מאיפה הגיעו החיות בסיטי

מאיפה הגיעו החיות בסיטי

חיות מהחי-בר בכרמל הגיעו לבקר ברובע הסיטי באשדוד, ולא רק מהכרמל. מגוון מינים הגיעו אלינו לאשדוד, גם מדיונות החול המקומיות ומהנגב. כל זאת קרה בבית ספר יח"ד, במסגרת הקמת מרכז למידה חדש ומעניין בנושא מגוון מינים מקומי. במהלך השנה יבקרו התלמידים במרכז וילמדו מקרוב על מיני החיות, סביבת הגידול וכיצד יש לשמר את החיים בטבע.

גב' רוחמה כהן, מנהלת בית הספר יח"ד וגב' דקלה כהן, רכזת המדעים של בית הספר, בליווי מקצועי של איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד-חבל יבנה, שקדו במהלך השנה האחרונה על הבניית תהליך לימודי וחינוכי מרתק בנושא מגוון מינים מקומי. הצוות חקר את הדיונות המקומיות ואת בעלי החיים הקיימים בהם, את השריפה בכרמל ואת הנזקים שגרמה השריפה למגוון המקומי, את תהליך ההתחדשות ואת האסון האקולוגי בשמורת עברונה ועוד ובעקבות כך החליטו על מהלך שמשנה את הסביבה החינוכית של בית הספר.

"תהליך החקר והלמידה תורגם לתהליך חינוכי מרתק שכולל לוחות קיר מיוחדים שניתנים להפעלה אינטראקטיבית של התלמידים, ערכות משחקים, מערכי שיעור ייחודים ועוד" אומרים בבית הספר ומציינים בגאווה גדולה את חנוכת מרכז הלמידה, בטקס מרגש שהתרחש השבוע בבית הספר.

בטקס חשיפת המרכז אמרה מנהלת בית הספר, הגב' רוחמה כהן: "זה רק תחילתו של התהליך ובמהלך השנה הקרובה, התלמידים שלנו יכנסו למרכז הלמידה באופן קבוע ויצאו למסע קסום בנושא המגוון הביולוגי המקומי. הם ילמדו מה קיים ונסתר כאן, מה היה כאן בעבר ואיך אנחנו בני האדם משפיעים על הטבע המקומי – לטוב ולרע".

ד"ר ענת רוזן, מנכ"ל איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד-חבל יבנה, שהצוות שלה ליווה את התהליך ציינה "נושא מגוון המינים הוא נושא מרתק והבחירה של בית הספר בנושא היתה בחירה מושכלת וחכמה. בית הספר השיק את המרכז ויצא לדרך ואני בטוחה שבמהלך השנה הקרובה נראה תוצרים מדהימים של מרכז למידה זה". ד"ר רוזן הודתה לכל השותפים לתהליך ובמיוחד לגב' מרטין עובדיה מנהלת אגף חטיבה צעירה במנהל החינוך, לד"ר רננה אילן מהמשרד להגנת הסביבה מחוז דרום ולצוות האיגוד – מרב יגר, נועם ואן דר האל וקרן קיזלשטיין.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*