתית הבוערת של הטבלה ( הפועל אשקלון, הפועל חיפה,כפר סבא ובני יהודה). אם האדומים-צהובים של אוואט רוצים להמנע מירידת ליגה שנייה ברציפות בליגה הבכירה, הם יהיו חייביים ללקוט את מירב הנקודות מארבע המשחקים האלה, דבר שבהחלט אפשרי. תוסיפו לזה משחק לא פשוט בגביע עוד שבועיים מול איכסל מליגה א' צפון, ותבינו לבד עד כמה החודש הקרוב עשוי לקבוע גורלות עבור הקבוצה הצעירה מהדרום.

מהלך המשחק:

דקה 5: טעות של פרדראג ראיקוביץ’ כמעט הובילה ליתרון של האורחים. מיקי סירושטיין שלח כדור ארוך אליו יצא השוער כ-30 מטרים משערו והרחיק עם הראש היישר לרגליו של ניב זריהן, שהתמהמה עם הכדור ובמקום לחפש את הבעיטה בחר לכדרר ובזבז הזדמנות נהדרת.

תקרית מכוערת שנרשמה לקראת תום המשחק אמש, הייתה בין שניים מהשחקנים הצעירים והמוכשרים של הקבוצה, ניב זריהן ואור אינברום. זריהן שלא אהב את אחת ההחלטות של חברו לקבוצה, פלט לעברו אימרה גזענית של "אתיופי מסריח". זריהן שהיה בהלם לאחר שריקת הסיום מדבריו, מיהר להתנצל בפני חברו, ובמועדון הגיבו שהם ישקלו כיצד לפתור את התגרה הקצרה בין השניים.
דקה 10: הזדמנות ראשונה לזכות המארחת. ברק יצחקי השתלט על הכדור כ-25 מטרים מהשער של יואב ג’רפי, התקדם לכיוון המרכז ושלח בעיטה חזקה לפינה השמאלית, אך הכדור פספס במעט את המסגרת.

דקה 15: סגנית האלופה הייתה קרובה לשער הראשון. דור מיכה התנהל קיבל מסירה מהאריס מדוניאנין באגף הימני והרים את הכדור לכיוון מרכז הרחבה, אייל גולסה הסתנן בין שחקני ההגנה של האורחת ומחמישה מטרים נגח לקורה השמאלית של ג’רפי.

דקה 20: מכבי תל אביב דרשה פנדל, בצדק, לאחר שיצחקי ניסה להקפיץ ברחבה מעל מונד והכדור פגע בידו של קשר היריבה. ריינשרייבר טעם כשלא שרק לכדור עונשין מ-11 מטרים.

דקה 32: לאחר דקות ארוכות ללא איום משני צידי המגרש בנתניה, האריס מדוניאנין ניסה להפתיע את ג’רפי בבעיטה מ-30 מטרים, אך הכדור עלה גבוה מעל המסגרת של שוער האורחת.

דקה 41: הזדמנות נהדרת למ.ס אשדוד. תרגיל שהחל בקרן קצרה נמשך ברגליו של זריהן, שהרים כדור חד לפינה הרחוקה, אליה הסתנן סירושטיין, שמארבעה מטרים נגח לקורה. הכדור החוזר הגיע לחן עזריאל שמתוך הרחבה בעט ברשלנות מעל לשער.

msa_pnimi

דקה 48: הצלה גדולה של ג’רפי מנעה את הראשון של הצהובים. אייל גולסה השתלט על הכדור בתוך הרחבה ומעשרה מטרים כשהוא מול שוער האורחת, בעט חזק, אך ג’רפי יצא לעברו בריזות והכדור פגע בגופו.

דקה 52: מכבי תל אביב עלתה ליתרון 0:1: אלי דסה הרים כדור חד לתוך הרחבה, אליו הגיע וידאר קיארטנסון שהוריד בצורה נהדרת לכיוונו של ברק יצחקי, חלוץ הצהובים השתלט ובעט כדור מדויק ושטוח לרשת השמאלית התחתונה

דקה 57: האריס מדוניאנין היה קרוב לשני של הצהובים. הבוסני של מכבי ת”א שוב ניסה להפתיע את ג’רפי והפעם הכדור גם הלך למסגרת, אך שוער אשדוד הגיב נהדר והדף לקרן.

דקה 66: פעולה אישית נהדרת של עומרי בן הרוש הסתיימה בכדור רוחב נהדר לכיוונו של קיארטנסון, שהשתלט על הכדור כ-12 מטרים מהשער ושחרר בעיטה חלשה שחלפה ליד שערו של ג’רפי ויצאה החוצה.

דקה 77: הזדמנות נהדרת למכבי תל אביב. שיתוף פעולה בין ברק יצחקי לנוסא אייגבור שנכנס כמחליף דקה קודם לכן כמעט הוביל לשני, לאחר שדאבל פס בין השניים הסתיים בבעיטה של האחרון מקרוב לגופו של ג’פרי.

דקה 78: הזדמנות גדולה לאור אינברום. חלוץ אשדוד עשה תנועה נהדרת לעומק וקיבל כדור שהותיר אותו פנוי לחלוטין ברחבה מול ראיקוביץ’, אך במקום לשלוח את הכדור לרשת, הוא בחר להתחכם ובעט צ’יפ היישר לידיו של הסרבי

מכבי ת”א: פרדראג ראיקוביץ’, אלי דסה, ייגור פיליפנקה, טל בן חיים, עומרי בן הרוש, גל אלברמן, אייל גולסה, האריס מדוניאנין (נוסא איגייבור (76), דור מיכה, ברק יצחקי (עדן בן בסט 80), וידאר קיארטנסון (יוסי בניון 75).

מ.ס אשדוד: יואב ג'ראפי, קרלו ברוצ'יץ', חאתם עבד אלחמיד, מיקי סירושטיין, טום בן זקן, ניר ברדע (רועי בקל 58), תום מונד, דראז’ן בגאריץ’ (אור אינברום 56), חן עזריאל, בנצי מושל (דין דוד 71) וניב זריהן.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*