מהו הבדל בין בית קרקע סטנדרטי למבנה יביל?

מהו הבדל בין בית קרקע סטנדרטי למבנה יביל?

בשנים האחרונות המודעות הסביבתית הולכת וגוברת, מה שמוביל את כולנו למצוא דרכים שבהן נוכל לתרום לצמצום זיהום האוויר. בעוד פתרונות כמו מעבר לשקיות רב פעמיות ומחזור פלסטיק מסייעות מאוד להפחתת האשפה שמגיעה לים, כדי לצמצם את זיהום האוויר בפועל עלינו לשנות גישה בכל הקשור לצורה שבה אנו בונים את הבתים שלנו. שיטת הבניה הקלה, אשר בה אנו משתמשים כדי לבנות מבנים יבילים, מאפשרת לנו ליהנות מבתים שהם גם יותר איכותיים וגם יותר אקולוגיים.

בשיתוף: שדה – מבנים ומכולות

מה זה מבנה יביל?

אם נפתח את המילון ונחפש את ההגדרה למילה יביל נראה כי פירושה הוא "נייד", אך אף על פי שמרביתנו נחשוב בהקשר הראשוני על קרוואנים מדובר למעשה על מבנים איכותיים שדומים בתצורתם לבתי קרקע סטנדרטים וכאן גם מתחיל הבלבול בין השניים. בשונה משיטות בניה אשר מבוססות על בטון ולבנים מבנה יביל הוא מבנה שמיוצר בשיטות בניה מתקדמות ובחומרי גלם שמיוצרים על ידי מכשור טכנולוגי ייעודי, כמו למשל פנלים מבודדים וחתכי קיר ייחודיים אשר מספקים בידוד וגמישות מבנית שאי אפשר להגיע אליה בעזרת חומרי גלם אחרים.

בעוד שיש למבנים אלו שמות רבים (בניה מודולרית, בניה אקולוגית ועוד) השם "מבנה יביל" מעיד על כך שבפועל לא בונים את הבית על הקרקע כפי שהיינו עושים בבתי קרקע סטנדרטיים, אלא מייצרים את המבנה במפעל מבוקר ורק אז משנעים אותו אל המיקום הסופי. "חשוב לציין כי עובדה זו לא מבטלת לחלוטין את הצורך בהכנת התשתיות עצמן בשטח ובחיבור המבנה לאותן תשתיות, כך שייתכן מאוד שיהיו עבודות בשטח עצמו" אומר לנו רועי שדה, בעלים של חברת "שדה – מבנים ומכולות" המספקת פתרונות יצירתיים ואיכותיים בעזרת צוות של עובדים מנוסים ומיומנים אשר מסייעים למגוון רחב של לקוחות עסקיים ופרטיים כאחד.

מה נחשב כבית קרקע סטנדרטי?

אז אחרי שהבנו מה זה אומר מבנה יביל אנחנו רוצים להבין מה זה אומר "בית קרקע סטנדרטי". הדבר הראשון שחשוב להבין הוא שכאומרים על בית שהוא סטנדרטי, לא מתכוונים בהכרח לעיצוב שלו אלא לשיטת הבניה. הכוונה בבית סטנדרטי היא בית שנבנה בשיטות בניה קונבנציונליות, שזה אומר שצוות שלם של עובדי בניין מגיע למגרש ומתחיל בעבודות חפירה ובנייה עם מכשירים כבדים וחומרי הגלם שכולנו מכירים.

בעבר לא היו לנו שיטות בניה יעילות ואיכותיות שיתחרו בשיטה זו ולכן כמעט כל הבתים והמבנים נבנו בשיטה זו. כיום המצב שונה ויש לנו אפשרויות רבות שעומדות ברשותנו ובעזרתן אנחנו בונים מבנים איכותיים ואקולוגיים יותר. אנחנו בחברת שדה מתמחים בתכנון ובייצור של מבנים יבילים העשויים ממכולות שעברו מייקאובר, כך שיוכלו לשמש אתכם לכל מטרה שהיא.

מה היתרונות של מבנה יביל על פני מבנה קרקע סטנדרטי?

  • מחיר – חומרי הגלם שמשמשים אותנו לבניה של מבנים יבילים לא בהכרח זולים יותר, אך בחישוב הסופי של העלויות ובמיוחד בהתחשב בעלויות העתידיות על תחזוקת המבנה, מדובר על פתרון חסכוני להפליא שנחשב לזול יותר מאשר בלוקים ובטון.
  • מהירות – תכנון והקמה של בית קרקע יכול להימתח בשל בירוקרטיה ובעיות לוגיסטיות שונות כך שבסופו של דבר פרויקט בניה ממוצע יסתיים לאחר יותר משניים עשר חודשים. מבנה יביל לעומת זאת דורש כמות פחותה של אישורים ומהירות ההרכבה והבניה שלו יכולה להסתיים בפרק זמן של כמה חודשים, כולל תכנון ועיצוב המבנה והסביבה הקרובה לו.
  • עמידות – חומרי הגלם שבהם משתמשים לבניה של מבנים יבילים נמצאו כעמידים יותר בפני פגעי מזג האוויר הקיצוניים ביותר מאשר כל חומר גלם אחר. בעזרת כך שאנו משתמשים במכשור טכנולוגי מתקדם, אנחנו מסוגלים לייצר מבנים שהמעטפת החיצונית שלהם עמידה מאוד אך הפנים שלהם מעוצב וייחודי.
  • אקולוגי – על פי מחקר שנערך על ידי Bimhow, נמצא כי ענף הבניה אחראי באופן ישיר על 23% מכלל זיהום האוויר העולמי ועל יותר מ – 40% מזיהום מי השתייה בעולם. שיטות הבניה החלופיות ובראשן הבניה היבילה נחשבות לפתרון בזכות כך שלא עובדים בשטח ומייצרים את כל החלקים במפעלים שעומדים תחת פיקוח ותקינה ייעודיים.
  • עיצוב – המבנה היביל מאופיין גם בכך שהוא מאפשר לנו גמישות עיצובית רבה יותר מאשר שיטות הבניה הקלות, ובייחוד כאשר בוחרים במכולות למגורים אשר מספקות בסיס עיצובי לא שגרתי וייחודי. נוסף על העיצוב אפשר גם למקם את המבנה בכל מקום שרוצים וכך למעשה לייצר הרמוניה וסינרגיה בין החוץ לפנים ולהגביר את המראה כללי של המבנה.

מהם ההבדלים העיקריים בין מבנה יביל לבית קרקע סטנדרטי?

  • אישורים ובירוקרטיה – כדי לקבל אישור לבנות בית יש צורך לעבור בין אגפים שונים ברשויות המוניציפליות ולמצוא מגוון של אנשי מקצוע ויועצים שיסייעו בהליך הבניה המסורבל והמורכב. לעומת זאת, כדי להקים מבנה יביל אפשר לפנות להליך בירוקרטי מזורז שמיועד למבנים מסוג זה.
  • כמות עובדים – כפי שציינו קודם לכן, מבנה יביל מיוצר במפעל ולכן אנחנו צריכים עובדים רק כדי שירכיבו את החלקים השונים בסיום התהליך וגם במקרה זה אפשר להסתפק בכוח אדם מצומצם. אך במקרה של בית קרקע שלא נבנה בבניה היבילה, ככל שנעסיק יותר עובדים כך העבודה תתקדם מהר יותר כיוון שכל חלק וחלק תלוי במצבת כוח האדם.
  • בידוד ואיטום – הבלוקים המוכרים לנו מספקים רמת בידוד ואיטום סבירה אך היא לא נחשבת לאיכותית במיוחד ולראייה השימוש הגובר של כולנו במזגנים כדי לאזן את הטמפרטורות של הבית. מבנה יביל, גם כזה העשוי ממכולה, נבנה בעזרת חומרים אשר רמת הבידוד שלהם מייצרת טמפרטורה אחידה בתוך המבנה לאורך היום.
  • שינוע המבנה – זה לא שמועות אלא ממש אמיתי – רק דמיינו שהיינו אומרים לכם שאתם יכולים לקחת את הבית שלכם ולהעביר אותו כמו שהוא למקום חדש אם תחליטו לעשות כך. כנראה שהייתם חושבים שאנחנו משוגעים או מדמיינים, אך זהו למעשה מה שעומד בבסיס הבניה היבילה – אפשר לשנע את המבנים ולהקים אותם מחדש בזמן מהיר במקום חדש לגמרי.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*