מהו תמהיל המשכנתא המומלץ לשנת 2021?

מהו תמהיל המשכנתא המומלץ לשנת 2021?

כמו כל ענפי המשק האחרים בשוק הישראלי, גם תחום המשכנתאות עבר תנודות מטלטלות לאורך תקופת הקורונה ורבים מהלווים מצאו את עצמם חסרי אונים מול מצב כלכלי שאיננו יציב. תחילת השנה החדשה מסמנת שינוי פוטנציאלי גם בעניין הזה, לכן אם אתם עומדים לקחת משכנתא כדאי להיות אופטימיים ולקוות שהמסלול שבו תבחרו – אכן יתגלה כמשתלם ביותר, לאורך זמן. הרעיון העומד מאחורי השימוש ביועץ הדיגיטלי של ענק המשכנתאות, הוא להעניק ללווים העתידיים מקסימום של מידע בנוגע להלוואה שהם עומדים לקחת. תמהיל נבון וחשיבה מושכלת, יביאו לקבלת ההחלטות הנכונה עבורכם, מכל הבחינות.

בחירה נבונה של מסלול המשכנתא – למה זה חשוב?

ראשית חשוב לציין, שאת הבחירה במסלול של המשכנתא, שהיא ההלוואה הגדולה ביותר שתבצעו במהלך החיים, מוטב לעשות מתוך הסתכלות "כפולה" בהיבט הכלכלי:

  1. המצב שלכם בעת לקיחת ההלוואה
  2. צפי להשתכרות עתידית או לשינויים דרמטיים שעתידים להתרחש ושישפיעו, ברמת וודאות גבוהה, על המצב הכלכלי שלכם בעוד כמה שנים.

החיסרון של שנת 2020 עבור לווים חדשים, היה בחוסר היכולת לצפות אפילו את הכאן והעכשיו, בשל המשבר העמוק שבו היה שרוי המשק. כעת כאשר המצב כבר משתפר ומתייצב, הגיע הזמן לחשוב קדימה. בעזרת ענק המשכנתאות תוכלו לעשות זאת ולחסוך לעצמכם לא מעט "כאבי ראש".

מה זה תמהיל משכנתא?

כיוון שהמשכנתא איננה הלוואה רגילה וברוב המקרים מדובר בקרן הלוואה בסכומים גבוהים, של כמה מאות אלפי שקלים – שילוב של כמה מסלולים, משמע "תמהיל" מחושב של כמה סכומי כסף, המחושבים בכמה וכמה דרכים, יכול להקל מאוד על הלווים ולהוות עבורם מינימום של סיכון כלכלי. המצב האופטימלי הוא לקיחת משכנתא שמשתלבת עם ההוצאות הרגילות בצורה הטובה ביותר ואיננה מהווה, בפני עצמה, הוצאה עצומה שהלווים לא יוכלו לעמוד בה. תמהיל נבון, אם כך, יהיה כזה שיתחשב באופן ספציפי בסטטוס הפיננסי של הלווים וביכולתם לעמוד בהחזרי תשלומים, כמו גם יכולתם להתמודד עם סיכונים שהשוק הישראלי עלול להביא עמו – לצורך הדוגמה, כמו בשנת 2020 שהיתה מאוד דינמית מהבחינה הזו.

איזה תמהיל משכנתא הוא המומלץ לשנה הקרובה?

כל הלוואת משכנתא המורכבת מתמהיל של כמה מסלולים, תשלב בין סכום שיוחזר בריבית קבועה, לבין סכום שישולם על בסיס ריבית משתנה. השאלה היא, איזה חלק מתוך הקרן השלמה ירצו הלווים לבסס על הריבית הקבועה, שמבטיחה יציבות לכאורה, לעומת החלק שיתבסס על הריבית המשתנה – שיכולה להיות בעייתית כאשר היא עולה, אך במקביל גם לחסוך כסף רב, כאשר היא יורדת.

למרות ההתייצבות הנראית לעין של המשק במדינה, שככל הנראה תלך ותגבר עם היציאה של המשק מהמשבר שפקד אותו בעקבות מגיפת הקורונה, מוטב להיעזר בייעוץ של ענק המשכנתאות ולהרכיב תמהיל משכנתא אישי וספציפי עבורכם, שיהווה עוגן ויאפשר לכם ליהנות מהתנאים הנוחים ביותר מבחינתכם.

צילום: CANVA PRO

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*