מדוע תחזית מכירות משדרגת את רווחיות העסק

מדוע תחזית מכירות משדרגת את רווחיות העסק

תחזית המכירות מאפשרת לבעלי עסקים להגדיל את סלי הרכישה באמצעות הצעות שיווקיות מדויקות והערכת תכולת סל הרכישה בכל קנייה. מהי תחזית מכירות ומדוע תחזית מכירות משדרגת את רווחיות העסק? התשובות כאן בכתבה.

מהי תחזית מכירות?

תחזית מכירות מבוססת על סל המכירות שאותו רכש הלקוח בקנייה אחת, לדוגמה: אם לקוח רוכש בסופרמרקט לחם, גבינה, חלב, ביצים, שוקולד, שמן וחמאה הרי שזהו סל הרכישה הקבוע שלו. בעלי עסקים אשר שואפים לגידול במכירות מעוניינים שהלקוח ירכוש יותר פריטים ברכישה אחת, ולכן הם נעזרים במערכת בינה עסקית, אשר מתחברת אל בסיסי מידע דמוגרפים ומנתחת את נתוני הצריכה של לקוחות בפלח שוק זהה, בדרך זו היא יכולה ללמוד על הרגלי הצריכה של הלקוח ולהציע לו פריטים נוספים, שאותם הוא יכול לרכוש דרכם.

מודל להחזיית התנהגות הצרכנים.

תחזית מכירות מבוססת על אלגוריתם, שמנתח את כלל העסקאות שנעשו על ידי כל לקוח ולקוח בשקלול נתונים דמוגרפיים המאפשרים לחזות את הרגלי הצריכה של פלחים שונים בשוק ולהעריך את הסיכוי לרכישת מוצר X באותו סל קנייה שבו נרכש מוצר Y לדוגמה: אם הלקוח רוכש בקנייה מסוימת קפה מה הסיכוי שבאותה הקנייה הוא ירכוש תה? כאשר המערכת מזהה כי קיים קשר ישיר או משני בין שני מוצרים או יותר, היא תיצור הצעה שיווקית אוטומטית ותפיץ אותה ללקוח לעיתים בצירוף הטבת רכישה. בדרך זו קיים סיכוי שהלקוח יגדיל את סך המוצרים שהוא מכניס לסל, שכן  הוא נחשף למוצרים חדשים או נוספים, שייתכן ולא תכנן לרכוש באותו המועד.

מדוע סל מכירה משדרג את רווחיות העסק?

אנשי שיווק ומכירות מודעים לעובדה שנוח, זול ומשתלם יותר לשמר לקוח קיים מאשר לגייס לקוח חדש. לקוח קיים "משאיר את עקבותיו" בעסק, כמו כן בעל העסק יכול להעריך מהם המועדים שבהם הוא מבצע את רכישותיו, מה מסלול ההליכה שלו בחנות, אילו פריטים הוא קונה בדרך כלל ומה סכום הקנייה הממוצע שלו. המידע הקמעונאי הנצבר על הלקוח מועבר אל מודל סל הקניות במערכת הבינה העסקית ומשוקלל עם נתונים גאוגרפיים, נתונים דמוגרפיים ונתונים אישיים המאפיינים את הלקוח, כאשר בסוף התהליך נוצרת עבור הלקוח ליצור תחזית מכירות שכוללת הצעות שיווקיות מדויקות לעיתים עוד בזמן שהלקוח משוטט בחנות.

נוסף לכך עסקים אשר מוצאים קשרים בין מוצרים שונים ומעוניינים לקדם את המכירות של מוצרים נוספים יכולים להיעזר במודל סל המכירות החישובי לצורך סידור נכון יותר של החנות, שמעודד את רכישת הפריטים אלו לצד אלו, גם אם מדובר במוצרים מקטגוריות שונות, שלא בהכרח יש קשר ביניהם כמו פנסים ובקבוקים. זוהי רק דוגמה אחת. הטכנולוגיה הקיימת כיום מאפשרת לזהות קשרים בין פריטים שונים באותו סל הקנייה ולחבר קשרים אלו להצעות שיווקיות התואמות למאפייני הלקוח. בדרך זו עסקים יכולים לא רק להעלות את רמת השירות אלא גם להביא לגידול במכירות.

 

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*