מגפת הקורונה תגרום לקפיצה נוספת במחירי הדיור ולאיחורי מסירת דירות באשדוד

מגפת הקורונה תגרום לקפיצה נוספת במחירי הדיור ולאיחורי מסירת דירות באשדוד

"מגפת הקורונה תגרום להעלאת מחירים ולאיחורי מסירה של דירות באשדוד", כך מעריך  שלומי בן עזרי מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד והשפלה.

לדבריו, בשלבי הגמר הכוללים ריצוף, אביזרי אינסטלציה, כלים סניטרים והתקנת מעליות למשל, נעשה שימוש משמעותי במוצרים המיוצרים בסין, כמו גם באיטליה, ספרד וטורקיה. עקב מגפת הקורונה מרגישים כבר עכשיו מחסור בהם.

מנכ"ל הארגון שלומי בן עזרי: "אין לנו בעיה של מחסור בבטון, בלוקים ופיגומים שמשמשים בשלבי בניית השלד, אבל בימים האחרונים לא מגיעים מוצרים כמו ברזים, אריחים, מעליות, משאבות ומנועים. אם מגפת הקורונה לא תחלוף במהרה, אני משוכנע שיירשם עיכוב במסירת דירות. העיכוב במסירה עקב המחסור באביזרי גמר, יגרום לעיכוב במסירת דירות ובמסירת פרויקטים ציבורים".

לצד המחסור באביזרי גמר נרשם בימים האחרונים גם מחסור בידיים עובדות. "רוב פועלי הבניין העוסקים בעבודות גמר באים מהרשות  הפלסטינאית. אין כמעט פועלים זרים שעובדים בפרויקטים של תמ"א 38 או בפרויקטים חדשים הנבנים באשדוד" אומר שלומי בן עזרי מנכ"ל הארגון.

"בשבוע זה בגלל הסגר עד יום רביעי שהוכרז מסיבות ביטחוניות בפורים, הפועלים הפלסטינים לא הגיעו לאתרים ואני מעריך שהם גם לא יגיעו ביום חמישי רק ליום עבודה אחד. בנוסף ישנם אזורים ברשות עליהם הוכרז סגר יציאה מהם בגלל הקורונה. מערכת הרפואה ברשות פחות טובה מאשר אצלנו וכבר קיבלנו איתותים מהרשות שאולי ימנעו כניסת פועלים פלסטינים לארץ בגלל מגפת הקורונה והחשש מהידבקות".

שלומי בן עזרי: "המחסור באביזרי גמר, לצד מחסור בפועלים,  יביאו לעיכוב במסירת דירות מה שיביא להעלאת מחירים. זה מצטרף לקיטון במספר התחלות הבנייה בעיר ולכן אני חושש שתירשם  קפיצה נוספת במחירי הדירות. אני צופה גם עיכוב במסירת פרויקטים בבנייה ציבורית".

צילום: עמית עמילוב

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*