מהו תפקידו של קונסטרוקטור בבניית בית ?

מהו תפקידו של קונסטרוקטור בבניית בית ?

קונסטרוקטור או מהנדס בניין הוא איש מקצוע נחוץ ורלוונטי לכל תהליך בניית מבנה חדש או שיפוץ מבנה קיים אשר כולל בו הוספת חדר, הוספת מרפסת ועוד. מדובר על איש מקצוע בוגר הפקולטה להנדסה אזרחית, עם התמחות בהנדסת בניין ממוסד מוכר בארץ או בחו"ל. בכדי לעסוק בהנדסת בניין עליו להיות בעל רישיון ממשרד התעשייה והמסחר וכן, עליו להיות רשום בפנקס של המהנדסים והאדריכלים.

מיהו הקונסטרוקטור?

קונסטרוקטור של חברת סטטיקה הנדסה כאמור הוא מהנדס בניין. העבודה שלו בכל מבנה שבונים או בכל מבנה שבו מוסיפים בנייה היא לתכנן באופן הנדסי את המבנה או תוספת המבנה. הוא עוסק במבנים פרטיים וגם במבנים הרלוונטיים לצרכי מסחר כגון: מפעלים, מבנה ציבור ועוד. הקונסטרוקטור בפועל מתכנן את המבנה בהתאם לתוכנית ארכיטקטונית ובהתאם לרצון של הלקוח. בעבודת התכנון, הוא לוקח בחשבון את תנאי השטח, הכוחות הפיזיקליים שפועלים על המבנה, תקנות בנייה וחוקי בנייה ופרמטרים נוספים. מהנדס בניין מקצועי ידע כיצד לחשב את כמויות החומרים הדרושים לצורך השלמת הבנייה, יבחר את שיטות הבנייה ויבחר את השיטות הרלוונטיות שבהן הקבלן צריך לעבוד.

מעבר לכך, הקונסטרוקטור מפקח על עבודות הקבלן. על פי החוק, המהנדס חייב לוודא שעבודות היציקה הגדולות מבוצעות על פי התכנון שלו ועל כן, הוא יגיע לאתר הבנייה ויבדוק את עבודות ההכנה. הוא גם ידריך את קבלן בנושאים שונים כגון: כיצד לטפל בצורה נכונה בבטון ועוד.

מדובר ללא ספק על תפקידים חשובים מאוד בכל מבנה שעתיד לעבור תוספת בנייה או בכל מבנה חדש שבונים. בעוד שהאדריכל אחראי על תכנון המבנה מבחינת הנוחות שלו והמראה שלו, מהנדס בניין אחראי על כל מה שקשור ליישום התוכנית במבנה בצורה הבטוחה ביותר. הוא אחראי על החוזק של המבנה, היציבות שלו. כאשר מדובר על תוספת בנייה הוא חייב לוודא שהתוספת לא תכביד מדי על התשתית ותהווה סיכון כלשהו למבנה ולדיירים שבו.

כיצד תבחרו קונסטרוקטור?

בבואכם לבחור קונסטרוקטור חשוב מאוד שתזכרו שמדובר על איש מקצוע חשוב מאוד שמטרתו היא לדאוג לבטיחות המבנה שלכם ועל כן, אין ספק שיש לבחור אותו בצורה הטובה ביותר. לכן, חשוב מאוד לבחור באיש מקצוע שיש לו ניסיון בתחום. מעבר לכך, חשוב מאוד להבין כי למהנדס בניין יש סמכויות נרחבות והחוק מכיר בסמכויות שלו. הוא יכול להחליט האם בניין מוכן לצורך אכלוס, האם מבנה נחשב מסוכן ועוד ולכן, טרם בוחרים בו חשוב מאוד לבחור שלמהנדס אותו אתם בוחרים יש רישיון וזאת בכדי שהחתימה שלו על טופס כלשהו הנוגע למבנה יתקבל ללא עוררין בקרב הרשויות השונות. חשוב מאוד לקבל המלצות על המהנדס וכן, לבדוק שיש לו יותר משלוש שנות וותק בתחום שכן, פחות משלוש שנות וותק מעידות על כך שהוא מתחיל בתחום ושאין לא מספיק ניסיון לבצע את התפקיד החשוב הזה בצורה הטובה ביותר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*