לראשונה בנמל: אניית ענק באורך של 350 מ׳

לראשונה בנמל: אניית ענק באורך של 350 מ׳

בשורה לכלכלת המדינה ולמשק הישראלי לראשונה עוגנת בנמל אשדוד אניית ענק באורך של 350 מטר ובעלת כושר נשיאה של   10,000 מכולות

אניית הענק COSCO  OCEANIA  שהינה באורך של 350 מטר וברוחב של 45 מטר, הגיעה אמש לנמל אשדוד ועל סיפונה 10,000 מכולות ומשקלה החריג בגודלו הוא 115,000 טון.

אניית הענק עוגנת כעת ברציף 23 בנמל אשדוד, במסגרת קו טרנס אטלנטי סדיר חדש – MD1  העובר בנמל אשדוד. האנייה הגיעה מסינגפור, דרך תעלת סואץ ונמל פורט סעיד. ההערכות האינטנסיבית לעגינתה התבצעה באמצעות ארבע גוררות בהן גוררת מיוחדת שהובאה מתחנת הכוח בחדרה אשר הצטרפה לשלוש הגוררות של הנמל, שניתבו את האניה לרציף. אניות ענק בקו זה יעגנו בנמל אשדוד אחת לשבוע.

האנייה שהגיעה אמש, הינה הגדולה ביותר מסוגה אשר עגנה נמל אשדוד מאז הקמתו. והיא נחשבת לגדולה במיוחד ביחס לאניות המכולות שהגיעו עד כה לנמל אשדוד.

עם עגינתה החלה פריקה מהירה של האנייה, אשר  תשהה בנמל  אשדוד 32 שעות עד לגמר  פריקתה וטעינתה. עובדים 6 מנופי גשר בקצב מהיר, על מנת לאפשר הפלגתה במועד שנקבע. קצב העבודה המוערך הינו 100 מכולות בממוצע לשעת אונייה, ובשעות השיא אף יעלה על  150 מכולות לשעת אוניה. האוניה תפרוק ותטען למעלה מ- 3,000 מכולות במהלך שהייתה בנמל.

משך ההפלגה של קו MD1 השייך לחברת COSCO הינו 112 יום. האנייה החלה את מסלולה בחוף המערבי של ארה"ב בדרכה למזרח הרחוק דרך תעלת סואץ למצרים ונמל אשדוד ולאחר מכן תפקוד את פיראוס, גנואה וחזרה למזרח.

מנכ"ל נמל אשדוד, יצחק בלומנטל ציין כי: "אניית הענק שעוגנת היום בנמל אשדוד מבשרת וממחישה את השינוי הדרמטי שחל בשנים האחרונות  בעולם הספנות בו משונעים מטעני מכולות באמצעות אוניות ענק. הנהלת הנמל נענתה לאתגר שהציבו לה חברות הספנות הבינלאומיות של שינוע מכולות בנמל אשדוד באמצעות מגה אניות, כאשר בשנה הבאה צפויות להגיע לנמל  אוניות בסדר גודל העולה על כושר נשיאה של 10.000 מכולות.

כניסת האוניה לנמל הינה שלב ראשון במהלך אסטרטגי במסגרת ההערכות של חברת נמל אשדוד לתחרות עם הנמל החדש. במהלך החודשים האחרונים נמל אשדוד הכין תכנית אסטרטגית הכוללת השקעות ענק בתשתיות הנמל ובציוד  אשר תאפשר לקליטת אניות ענק. התוכנית  שגובשה נותנת  מענה לתחרות הצפויה עם פתיחתם של שני הנמלים החדשים בחיפה ובאשדוד ותיתן ערך לכלכלה הישראלית תוך שמירה על מעמדה של חברת נמל אשדוד כמפעילת הנמלים המובילה של ישראל".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*