מדריך מקוצר למשיט המתחיל

מדריך מקוצר למשיט המתחיל

היאכטה היא סמל סטטוס לעושר וגם לחיים טובים. אם בעבר, יאכטה נחשבה לתחביב של עשירים בלבד, כיום זה שונה לחלוטין. לא חייב להיות בעלי יאכטה ואפשר להשכיר יאכטה כשרוצים. כל מה שצריך לעשות על מנת שיהיה אפשר להפליג, הוא לעבור קורס משיטים ולהיות חברים במועדונים להשכרת יאכטות. הדבר הזה פתח את התחום לכל שכבות האוכלוסייה ולא רק לעשירים.

צעד ראשון – נרשמים לקורס סקיפרים

הקורס נלמד בבתי ספר לשיט ובמועדוני שיט. המדריכים שמעבירים את הקורס הם יוצאי חיל הים או בוגרי לימודים בתחום הימאות. הקורס כולל לימודים עיוניים וגם מעשיים. נושאי הלימוד הם מכונאות, ימאות, ניווט חופי ועוד. בכל אחד מנושאי הלימוד הנלמדים במסגרת הקורס, יש לעבור מבחנים מטעם רשות הספנות של משרד התחבורה. סך הכל מדובר על חמישה מבחנים. אלו מתקיימים בערים תל אביב, חיפה ואילת. מחיר הקורס לא זול ויכול להגיע לעד 12,000 שקלים. מה שכן, מדובר על הוצאה חד פעמית. כאשר עוברים את הקורס בהצלחה, מקבלים הסמכה קבועה להשטת יאכטות. חשוב לציין שמחיר הקורס כולל את כל הציוד הנדרש כמו ספרי לימוד וגם מפות, ביטוח וכמובן כולל גם את השימוש ביאכטות.

קניית יאכטה

אם עברתם בהצלחה את כל המבחנים, יש לכם רישיון סקיפרים. עכשיו הגיע הזמן לנצל אותו. במידה ויש לכם סכום כסף גדול (סדר גדול של כמה מאות אלפי שקלים), אז תוכלו לקנות יאכטה פרטית. נמליץ לכם לבדוק את היאכטות המוצעות בחברת אזימוט יאכטות. במידה ואין לכם מספיק כסף, תמיד תוכלו לשקול קנייה קבוצתית. הכוונה היא שהרכישה תעשה עם שני או שלושה שותפים.

השכרת יאכטה

אם אין לכם בכלל אפשרות לרכוש יאכטה, גם לא במסגרת קבוצתית, אז תוכלו להשכיר יאכטה. המחיר כמובן משתנה בהתאם לתקופת ההשכרה וסוג היאכטה. כמו כן, אפשר גם להשכיר יאכטה לצורך אירועים מיוחדים כמו, מסיבת רווקים, הצעת נישואין, חגיגת בר/בת מצווה, חגיגת יום הולדת וכו'. בדקו את המחירים במועדוני השייט השונים המציעים את השירות. קחו בחשבון שכאשר משכירים יאכטה, זמן ההשכרה המינימלי הוא 120 דקות.

שאלות ותשובות בנושא יאכטות

איזה סוגים של יאכטות יש?

מפרשית, מנועית, קטמרן, קאץ', גולט.

איזה שימושים יש ליאכטות?

פנאי, דייג, אירוח מסחרי, מרוץ, יאכטות דייג וצלילה, יאכטות המשמשות לאימון ותחרויות שייט.

איזה מכשור ואביזרים יש ביאכטה?

חבלים, מפרש סערה (מפרש חלוץ קדמי, ספינקר (מפרש קדמי חלוץ לשימוש ברוחות), ג'ניקר (מפרש חלוץ), הידרופוייל (מפרש קבוע).

האם שייט על יאכטה הוא בטיחותי?

התשובה היא כן, כל עוד היאכטה מושטת על ידי סקיפר מקצועי שיש לו רישיון מאגף הספנות. כמו כן, בכל יאכטה יש גם ערכת עזרה ראשונה, חגורות הצלה, אבוב והשייט עצמו יתקיים אך ורק באזורים בטוחים לשייט ובמזג אוויר מתאים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*