מדפסת מדבקות – לא מה שחשבת

מדפסת מדבקות – לא מה שחשבת

דמיינו עובד בסופרמרקט שנקרא למשימת קבלת סחורה. הוא נדרש עכשיו להדביק עשרות אם לא מאות או אלפי מדבקות ברקודים על מוצרים שנחתו זה עתה בסניף. כל מה שהוא צריך לעשות זה להדפיס את הברקוד וכך כל עובדי החנות יוכלו לעקוב אחר המוצרים מתמחור ועד סקירה של מלאי. מדפסת המדבקות היא חלק בלתי נפרד מהפעילות של עסקים רבים וגם הצרכנים הפרטיים גילו בשנים האחרונות את נפלאותיה של מדפסת מדבקות והם מדפיסים סטיקרים להדבקה על קופסאות, משחקים וצעצועים כתגי זיהוי שימושיים. הדבקת מוצרים מהווה אלטרנטיבה נהדרת לפרויקטים כמו סידור הבית.

זהירות, זה מדבק

מדפסת מדבקות היא כבר לא מוצר יקר או תעשייתי כבעבר וכיום יש מדפסות במגוון גדלים ובטווח מחירים רחב לשימוש עסקי וביתי. כמובן שמרבית הגורמים שרוכשים מדפסות מסוג זה עושים זאת למעבדות, מחסנים, חברות הפצה, מקום שבו יש קופות או נדרש מעקב אחר מוצרים, אבל כמובן שגם אנשים פרטיים יוכלו להפיק ערך רב ממדפסת כזאת.

המדפסות העכשוויות פועלות בטכניקת הדפסה תרמית הנחשבת לחסכונית במיוחד, אבל היות ולמדבקות מסוג זה יש תוחלת חיים קצרה יותר, בשל רגישות לחום, הן אידיאליות למי שזקוק למדבקות לשימוש חד פעמי, למשל בכניסה לפארק שעשועים. העברה תרמית היא טכנולוגיה מתקדמת להדפסה של מדבקות בעלות חיי מדף ארוכים יותר, כמו למשל, סימון מוצרים בסופרמרקט ועוד סוגי מדבקות ברקוד הנדרשות לעמידות לאורך זמן.

סגנון ההדפסה קובע

קיימים שני סוגים עיקריים של מדפסת מדבקות: האחת ידנית והשנייה שולחנית. זו השולחנית מתאימה מאוד לעובדי קופה בעוד זו הידנית לעובדי שטח, שזקוקים לה תוך כדי תנועה כאשר הם נעים בקומפלקס וזקוקים להדפסה בהישג יד. המדפסות הידניות כוללות  מקלדת "בילד אין" כך שאפשר להקליד את הטקסט המועדף שיודפס על גבי המדבקה בעוד אלה השולחניות לרוב מתחברות פשוט למחשב, כך שהפקודה מתבצעת דרך המקלדת של המחשב עצמו. כיום קיימות גם מדפסות מדבקות שולחניות קומפקטיות להפליא, שכמעט ולא תופסות שטח.

שדרוגים מיוחדים

מדפסות למדבקות נבדלות זו מזו במגוון האלמנטים המייחדים אותן. למשל, יש דגמים המאפשרים לבצע חיתוך אוטומטי בעוד אחרים עובדים על חיתוך ידני, כשאין ספק שחיתוך אוטומטי מקצר תהליכים בעוד חיתוך ידני אולי זול יותר אבל מצריך מעורבות אנושית של העובד בחיתוך כל מדבקה בנפרד – עוד זמן עבודה. כמו כן, יש מדפסות שמפיקות סטיקרים איכותיים ברזולוציה גבוהה יותר מאחרות וחשוב לראות תוצרים של דגמים שונים כדי להתרשם ולבחור את סוג המדפסת המבוקש. מדפסות מסוימות מאפשרות גם להחליט האם ההדפסה תהיה של מדבקה בודדת או של סטים של מדבקות. לרוב תהיה אפשרות להפיק ברצף מדבקות בגודל סטנדרטי ולבצע חיתוך למדבקות שהן אינן בגודל סטנדרטי. כמובן שיש מדפסות שתומכות בשפות שונות, פונטים וסימנים מיוחדים. כמובן שגם מהירות ההדפסה קריטית, במיוחד לעסקים שעובדים בלוחות זמנים צפופים ומעוניינים להעלות את קצב התפוקה. החליטו אם ברצונכם לרכוש מדפסת המפיקה מדבקות בשחור לבן או מדפסות צבעוניות לשדרוג מראה המוצר ולהבלטת הטקסט המודגש ממרחקים.

אין ספק שאם בעבר רבים פנו לחברות חיצוניות שיבצעו עבורם את הדפסת המדבקות, הרי שהיום קל יותר מתמיד להדפיס מדבקות באופן עצמאי. בחרו מוצר מנצח, דגם מוביל בשוק של מותג ידוע עם אחריות ורכשו ישירות ממשווק מורשה. בדקו היטב את המפרט הטכני, ערכו השוואת מחירים בהקשר של עלות תועלת ושימו לב גם להתאמה האישית של המדפסת לצרכים האישיים והמקצועיים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*