מהיכן מגיע השיעול ואיך תעצרו אותו?

מהיכן מגיע השיעול ואיך תעצרו אותו?

בשיתוף פרמה גורי

השיעול מתפרץ ובלי ששמתם לב אתם מוצאים את עצמם נאבקים בשיעול טורדני שמופיע במשך כל שעות היום ומחריף בלילה? שיעול הוא רפלקס טבעי של הגוף ונועד לנקות אותו מפני גורמים זרים כמו ריר ליחה או משהו שמפריע לנשימה. לרוב השיעול הוא תוצר של זיהום ויראלי כאשר נהוג להבין בין סוגים שונים של שיעולים על מנת להבין מאיזה שיעול אתם סובלים.

זהו את השיעול שלכם

שיעול רטוב הוא שיעול המלווה בליחה ונחשב לשיעול פרודקטיבי כאשר מטרתו היא להתנקות מהליחה שהצטברה ואילו שיעול יבש הוא שיעול ללא ליחה לעיתים מלווה בצרידות וגרד בגרון. שיעול נבחני הוא שיעול הנפוץ בקרב ילדים בעקבות זיהום בדרכי הנשימה העליונות או נפיחות בגרון והוא נשמע כמו צווחה לרוב מלווה בנשימה כבדה. שיעול יכול להיגרם גם כתוצאה מחשיפה לזיהום אוויר או בעקבות עישון.
בתקופת הקורונה שיעול נתפס מרתיע אפילו יותר מקודם כי מדובר באחד התסמינים המזוהים עם קורונה. כמובן שלא כל שיעול צריך להדאיג, אבל אם הוא מחמיר או לא עובר במשך תקופה או מלווה בסימפטומים שעשויים להדאיג כמו למשל, דימום, בעיות נשימה, כאבי ראש או כאבים בחזה כדאי לגשת לבדיקה רפואית מקיפה.

איך מתמודדים עם שיעול באמצעים טבעיים?

קשה מאוד להתנהל עם שיעול וחשוב לחפש את הדרכים להקלה על השיעול כך שיעבור במהירות. יש טיפול עצמי שיכול לעזור לכם להרגיע את השיעול במהלך יום יום. ראשית, חשוב לאוורר ולנקות היטב את הסביבה בה אתם שוהים על מנת להימנע מגירויים כולל עשן ואבק ככל שניתן וגם שהחדר יהיה מאוורר ולא מחניק. שנית, חשוב לשמור על לחות גבוהה על ידי שתיית מים או נוזלים שאינם כוללים אלכוהול או קפאין – זכרו שאלכוהול וקפאין עשויים לייבש ורק להחמיר את עוצמת ותדירות השיעול.

התנוחה בה אתם ישנים או שוכבים אף היא משפיעה על השיעול וכדאי להרים את הראש ולתמוך בו באמצעות כרית במנח שמקל על השיעול.
לרוב הגרון שלנו סובל מאוד משיעולים קדחתניים – מגרד או מעקצץ ולכן, כדאי לגרגר מים חמים עם מלח כדי להסיר את הריר. נזלת אף היא יכולה להוות מכשול לשיעול וכדאי לנסות לייבש את הנזלת ולנקות את תעלות האף באמצעות תרסיס מי מלח או מכשיר להוצאת נזלת. כדאי גם לשאוף אדים דרך מכשיר אדים או להניח את הראש מעל גיגית עם מים חמים או אפילו לשבת באמבטיה חמה עם אדים.

יש "תרופות סבא" שאפשר לבדוק שיכולות לעזור שאפשר למצוא בכל מזווה ביתי כמו צרור טימין שנחשב לצמח שמסייע בטיפול בעוויתות והוא בעל תרכובת אנטי בקטריאלית ואנטי ויראלית. ג'ינג'ר גם הוא יכול מאוד לעזור בחיזוק מערכת הנשימה כאשר נהוג לחלוט אותו במים חמים והוא מרפה את דרכי הנשימה. דבש נחשב לאחת מתרופות הסבתא המועדפות לטיפול בשיעול ואפשר בהחלט למצוא אותו בפורמולות שונות כסירופ לטיפול בשיעול יבש או רטוב עם רכיבים נוספים שנחקרו ונמצאו יעילים בהתמודדות עם שיעול.

צילום: RF123

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*