למה קשה לנקות שטיחים וספות?

למה קשה לנקות שטיחים וספות?

ניקוי שטיחים או ניקוי ספות הוא עניין פחות טריוויאלי ממה שמקובל לחשוב. מצד אחד ספות ושטיחים הם בבחינת 'מגנט' לאבק ושאר סוגי לכלוך. כל פעם שאנחנו מתיישבים על הספה אנחנו מוסיפים לה עוד ועוד חלקיקים מיקרוסקופיים עליהם נוספים כתמי קפה, פירורי עוגה ולחם ושאר נסים ונפלאות. מצבו של השטיח אפילו חמור יותר. בכל פעם שאנחנו דורכים עליו אנחנו מביאים אספקה טרייה של עפר ואבק ודוחסים את שכבת הלכלוך הקודמת עמוק פנימה.

מצד שני גם ספה וגם שטיח מורכבים מבדים ואריגים שעלולים להיפגע מניקוי אגרסיבי. בנוסף יש לשטחים וספות תכונה מתעתעת, הלכלוך נוטה לשקוע ולהיטמע בהם כך שבדרך כלל גם לא מבחינים בו. לכן, בגלל הקושי והאשליה האופטית שגורמת לנו לא להבחין בלכלוך אנשים רבים נוטים להתעלם ופשוט לא לנקות את הספה או השטיח, וחבל. כי ספות ושטיחים הם כנראה החפצים הכי מזוהמים בכל בית.

געגועים למחבט השטיחים

כל מי שפעם ניקה (או ניסה לנקות) ספה יודע שמדובר במשימה כמעט בלתי אפשרית. כשמרימים את הכריות בדרך כלל נגלה אוסף מרשים של כפיות, בובות, סיכות לשיער, אפילו כסף קטן. מתחת לכל זה מתגלה שכבה עקשנית של לכלוך שנותנת פייט טוב גם לשואב האבק העוצמתי וגם למברשת הקשוחה והצפופה ביותר. אפילו אם הצלחנו להתמודד עם הגזרה הזו, הוצאת הלכלוך מהכריות עצמן הנה משימה עוד יותר מורכבת. אפשר לנסות לכבס אותן, אבל אז מסתכנים בפגיעה באריגים ובספוגים, ועוד לא אמרנו כלום על מערכת הקפיצים שנמצאת בבסיס הספה שהיא כר הגידול האהוב על קרדית האבק – חרק מיקרוסקופי שאחראי על חלק גדול מתופעות האלרגיה בבני אדם.

גם ניקוי שטיחים זה לא פיקניק, זוכרים את מחבט השטיחים. היום מרבית האנשים מסתפקים בלעבור על השטיחים עם שואב אבק, אבל האמת שימי חביטת השטיחים היו יותר יעילים.

ניקוי שטיח וניקוי ספות זה עניין למקצוענים

אז מה עושים כאשר ניקוי ספות ושטיחים עומד על הפרק? איך אפשר גם, באמת, לנקות את הספה או השטיח וגם לא להרוס אותם? התשובה כמו במקרים רבים אחרים היא מיקור חוץ. תמצאו מישהו שזה תחום ההתמחות שלו ותנו לו לבצע את העבודה כמו שצריך. המומחים לעניין משתמשים בחומרי ניקוי ייעודיים שפותחו במיוחד לניקוי שטיחים או ספות מבלי לפגוע באריג. יש להם מכונות ניקוי מיוחדות, ובעיקר יש להם הרבה מאוד ניסיון רלוונטי בתחום. אז אם נמאס לכם מספה או שטיח שצברו טונות של לכלוך, פשוט תקראו למומחים לניקוי שטיח וניקוי ספות.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*