לרכוש מקצוע מבטיח – הכשרה בתחום הביטוח

לרכוש מקצוע מבטיח – הכשרה בתחום הביטוח

החיפוש אחר מקצוע מבטיח לעתיד ותחום התמחות אשר יספק לנו עבודה מסודרת ומניבה בטווח הארוך הוא חיפוש המשותף לאינספור ישראליות וישראלים, אשר בסך הכל רוצים להבטיח לעצמם ולמשפחתם עתיד יציב ללא מצוקות כלכליות. הבעיה בה נתקלים כיום יותר ויותר צעירים (כמו גם מבוגרים יותר הנדרשים להסבת מקצוע ובחירה לפתע בתחום התמחות חדש לחיים) היא כי קשה מאוד לדעת להעריך אילו מקצועות והסמכות עדיין יהיו רלבנטיות ואטרקטיביות מבחינה תעסוקתית בעוד כמה שנים מהיום, שלא לדבר על עוד עשור או שניים. במצב הבלתי צפוי והמאתגר שנוצר בשוק העבודה, מקצועות מסוימים בכל זאת נחשבים לבטוחים ויציבים יותר לטווח הארוך. הכשרה בעולם הביטוח יכולה להבטיח לכם רישיון תעסוקה אשר כנראה יישאר רלבנטי ואטרקטיבי גם בעתיד הרחוק יחסית

לימודי ביטוח לקראת מבחני הרשות לניירות ערך – הדרך לרישיון בעולם הביטוח

הסיבה העיקרית לכך שניתן לומר במידת וודאות גבוהה יחסית כי עולם הביטוח, ובפרט המחזיקים ברישיון רשמי ומקצועי מטעם המדינה לעסוק בתחום, יישארו רלבנטיים גם בעתיד הנראה לעין היא כי הביקוש לשירותים והמוצרים המוצעים בעולם הביטוח רק הולך ועולה ככל שהעולם סביבנו נהיה יותר מורכב ופחות צפוי. אחרי הכל, זוהי מהותו של ביטוח – להציע ללקוחות מידה מבורכת של ביטחון וודאות גם אל מול מקרים ומצבים בלתי צפויים ובלתי רצויים.

על מנת לעסוק בעולם הביטוח באופן מקצועי, חוקי ורשמי, יש להחזיק כאמור ברישיון מטעם המדינה – רישיון סוכן ביטוח או רישיון ייעוץ/שיווק פנסיוני (העולם הפנסיוני הוא חלק מעולם הביטוח). הדרך להשגת רישיון בעולם הביטוח עשויה להיראות מאתגרת ואף מרתיעה, אך בפועל באמצעות ההכנה המתאימה תוכלו לצלוח את המסלול בתוך מספר חודשים, במהלכם תזכו לקבל את הרישיון המיוחל אשר יספק לכם גישה לתעסוקה בתחום אטרקטיבי זה גם בעוד שנה, עשור או מספר עשורים.

על מנת לקבל רישיון סוכן ביטוח (או רישיון יועץ ומשווק פנסיוני) מטעם המדינה יש לעבור מסלול מסוים: נדרש מעבר של שש בחינות שונות, אלו הם מבחני הרשות לניירות ערך והממונה על הביטוח במשרד האוצר – שני הגופים הרשמיים מטעם המדינה האחראים על ההסמכה של העסקים בעולם הביטוח במדינה. לאחר מכן יש לעבור תקופת התמחות בעולם הביטוח, אשר לאחריה ניתן לקבל סופית את הרישיון המיוחל ולעסוק בתחום הן כשכירים והן כעצמאיים.

הדרך המתבקשת והמומלצת לגשת למסלול זה היא באמצעות לימודי ביטוח – לימודים אשר יכינו אתכם באופן פרטני עבור כל אחת מהבחינות, החל מבחינות היסוד (יסודות עולם הביטוח, יסודות החשבונאות, סטטיסטיקה ומימון וכיוצ"ב) ועד לבחינות הגמר הידועות, דוגמת הבחינה מקצועית א' (בחינה המתמקדת בעולם ניירות הערך), בחינת גמר פנסיוני וכד'.

חלק מהבחינות הללו, דוגמת מקצועית א, ידועות כמאתגרות במיוחד ונוטות להרתיע רבות ורבים מהשוקלים לגשת למסלול זה. בפועל, לימודי ההכנה מוכיחים מעל לכל ספק כי הסיכויים למעבר הבחינות הללו בהצלחה מרובה עולים משמעותית בעקבות ההשתתפות בלימודי הכנה. אם רק תרצו, תוכלו בתוך מספר חודשים לסיים את קורסי ההכנה, לעבור את הבחינות בהצלחה ולהתחיל לבנות את הקריירה שלכם בעולם הביטוח.

למידע אודות לימודי ביטוח, כולל קורסים למעבר בחינות הרשות לניירות ערך היכנסו לאתר האקדמיה לפיננסים מבית BDO.

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*