לשדרג את הגינה בתקציב מינימום

לשדרג את הגינה בתקציב מינימום

חצר פרטית היא נכס בל יתואר אם יודעים כיצד להפיק ממנו את המרב ולחילופין, גינה ביתית מוזנחת יכולה להיות מטרד לא קטן של לכלוך, אי סדר ואפילו מזיקים.

נראה שהחשיבות של גינה מטופחת ברור לכולם אך מה שפחות ברור היא העובדה שלא תמיד צריך להיות גאון או להשקיע מעל ומעבר כדי לזכות בגינה נעימה.

הקשיים בדרך לגינה מטופחת

החשיבות ברורה אז מדוע לבעלי גינות רבים יש קשיים ביישום התכנית? התשובה היא מיתוסים.

בואו נפרק כמה מיתוסים מקובלים:

השאיפה לשלמות

צריך שיפוע, מחשב יקר, צינורות מסוג ספציפי שיהיו קבורים בדיוק 50 ס"מ מתחת לאדמה, הקרקע לא הכי טובה ועוד תירוצים מגוונים.

כמו בתחומים אחרים בחיים, השאיפה לשלמות יכולה להיות האויב מספר 1 שלכם. אנשים רבים רוצים להגיע אל הדבר המושלם ובדרך כלל נשארים תקועים במשך שנים עם תכניות שלא יוצאות אל הפועל כי זה לא מספיק טוב…

אין דבר מושלם ואם היה כזה אז לא הייתם רוכשים טלפון חכם בכל שנה ולא משדרגים את הרכב מפעם לפעם.

עלויות הקמה גבוהות

עלויות ההקמה יכולות להגיע לעשרות אלפי שקלים ואפילו יותר אבל הן ממש לא חייבות להיות כאלה ובהחלט ניתן להגיע לתוצאות מרשימות ומקצועיות בלי לבזבז כל כך הרבה כסף.

עלויות אחזקה יקרות

באמת? חישבתם פעם כמה מה העלות של דמי האחזקה של בניין רב קומות? תתפלאו אבל תכנון נכון של גינה חסכונית יכול להיות לעתים אפילו זול יותר.

יותר מדי עבודה וכאב ראש

אם אתם הולכים לשתול סחלבים אז כן, יהיה לכם הרבה כאב ראש והוצאות אבל אם תבחרו בצמחיה חזקה שמתאימה לאקלים בחצר הבית שלכם, משך העבודה והזמן הדרוש יהיו נמוכים באופן משמעותי מאוד.

ועוד סיבות שונות ומגוונות שבסופו של דבר רק מעכבות אתכם מהשגת המטרה שכפי שנסביר מיד אינה חייבת להיות מסובכת או יקרה.

דרכים מעשיות וזולות לשדרג את הגינה

הכל מתחיל בתכנון ובכלל זה צריך לקחת בחשבון מספר גורמים כגון סוג הקרקע, האם צריך לגזום או לכרות עצים (במקרה השני מומלץ לקרוא את ההסבר על תהליך כריתת עצים בישראל), תנאי האקלים וחשיפה אל השמש והתייחסות אל מערכת ההשקיה אם קיימת.

ניקוי הקרקע והכנתה

הפעולה הראשונה שצריכה להיעשות היא חשיפת הקרקע וניקוי של פסולת, חפצים שאין בהם צורך והדברה של העשבייה.

חשוב לבצע הדברה של העשב ולחכות שהוא יתייבש לפני שמוציאים אותו מהסיבה שבאופן הזה הוא לא יצמח בשנית.

לאחר מכן חשוב לדשן את האדמה בחומרים איכותיים מאוד אבל זולים להפליא כמו קומפוסט.

התאמת צמחים לגינה

דשא זה החלום שלכם? מומלץ בחום לוותר עליו אם שטח הגינה שבו אתם מתכננים לשתול אותו נמצא במקום מוצל שאינו חשוף באופן ישיר לקרני השמש.

אם אתם רוצים שהגינה תלבלב באופן עצמאי ועם פחות התערבות מצדכם, פשוט בחרו בצמחים שמתאימים לתנאי האקלים ששוררים בגינה הן מבחינת החשיפה לאור והן מבחינת מערכת ההשקיה והפרישה שלה בגינה (אלא אם אתם מתכוונים לשדרג גם אותה).

התאמת צמחים לכיס

נכנסתם למשתלה והתחלתם להתפאר ממגוון הצמחים שפורחים שם הבעיה היחידה היא שהם מעט יקרים – בטח אם רוכשים כמות גדולה שלהם.

האמת היא שאתם לא צריכים לשלם כל כך הרבה ואם רק תסיטו את המבט תוכלו לראות את אותם צמחים רק קטנים יותר אבל בפחות מחצי מחיר.

אל תחששו וקחו אותם בלב שלם. בהנחה שאתם שותלים או נוטעים אותם בעונה הנכונה, אתם הולכים להיות מופתעים מהמהירות שבה הם יצמחו.

קחו יוזמה – עשו זאת בעצמם

עוד דרך נפלאה לקצץ בהוצאות וגם ליהנות מהתהליך היא לקחת את העניינים לידיים ולבצע דברים במו ידיכם.

הרכבת מערכת השקיה חדשה אינה מסובכת ובכל רשת חנויות שעוסקת בכך או במשתלה יהיה מי שישמח לסייע ולהסביר לכם (גשו לשם "בשעות המתות"). באותה מידה התקנה של דשא סינטטי יכולה להיות מאוד פשוטה כפי שניתן לראות במדריך שמסביר איך להרכיב דשא סינטטי בעצמכם.

ולבסוף זכרו – אפשר להגיע לתוצאות מרשימות מאוד גם בלי להתפזר ולהוציא סכומי עתק. תכננו את הגינה לפי הצורך, היכולת וכמובן תנאי האקלים, קחו יוזמה ובתוך מספר ימים עד שבעות תוכלו לשתות את כוס הקפה של הבוקר בגינה נעימה ומטופחת.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*