מאורט צריפין לעסק משגשג באינסטגרם – המסע של נופר יהודה

מאורט צריפין לעסק משגשג באינסטגרם – המסע של נופר יהודה

נופר יהודה בת ה-18 פתחה עסק למכירת קינוחים ועוגות באינסטגרם, "הידע שצברתי בבית הספר אורט צריפין, והביטחון שהצוות העניק לי גרמו לי להגשים חלום".
כשסיימה את חטיבת הביניים בבית ספר, וכשהיא רק בכיתה ט' חשבה נופר על העתיד. בעוד חבריה המשיכו לבתי ספר רגילים, היא כבר ראתה צעד אחד קדימה מה שהוביל אותה לבית הספר המקצועי "אורט צריפין".
בית הספר הנמצא בתוך בסיס צריפין מעניק לתלמידיו עתיד מקצועי מובטח. את בית הספר מסיימים התלמידים עם 12 שנות לימוד ותעודת גמר מקצועית טבחות 1 וטבחות 2 ( כיתה יג)  לבית הספר שתי מגמות עיקריות- מגמת לוגיסטיקה וניהול מערכות ממוחשבות, ומגמת הבישול. "הבנתי שהדרך שלי זה שיהיה לי משהו ביד מבחינה מקצועית, והגעתי לאורט צריפין", היא מספרת השבוע: "מהרגע שהגעתי לשם, גם המנהל דוד לוי  וגם רכז  מגמת הבישול אורן אלון, שגם אחראי על שיבוץ התלמידים למגמת לוגיסטיקה  קיבלו אותי בזרועות פתוחות. הבנתי שמצאתי  בית חם".

מתי באמת הבנת שאת במקום הנכון והטוב בעבורך?

"ברגע שהתחלנו לעשות סדנאות בישול ואפיה מעשיות, שלושה ימים כל סדנא מהבוקר עד הצהריים , הרגשתי כאילו אני בבילוי בלונה פארק. הבנתי שאני עכשיו בגיל 15 עושה את הדבר האמיתי. ממש מתמקצעת בזה. זה משהו שחברים שלי יעשו לכל המוקדם עוד 5 שנים   אחרי שישתחררו מהצבא. כנראה שגם כמה שנים לאחר מכן אחרי שיסיימו תואר".

אלו עוד יתרונות וכלים לעתיד העניק לך בית הספר?

"כל עניין העבודה, אנחנו עובדים כמה ימים בשבוע, עבדתי במטבח של מלון ריץ' קרלטון בהרצליה במשך שנתיים וחצי צברתי ידע אדיר ולמדתי מהטובים ביותר. עזבתי שם לא מזמן במטרה להתפתח, ולגלות עוד מקומות שיכולים לעזור לי לפתח את הכישרון שבי. בנוסף, זה המוטו של אורט צריפין- מלמדים אותנו שתמיד אפשר ללמוד מכל אחד ומכל מקום. מעבר לזה גם הרווחתי כסף, זה ממש לא מובן מאליו, וזה יתרון ענק כאשר חברים שלי מהבית, כמו בעצם כל בני נוער, היו רק יכולים לחלום על להרוויח כסף בזמן הלימודים בתיכון".

כאמור יהודה יזמית בנשמתה שמחפשת ללא הרף את הדבר הבא, מצאה אותו באינסטגרם. לא, היא לא הייתה  כוכבת רשת וגם היום היא עדיין לא כזו. לפני כחצי שנה, היו לה כ-500 עוקבים. באותו שלב הבינה כי מהידע שלה ומהיכולות שלה, אפשר להרוויח כסף, ואפילו לא רע. זה התחיל בקטן, עוגה שהכינה לבדה והעלתה לרשת החברתית, תוך שהיא מוצעת למכירה. העוגה נמכרה, ואז הבינה הנערה המוכשרת כי אולי היא עלתה כאן על משהו. היא החלה להעלות תמונות, למכור, לגייס חברים חדשים לעמוד שעומד על כ-1200 עוקבים, ובמקרה שלה היד עוד נטויה. " זה בהחלט כיף גדול להצליח ולמכור באינסטגרם.

אני מכינה דברים מאוד איכותיים, ואני חושבת שהמחירים יחסית למוצרים בכלל לא יקרים", היא מתייחסת לפרויקט. "עכשיו אני גם לומדת יום בשבוע במכללת אורט דן גורמה, השייך גם לרשת אורט בתל אביב, מתמקצעת עוד בתחום הבישול, והקונדיטוריה וממשיכה לכיתה יג' בבית הספר לקבל תעודת טבחות 2".

היא מספרת. "חשוב לי לומר, בבית הספר אורט צריפין קיבלתי ואני מקבלת את כל הכלים להצליח. אם אתם בני נוער שלא יודעים מה הצעד הבא שלכם, בואו לראות ולשמוע. יש מגמת בישול מדהימה, יש עכשיו מגמת לוגיסטיקה עם שיתופי פעולה מדהימים עם התעשייה האווירית וגופים אחרים, ואני בטוחה שכמעט כל אחד ימצא פה בית חם, כמו שאני מצאתי, אנשים טובים ועתיד מקצועי מובטח".

לאינסטגרם של נופר

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

תגובה אחת

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*