למה קידום אורגני לא יעלם בקרוב

למה קידום אורגני לא יעלם בקרוב

אחת האמירות השחוקות ביותר בקרב משווקי אינטרנט היא "SEO is Dead" (קידום אתרים מת(. מה שהתחיל כחשש מכך שהרשתות החברתיות יקברו את גוגל הפך לבדיחה על חשבון כל מיני משווקי אינטרנט וגורואים מטעם עצמם שאהבו להשתמש בכותרת הזו בתדירות מוגזמת.

אבל כדי להבין באמת למה מנועי חיפוש הם עדיין חלק אינטגרלי מרשת האינטרנט צריך קודם כל להתבונן על הדרך שבה אנחנו צורכים מידע. רובינו עושים זאת באופן אקטיבי ופסיבי לסירוגין: כאשר אנחנו גולשים ברשת חברתית כמו פייסבוק או קופצים בין פרופילים באינסטגרם, רוב התוכן מוצע לנו בצורה אוטומטית. אנחנו אומנם יכולים לעשות לייק, לשתף וכמובן להגיב, אבל גם אם לא נעשה זאת, נמשיך לקבל תוכן (אם כי אולי מעט פחות ממוקד).

לעומת זאת, כשאנחנו משתמשים במנוע חיפוש, אנחנו בדרך כלל אלו שמתחילים את האינטראקציה ובוחרים מה לחפש. גוגל יכול להציע לנו חיפושים נוספים ואפילו להציג לנו פיד כתבות מותאם אישית (Discover), אבל לשם זאת הוא מסתמך באופן כמעט בלעדי על היסטורית החיפושים שלנו.

תוצאות ממומנות מול תוצאות אורגניות בגוגל

בפסקה הקודמת הסברנו למה מנועי חיפוש הם עדיין חלק מרכזי מרשת האינטרנט, אבל לא הסברנו מה ההבדל בין התוצאות הממומנות לבין התוצאות האורגניות בתוך גוגל (שבהן מתמקדים בקידום אתרים אורגני…).

ובכן, התוצאות הממומנות אומנם מופיעות לפני התוצאות האורגניות, אך חלק גדול מהגולשים נוטים לסמוך יותר על התוצאות האורגניות מכיוון שהן מסודרות על פי רלוונטיות ולא על פי הביצועים של המפרסמים.

כמו כן, התוצאות האורגניות כמעט תמיד יהיו קשורות באופן ישיר למה שהגולש חיפש (מילות המפתח) והמילים עצמן מודגשות בשחור באופן ברור. לעומת זאת, בתוצאות ממומנות הטקסט של המודעה לא בהכרח יכיל את מילות המפתח באותה הצורה בה הגולש חיפוש אותן, תלוי עד כמה הן ממוקדות.

למה אתר אינטרנט שאפשר לקדם בגוגל הוא עדיין הנכס החשוב ביותר לעסק?

כל מה שכתבנו למעלה הוא טוב ויפה, אבל כבעלי עסקים טוב שתדעו מדוע בסופו של דבר קידום אתרים הוא הערוץ הכי משתלם גם עבורכם.

אם אנחנו מסתכלים על כלל "הנכסים" שיכולים להיות לעסק באינטרנט כמו למשל עמודי נחיתה (לפרסום ממומן), פרופילים חברתיים ואתרי אינטרנט, הנכס הכי יציב הוא עדיין אתר אינטרנט אותו מקדמים כאמור באמצעות קידום אתרים אורגני.

מדוע?

פרופילים חברתיים נמצאים בסופו של דבר בשליטה של הפלטפורמה בה הם מתארחים והיא יכולה להחליט לשנות את העיצוב שלהם או להגביל אותם בצורות כאלו ואחרות.

דפי נחיתה אומנם נמצאים בדרך כלל בשליטה מלאה של העסק (אלא אם כן הם מתארחים על פלטפורמה ליצירת דפי נחיתה), אבל כשבעל עסק עושה שימוש במערכת פרסום כמו זו של גוגל או פייסבוק, הוא חייב להמשיך ולשלם כדי להציג את המודעות שיובילו לעמוד הזה. מלבד זאת, כל קמפיין חדש דורש שינוי בעמוד הנחיתה ולכן נוצרת תלות חזקה למדי בחברה שמנהלת את הקמפיין ובדרך כלל גם מעצבת את הדפים.

לעומת זאת, אתר אינטרנט נמצא בשליטה מלאה של בעל העסק והוא גם קל מאוד לעדכון דרך מערכות מודרניות לניהול תוכן כגון וורדפרס. גם אם קידום אתר אינטרנט נעשה בסיוע של חברה מקצועית לקידום אתרים, האפקט המצטבר של החשיפה בגוגל נמשך לאורך זמן רב וניתן בכל שלב לעבור לחברה אחרת.

אם מוסיפים לכל זאת את העובדה שהחיפוש האורגני מחזיר את התוצאות הכי אמינות וממוקדות (כפי שכבר הסברנו), הרי שאפשר להבין מדוע קידום אורגני הוא בסופו של דבר הערוץ הכי משתלם לעסק שלכם בטווח הארוך.

לסיכום

קידום אתרים אורגני רחוק מאוד מלהיות מת והוא גם כנראה לא הולך לגסוס בזמן הקרוב… לכן עסק שמשקיע בעיקר בערוצים אחרים ומתעלם מהערוץ האורגני מפספס חשיפה רבה וממוקדת לקהל יעד ולידים איכותיים.

 

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*