מהות מובילה את מיזם “עושים שכונה” באשדוד

מהות מובילה את מיזם “עושים שכונה” באשדוד

“עושים שכונה” היא יוזמה חברתית שצמחה מהשטח בעקבות הפילוג המתגבר בחברה ותחושת המכנה המשותף המתערערת, תחושות שאף התחזקו בתקופת מגפת הקורונה. נוער משוטט ללא מסגרות, אבטלה וחוסר ודאות. דווקא מתוך המציאות המורכבת, חשיבות הקהילתיות והערבות ההדדית צפה מעל פני השטח ברחבי הארץ.

המיזם חרת על דגלו לחזק את הממד הקהילתי בכל בניין ושכונה מתוך אמונה כי הדרך לאחדות ולחוסן של חברה עוברת דרך מנהיגות מקומית וקהילות בריאות וחזקות. אנו מאמינים כי כל בניין ושכונה הם קהילה. בידינו לבנות רשת קהילות סביב עשייה משותפת, אותה מובילים מנהיגים צעירים שרוצים להוביל שינוי ולפתח את דור המנהיגים הבא.

מנכ״לית מהות, הגב׳ סימונה מורלי שמעה על המיזם שהתקיים לראשונה ברמת אליהו ויצאה לראות במה מדובר, החיבור היה מיידי ועניין שיתוף הפעולה יחד באשדוד היה רק עניין של זמן.

כשנציגי המיזם הגיעו לפגוש את ראש העיר כדי לקבל את ברכתו לפעילות בעיר היה ברור שמהות תוביל את האירוע באשדוד, מנכ״לית מהות הגב׳ סימונה מורלי החלה בגיוס השותפים בינהם, מאיר אברג׳ל, הממונה על השכונות הוותיקות וההון החברתי, אילנה סיסו, מנהלת קשרי הקהילה באדמה אגן, מתנ״ס חרצית ומינהלת רובע ח׳ הפועלים ברובע ברלוונטי לפעילות ואת הובלת המיזם השאירה המנכ״לית על בריז׳יט דוקאן, הנמרצת שניהלה ביד רמה את אירוע הפתיחה והתיאומים הלוגיסטיים המורכבים.

יום הפעילות הראשון התקיים השבוע, מדובר בגינה משותפת של מקבץ בניינים ותיקים שהפכה עם השנים לעשבייה, בני הנוער שהגיעו מכל קצוות הארץ להתנדב לשיפוץ הגדול כללו את כל שבטי ארץ ישראל היפה. מכל פינה בארץ, מכל עדה ומכל אורחות החיים המורכבים של המדינה התאחדו עם חיוך גדול לבצע את המשימה הכמעט בלתי אפשרית בהצלחה.

מדובר בעוד שלב מתוך המשימה הגדולה, בעוד שבועיים יחל שלב הנטיעות והשממה תיצבע בירוק ובהרבה חיים וזאת לרווחת תושבי השכונה הותיקה שכמובן לא נשאו בשום עלות.

סימונה מורלי, מנכ״לית מהות:

״מי שרצה לראות את פניה היפות של החברה הישראלית חייב היה להיות נוכח באירוע, צעירים וצעירות מכל קצוות הארץ, מרקע שונה, מעדות שונות, ומתפיסות עולם שונות לגמרי, דתיים, חילוניים, מזרח ומערב, נערים ונערות… ארץ ישראל היפה… מלח הארץ.

תודה גדולה לכל מי שידו במיזם המאחד הזה שהוא הסנונית הראשונה בשת״פ עם החבורה הנפלאה הזו״.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*