לרכוש מקצוע לחיים – תואר ראשון בחינוך ותואר בחינוך מיוחד

לרכוש מקצוע לחיים – תואר ראשון בחינוך ותואר בחינוך מיוחד

אחת המטרות המרכזיות והמאתגרות ביותר של מרבית הצעירים והצעירות המסיימים שירות צבאי ויוצאים לעולם היא רכישת מקצוע לחיים, במטרה לבנות בהמשך הדרך קריירה משגשגת וארוכת טווח. זו אינה משימה קלה במיוחד, הן בגלל התחרות בשוק ומגוון האפשרויות הרחב והמבלבל והן בגלל חוסר הוודאות הרב וקצב השינויים הגבוה המאפיין את העידן הנוכחי. בתוך כל הקלחת הזו, עשוי להיות קשה ומאתגר ביותר להחליט על מסלול לימודים וכיוון כללי לחיים מבחינת תעסוקה וקריירה. עבור כל המתלבטות והמתלבטים נציע כאן שני כיוונים אטרקטיבים אותם  כדאי להכיר – תואר ראשון בחינוך או תואר ראשון בחינוך מיוחד

תואר ראשון בחינוך כצעד ראשון אל עבר קריירה יציבה ומבטיחה

ההמלצה הגורפת על עולם החינוך, ובפרט לתואר ראשון בחינוך (כמו גם תואר ראשון בחינוך מיוחד) נובעת מאופיו של תחום החינוך – במיוחד בעידן הנוכחי המתאפיין בקצב שינויים גבוה ותהליכים במסגרתם תחומי עבודה ותעסוקה שלמים נעלמים, תחום החינוך מתבלט כתחום יציב ויחסית בטוח (ואפילו וודאי) מבחינת קריירה ארוכת טווח ותעסוקה שוטפת. מדוע? מפני שחינוך הוא תחום יסודי ומרכזי בחברה האנושית, ואין יותר מדי תרחישים סבירים בהם גם תחום זה נעלם ומפנה מקומו למכונות, תוכנות, אפליקציות או רובוטים. גם הרבה אחרי שמחשבים ינהגו עבורנו במכוניות, ינקו את הבית או יעשו עבורנו קניות, סביר להניח שאת המורה של הילד/ה לא נוכל ולא נרצה להחליף בשום דבר אחר.

מבחינה זו, תואר ראשון בחינוך מהווה כיום צעד ראשון מבטיח וודאי יחסית אל עבר קריירה יציבה וארוכת טווח, כזו בה לא תצטרכו לדאוג מדי שנה לתעסוקה שלכם בשנה הבאה (כמו שקורה בכל כך הרבה תחומים בימינו).

ערך מוסף ותחושת סיפוק ועשייה – תואר ראשון בחינוך מיוחד

מעבר לביטחון התעסוקתי היחסי והוודאות לעתיד שמציע עולם החינוך כיום, טמון בכיוון זה כמובן גם הרבה מאוד ערך מוסף – תחושה של סיפוק ושליחות מסוימת והזדמנות לעבוד מדי יום עם ילדים ולשפר עוד ועוד את עתידם ואת הכלים עימם הם יוצאים לעולם.

בהקשר זה בולטים במיוחד לימודי חינוך מיוחד – ניתן למצוא מסגרות לימודים שונות בתחום זה, כולל תואר ראשון בחינוך מיוחד ותעודת הוראה. כאן כבר תחושת השליחות והערך המוסף שבעבודה ברורה ומובנת עוד יותר – אנשי חינוך המתמחים בחינוך מיוחד נהנים לא רק מביקוש גבוה ויציב לשירותיהם בכל רחבי הארץ, אלא גם מהתחושה היומיומית כי עזרו לילדים בעלי צרכים מיוחדים מסוגים אלו ואחרים, כמו גם להוריהם אשר פעמים רבות תלויים במערכת החינוך של ילדיהם הרבה יותר מאשר הורים לילדים שאינם בעלי צרכים מיוחדים.

גם תואר ראשון בחינוך וגם תואר ראשון בחינוך מיוחד מהווים דוגמה מצוינת למסלולים אשר מובילים לרכישת מקצוע חיוני לחיים, כזה עליו ניתן לבנות לטווח הארוך. עבור כל מי שמתלבט/ת, מומלץ לבוא ולבחון אפשרות זו מקרוב ולהיווכח בעצמכם.

 

למגוון תוכניות לתואר ראשון בחינוך הכנסו לכתובת https://www.oranim.ac.il/sites/heb/interested/ba/pages/default.aspx

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*