מהו NLP וכיצד הוא יכול לעזור בנושאים שונים בחיים

מהו NLP וכיצד הוא יכול לעזור בנושאים שונים בחיים

מה זה NLP?

NLP הם ראשי תיבות של Neuro Linguistic Programming גישת טיפול אשר  שפותחה על ידי ריצ'רד בנדלר וג'ון גרינדר בקליפורניה במהלך שנות ה-70. השיטה מבוססת על הרעיון שכאשר אנו חושבים על משהו אנו למעשה משתמשים בחלקים רבים ושונים של המוח שלנו כדי לעשות זאת. תכנות נוירו-לשוני מלמד אנשים כיצד לזהות את החלקים השונים הללו, ולאחר מכן כיצד לחקור את ההשפעות שלהם זה על זה.

מכאן נולדה שיטת שלמה אשר ממדלת את האופן שבו אנשים שונים לאורך תקופות בהיסטוריה למדו להצליח או להתגבר על בעיה מסוימת. על ידי מידול נכון של סך הפעולות והסדר הנכון שבו עשה אותן האדם ניתן להעביר את השיטה לכל אחד אחר ובכך לקבל הצלחה דומה בכל פעם.

למשל אם אדם מסוים התגבר על פוביה ממים, יכול מטפל NLP מיומן לשאול אותו את השאלות הנכונות "ולחשוף" את השיטה המדוייקת שבה הוא השתמש כדי להתגבר על הפחד.

לאחר מכן, לאחר זיקוק השיטה יוכל המטפל להשתמש בה גם עם מטופלים אחרים אשר חווים פחד דומה ולהעלים להם את החרדה ממים.
השיטה עוזרת להתגבר על מגוון של בעיות בחיים כמו: חרדות, פחדים שונים, פוביות, דחיינות ועוד..

מהו טיפול NLP?

טיפול NLP הוא תהליך של שימוש בכוחן של מילים ומחשבות לריפוי מחלות נפשיות ופיזיות. סוג זה של טיפול פועל על ידי השפעה על המחשבות, הרגשות ואפילו הפיזיולוגיה שלנו. ה-NLP קיים כבר זמן רב אך בשנים האחרונות הוא ראה עלייה מחודשת בפופולריות ובקבלה בקרב מדענים ופסיכולוגים כאחד היות ובזמן קצר יחסית של טיפול אפשר להגיע לפריצות דרך משמעותיות בחייו של המטופל ללא טיפול ארוך שלפעמים יכול לקחת שנים עם הצלחה חלקית בלבד. הטיפול אינו מתמקד דווקא בבעיה של המטופל אלא באופן הפיזיולוגי שבו הוא חווה אותי. כך שברגע שאנו חושפים את מבנה הבעיה ניתן לטפל בה בצורה מהירה יותר מטיפולים אחרים.

טכניקות טיפול NLP לשיפור מוטיבציה הצלחה והעלאת האושר בחיים

הרבה אנשים לא יודעים איך להיות מאושרים להצליח ולהרגיש מוטיבציה. הדבר לעיתים גורם לאמונה חלשה בעצמם והם מחפשים את הדרך לפתח ביטחון עצמי חזק ויציב. ישנן דרכים רבות להגביר את האושר והמוטיבציה בחיים, אבל זו שאני רוצה לדבר עליה היא טכניקות טיפול ב-NLP.

NLP משתמש באוסף של טכניקות המשמשות במהלך פגישות עם מטפל על מנת לשפר בין היתר מיומנויות תקשורת והערכה עצמית.

יש אנשים שלא מודעים לרגשות שלהם וזה יכול לגרום להם להרגיש אומללים וחסרי מוטיבציה. למרבה המזל, ישנן דרכים רבות לעזור כמו לצאת לטיול, ללכת לקולנוע, לאכול ארוחה משותפת עם חברים או לשחק במשחקי וידאו. פעילויות אלו יכולות להסיח את הדעת מכל מחשבה שלילית.

אימון אישי להצלחה מתבסס על כך שכדי לחוות הצלחה בתחום שאנו רוצים  אנו צריכים לדעת איך היא מרגישה קודם.

הרבה אנשים עוצרים את עצמם מלהצליח באופן לא מודע. זה יכול לנבוע מאמונות "שאנשים עשירים הם אנשים רעים" או "אם אצליח אהיה עסוק כל הזמן ויגמר לי הזמן הפנוי למשפחתי" ועוד הרבה אמונות אשר אנו רכשנו במהלך החיים ולחלוטין לא מודעים להן אבל האמונות האלה פועלות ברקע ומכשילות כל דבר שאנו רוצים לעשות בתחום מסויים.

בעזרת טכניקות שונות של NLP כמו דמיון מודרך אנו מלמדים את המח שהצלחה זה לא דבר מאיים.

ככל שהמח מחבר יחד את רעיון ההצלחה עם תחושה טובה כך הוא יקשר ויגביר בפעם הבאה  את ההרגשה הטובה אשר נגרמת מכך, והיות שרגשות מייצרות פעולות אשר גורמות לשינוי המציאות – אנו יכולים לראות בזמן קצר יחסית את המטופל מסתער על דברים חדשים ומרגשים בחייו וחווה הצלחות אשר מאששות לו את דרך הפעולה שלו וגורמות לו לחזור עליהן שוב ושוב.

סיכום:

טיפול NLP יודע לקחת אמונות אשר מפריעות ועוצרות אותנו בחיים ולמוטט אותן כך שיותר לא יהוו מכשול בדרך להצלחה שלנו.

קרדיט: פריפיק
פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*