מדריך למעבר דירה של פנסיונרים

מדריך למעבר דירה של פנסיונרים

העלאת הנושא של הצטמצמות או מעבר דירה עם פנסיונרים יכול להיות דבר לא קל. ייתכן והם התגוררו באותו הבית במשך שנים רבות ובאופן מובן אינם רוצים לעזוב אותו.

בין אם זה הפנסיונר עצמו או בן משפחתו המארגן את המעבר, חשוב לתכנן זאת היטב מראש כך שהמעבר יעשה בצורה חלקה. שכירת חברה כמו שניר הובלות מסייעת בכך שהם הופכים את מעבר הדירה של פנסיונרים לתחום המומחיות שלהם.

להלן מדריך של הובלת דירה של פנסיונרים

  1. ערבו את הפנסיונר בתכנון מעבר הדירה

כל פנסיונר הוא אינדיבידואל ובעל זכות להחליט לאן לעבור. חשוב לערב את הפנסיונרים בתהליך התכנון מהתחלתו ועד לסופו.

ייתכן והם יזדקקו לעזרה, אך יש בידם את הזכות להחליט היכן יהיה מעונם החדש. אפשרו להם זמן לשאול שאלות ולהביע חששות לפני שכל החלטה הופכת לסופית. עזרו להם לתכנן את החלל במקום החדש שלהם.

תכנון החלל במקום החדש הוא צעד חשוב בעת מעבר דירה של פנסיונרים. עליהם להתחיל בבחינת תוכנית הבנייה של הבית, דירה, או הדיור המוגן. לאחר מכן, כדאי שיעזרו בתוכנית זו בכדי להחליט באיזה אופן הם מעוניינים לסדר את ביתם החדש. זה יעזור גם לפנסיונר להבין שהצטמצמות היא דבר נחוץ משום שהחלל במקום החדש שלהם הוא מוגבל.

2. סייעו לפנסיונר להתארגן ולהצטמצם

כעת משנבחר ביתו החדש של הפנסיונר ופנים הבית עוצב, הגיע הזמן לארגן את הרכוש שבבעלותו ולעזור לו להצטמצם.

הצטמצמות היא צעד נחוץ בעת הובלת דירה של פנסיונרים. היא יכולה להיות קשה רגשית ופיזית, כך שהיו סובלניים עימם. עזרו להם להחליט אילו חפצים כבר לא בשימוש וכיצד להיפטר מהם. עזרו להם לארגן את החפצים אותם ימסרו לבני משפחה, לצדקה או לחלופין יפטרו מהם.

הצטמצמות יכולה להיות מתגמלת בעבור פנסיונרים. היא מקנה להם הזדמנות להעביר את רכושם לבני משפחה ולתת תרומות נדיבות. תלוי בכמות החפצים מהם יש צורך להיפטר, צעד זה עשוי להימשך זמן רב, כך שיש להתחיל איתו חודשים לפני המעבר.

אם יש חפצים שהפנסיונר מסרב להיפטר מהם ואין להם מקום בביתו החדש, ובכן אחסון עשוי להיות אופציה. המון חברות למעבר דירה מציעות בנוסף שירותים של אחסון תכולה.

3. על פנסיונרים להכין עצמם ליום המעבר

הדרך הטובה ביותר של פנסיונרים להימנע מחוויית מעבר דירה מלחיצה היא על-ידי התכוננות ליום המעבר. הנה מספר שאלות שיש להציג בפני פנסיונרים המתכוננים לעבור דירה:

האם מצאתם חברה להעברת דירה המתמחה במעברי דירה של פנסיונרים?

האם אתם זקוקים לעזרה באריזת התכולה?

האם אתם מסוגלים להסיע את עצמכם באופן עצמאי למעונכם החדש או שתזדקקו לתחבורה?

האם ארזתם תיק עם בגדים למספר ימים, תרופות נחוצות, חטיפים וכל פריט נוחיות נוסף?

האם אתם מרגישים מוצפים רגשית ביתר שאת מתהליך המעבר?

השאלות האחרונות הללו הן חשובות מכיוון שקל לפנסיונרים לשכוח לארגן לעצמם הסעה לביתם החדש. זוהי הזדמנות מצוינת עבור בני המשפחה להתנדב להסיע אותם למעונם החדש. פנים מוכרות יסייעו להקל על הלחץ והמתח של יום המעבר.

זה גם כן חשוב שפנסיונרים יתכוננו ליום המעבר על ידי אריזת תיק לשהיית לילה המכיל את כל הבגדים והתרופות הנחוצים להם. הם לא ירצו לחפש אחר משהו שהם זקוקים לו בין כל הקרטונים הארוזים.

4. קדמו בברכה את הפנסיונרים לביתם החדש

לאחר כל התכנון, הצטמצמות, אריזה והמעבר, כעת הגיע הזמן לקדם בברכה את הפנסיונר לביתו החדש.   לכולם לוקח מספר ימים להתרגל לביתם החדש. זה נכון במיוחד עבור פנסיונרים.

עזרו לפנסיונרים לסגל שגרה יומית לחלל במקום מגוריהם החדש. וודאו כי הם יודעים היכן כל דבר נמצא. וודאו כי הם מרוצים מאיך שהדברים מאורגנים ומסודרים. ערכו היכרות בינם לבין שכניהם. קחו אותם למקומות שהם מבקרים תדירות כמו המכולת והמרפאה כך שהם יוכלו להתרגל למרחק החדש בין מקום מגוריהם לאזורים אלה. דרשו בשלומם מפעם לפעם כדי לבדוק כיצד הם מסתגלים לביתם החדש.

עירוב הפנסיונרים בכל שלב בהצטמצמות ומעבר הדירה הוא המפתח להצלחת המעבר.

זה גם כן חשוב לשכור חברה להעברת דירה שיכולה להתמודד עם הדרישות הנוספות שכרוכות במעבר דירה של פנסיונרים. המומחים של שניר הובלות מתגאים בשירות הלקוחות שלהם.

הם ידריכו פנסיונרים לאורך כל שלב בתהליך מעבר הדירה, כולל אריזת התכולה, מעבר, ופריקת התכולה בזהירות רבה.

לקביעת יעוץ עם שניר הובלות, מלאו את הטופס באתר שלהם וקבלו הצעת מחיר בחינם.

צילום: freepik

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*