מגמת העתיד באורט צריפין

מגמת העתיד באורט צריפין

מגמה חדשה וייחודית העוסקת בטיפול ותפעול של מחשבים ניידים טבלטים וטלפונים סלולריים ,מערכות מיגון ולימוד רשתות תקשורת נפתחה השנה בבית הספר "אורט צריפין", התלמידים כבר מרוצים ובית הספר ממצב את עצמו ככזה שדואג לאופק תעסוקתי לבוגריו. "הופתעתי מאוד מהרמה ומהידע האדיר שנותנת המגמה", מספרת התלמידה ספיר חסיד.

מי מאיתנו או בוודאי מבני הנוער של ימינו, אינו מחובר לפלאפון זמן רב משעות היממה? גם הילדים וגם ההורים עסוקים זמן רב במכשיר הנייד בין אם לצרכים חיוניים כגון עבודה או למידה ובין פחות. בתיכון ומכללה, "אורט צריפין" הנמצא בשטח בסיס צריפין הסמוך לבאר יעקב, הבינו את המציאות הטכנולוגית הקיימת והחליטו לקחת את הנושא צעד אחד קדימה, ולתת לתלמידים את האפשרות להתמחות במסגרת הלימודים במגמה ייחודית לאזור. בנוסף בסיום לימודי המגמה יוכלו הבוגרים לחבר מאות מחשבים לרשת תקשורת, מה שיהפוך אותם למבוקשים בעולם התעסוקה העתידית בתחומים נחשקים.

Nsucr מדובר בלימודי תפעול אחזקה התקנה ותחזוקה של רשתות תקשורת ומחשבים ניידים, תיקון ואחזקת מכשירי סלולר מחשבים ניידים וטאבלטים, תחזוקת סוויצ'ים וציוד נלווה והגדרת תשתיות. בנוסף במסגרת לימודי המגמה הייחודית נלמד כל נושא אמצעי המיגון, התקנת מצלמות אבטחה וכיבוי אש. למי שיבחר להמשיך ללימודי כיתת יג' תובטח תעודת טכנאי תפעול מטעם משרד העבודה, מה שיסייע לבוגרים להשתלב בעולם התעסוקה בארץ ובעולם בתחום, מיד בתום השרות הצבאי או אפילו במהלכו.

תלמידי המגמה מספרים על לימודים מרתקים מעניינים במיוחד ובעיקר רלוונטיים לטכנולוגיה המשתנה באופן קבוע. "אני מאוד נהנית מלימודי המגמה, זה כיף", מספרת ספיר חסיד תלמידת כיתה י' הלומדת במגמה. "קיבלתי מגמה מדהימה, ואני לומדת דברים ונושאים חשובים כמו לפרק מחשבים ולהתקין, לפרק טלפונים ולהתקין, לומדים גם תוכנות רבות במחשב, או לפתוח אתרים במחשבים שהיו חסומים, וזו רק ההתחלה".

 

 

זה לא קשה?

"למען האמת בעבר הייתי עושה דברים שהיו קלים לי שלמדתי, אבל פה לומדים דברים ממש קשים ומאתגרים. בעזרת המורה אלי אנחנו מצליחים וזה סיפוק אדיר. אתה לומד דברים מדהימים על מצלמות אבטחה. זה להתעסק עם שבבים קטנים ובזהירות, וזה ממש קשה וכשאתה מצליח זה סיפוק אדיר, והעניין שזה שימושי לחי היום-יום לדוגמא היו לי אתרים חסומים במחשב, עם הסימון של המשולש האדום. ובטלוויזיה לא הצלחתי לפתוח משהו, ופתאום הצלחתי והבנתי שלמדתי את זה בכיתה".

איזה ערך את מקבלת מהמגמה?

"אני רואה כרגע עולם שלם חדש ומדהים שנפתח בפניי, וזה אתגר וכיף גדול. יש דברים שאני מנסה וזה קשה לא תמיד אני מצליחה, אבל הסיפוק הוא אדיר, ואת זה למדנו בחצי שנה, כך שיש לנו עוד המון ללמוד, ואני בטוחה שזה יעזור לי בעתיד, גם אם אתעסק בתחום וגם אם לא".

"אחד מערכי בית הספר הוא חדשנות, וככאלו אנחנו תמיד מייצרים מגמות הקשורות למקצועות מבוקשים עם אופק תעסוקתי", מציינת המנהלת אילנה מאיו. " מגמת התקשוב היא מדהימה, פותחת לתלמידים אופקים חדשים ותסייע להם בעתיד. מעבר לזה הורים צריכים לדעת שהם שולחים את ילדיהם לבית חם , בית ספר שמעבר ללימודים ולאופק התעסוקתי ולעתיד הבטוח, בונה להם את הבטחון העצמי ומעצים אותם, ואלו דברים קריטיים בהתפתחות של כל תלמיד".

"המגמה הזו היא הכנה לחיים" מספר רכז המגמה אלי עזרא ."אנחנו רואים את המקצוע הזה כמקצוע שתהיה בו תעסוקה רבה בעתיד. אנחנו רואים שרוב האנשים היום עוברים ללפטופים תיקוני טלפונים והעתיד הוא שליטה ברשתות תקשורת כמו מצלמות אבטחה והתקנתם, בסיום המגמה ידעו התלמידים לחבר 200 מחשבים לרשת, זה מדהים וזה מתחבר לאחת המטרות של בית הספר של דאגה לאופק תעסוקתי".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*