מהות ציינה ערב מהותרבות לקהילת יוצאי אתיופיה

מהות ציינה ערב מהותרבות לקהילת יוצאי אתיופיה

ביום רביעי בתאריך 4.8.21  התקיים ערב תרבות במרכז להורות משמעותית מהות הרשות העירונית לחוסן וביטחון קהילתי.

מהות הרשות העירונית הזמינה את אשדוד ובפרט הקהילה האתיופית לאירוע השנה שכולו חגיגה אחת גדולה.לערב חווייתי, מהנה ומלמד והכנה להתמודדות ולאתגרים שהורים נאלצים לעבור עם ילדיהם בעיקר בחופש הגדול, ערב זה חשוב בעיקר בגלל התקופה הלא נעימה אשר פקדו את הקהילה ואת העולם כולו, בערב זה המרצה לאקה יצחק נתן הרצאה מעניינת על ההתחממות הגלובלית המתרחשת בזמנים אלה בישראל ובעולם כולו ועל הסכנות הנגרמות עקב ההתחממות הגלובלית והפגיעה הרבה בשכבות המוחלשות של האוכלוסייה הן הילדים, הנשים בהיריון והזקנים אשר המערכת החיסונית שלהם חלשה ונוטה לפגיעה.

הערב היה חגיגי במיוחד, כמסורת העדה הרב מיכאל מהרט רב הקהילה באשדוד בירך את הקהל ודיבר על מעשיי אבות "מוסר אביך ואל תיטוש תורת אימך" וקיים את טקס חיתוך הדאבו האתיופי ולאחריו המנכ"לית סימונה מורלי בירכה את הנוכחים וציינה את התכניות שהן מותאמות אוכלוסייה ותורמות לסיוע ולהשתלבות הקהילה בחברה הישראלית.

באירוע היה מייצג מרהיב של מאכלי העדה, טקס הבונה בכניסה לאולם והתקיימו מופעים של משתתפי התכניות מהות הרשות העירונית לחוסן וביטחון קהילתי, מופע של קבוצת נגני "מסנקו" הנגינה שבלב מופע של להקת "זמר דסטה" ומופע של להקת "עדיי אבבה" בשלל תלבושות צבעוניות ומרהיבות של לבוש אתיופי אוטנטי.

רכז קהילת יוצאי אתיופיה דיבר על חשיבות קיום הערב בתקופה מורכבת זו,  על מנת לשמח את האנשים שטרודים מחיי היום יום  והקושי של ההתמודדות עם הילדים שנמצאים בבתים.

הערב היה מוצלח מאוד וגרף מחמאות ופידבקים מהנוכחים אשר לקחו חלק באירוע זה.

שותפים:  מוקד קליטה לעולי אתיופיה, מתנ"ס בית לברון, מתנ"ס טנא, מתנ"ס חרצית אשר מציעים את קיום הפעילויות במקום ונותנים מענה לצורך

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*