מדורות במתכונת אחרת

מדורות במתכונת אחרת

ציבור התושבים נענה לקריאה לצמצם את מדורות ל"ג בעומר ואלה שבחרו לקיים לג בעומר עשו זאת במדורות קהילתיות ובאוירה חברתית. כל המחמאות למרכז שח"ף ולאנשי מע"ש אשדוד שבחרו לשמש דוגמא לפעילות בהוויה אחרת.

מרכז שח"ף, מרכז יום לנכים קשים, במחלקת שיקום ערך את לג בעומר במתכונת אחרת. הם קיימו ערב משפחות לחברי המרכז ובני משפחותיהם ברוח חדשה שבה התאפשרה פעילות חברתית והכרות עם משפחות חדשות שהצטרפו למרכז בשנה האחרונה, גיבוש משפחות ועדכון לגבי הפעילות במרכז ותכניות לעתיד.

הערב התחיל עם מצגת על פעילות המרכז בשנה האחרונה, סיור במרכז והצגת השיפוץ והציוד החדש ולאחר מכן עריכת מדורה בהווי חברתי, ליווי של שירה וארוחת ערב משותפת ועשירה ("על האש") ולסיום פעילות שיא של מעגל מתופפים. האירוע היה בהחלט שונה מהמדורות המסורתיות ובמיוחד היה שינוי באווירה ועל כך העידו בני המשפחות אשר סיכמו את הערב בהרבה מאוד מחמאות: "היה ערב שמחמם את הלב…", "מי ייתן וירבו ערבים כאלו", "אנו רוצים להודות לכולם על ערב מדהים ומרגש, טעים ומהנה, יישר כוח" וכיו"ב.

האירוע היה הצלחה גדולה, ההורים ובני המשפחות נחשפו אחד לשני ויצרו קשרים חדשים עם משפחות אחרות. האווירה החופשית הובילה לערוץ תקשורת נוסף בין צוות המרכז למשפחות.

אירוע נוסף אורגן ע"י ועבור מע"ש אשדוד בסמוך לבית ספר עמל ובשיתוף פעולה של כל גורמי הקהילה. במסגרת הפעילות החברתית בשעות הפנאי, המתקיימת  לחניכי רשת צמיחה (מע"ש), נערכה פעילות לכבוד ל"ג בעומר בשיתוף עם שוטרי השיטור הקהילתי, מנהלת רובע איזור תעשייה ובית ספר עמל – שפעלו יחדיו לארגון פעילות חברתית והקמת מדורה לחניכי רשת צמיחה.

עבור חלק מהחניכים הייתה זו פעם ראשונה בה הם חגגו ל"ג בעומר סביב מדורה וההתרגשות וההנאה הייתה מרובה.  החניכים ובני משפחותיהם הביעו הערכתם ותודתם לצוות השיטור הקהילתי, לראש מנהלת הרובע ולמנהל בית ספר עמל על המחווה המרגשת והראויה לציון ולשבח,  בה העניקו מזמנם למען חניכי המע"ש.

במינהל לשירותים חברתיים מודים כמובן לכל המתנדבים שסייעו בשני האירועים: עמרי אביב על הליווי בשירה, דימטרי אברמוב על תפעול המנגל, אבי מירל על העזרה הכללית וכמובן תודה ענקית לכל בני המשפחות שתרמו את חלקם. כמו כן הם הביעו תקווה כי החשיפה לאוכלוסייה זו, תרמה להכרות ושבירת מחסומים, ומקווים כי גם בעתיד תתקיימנה פעילויות מיוחדות נוספות בשיתוף עם גורמים שונים בקהילה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*