למה צריך לשים לב כאשר מנהלים עסק למכירת מוצרים

למה צריך לשים לב כאשר מנהלים עסק למכירת מוצרים

אמרו לך שהצמות שאת קולעת שוות מיליונים? שהמאפרות שהכנת בחוג קרמיקה יכולות להיות האקזיט הראשון שלך? שהמסכות שתפרת לעצמך הולכות בול עם הבגדים של דולצ'ה וגבאנה? אז איך מתחילים למכור? ולמה שיווק ומיתוג הם הכלי העיקרי, לא חשוב עד כמה את מוכשרים?

 

1 – מיתוג נכון של המוצר

ניקח את המאפרות מהחוג לקרמיקה כדוגמה, ונאמר שאותן את מנסה למכור. נסי לחשוב עם עצמך למה המוצר שלך הוא מיוחד במינו, לאיזה קהלים תוכלי למכור אותו, ולמה דווקא המאפרות שלך הן אלו שיכולות להתאים לאנשים מסויימים, ובאיזה קהלים תוכלי לקדם  את המכירות. מומלץ להתייעץ גם עם חברים וקרובי משפחה, כי דעה של אחרים ביכולתה להאיר דברים בצורה שונה.

לפעמים בחירת קהל יעד מסוים – בין אם זה טווח גילאים, מגדר, או קבוצה אתנית – יכול גם הוא לסייע בכך שידייק אוכלוסייה אחת לכיוון המוצר שלך באופן ספציפי. במקרה כזה, וגם במקרה יותר אוניברסלי – מיתוג נכון הוא מה שיהפוך את רכישת המאפרה שלך, מתוך אלף מאפרות שקיימות בשוק – לרכישה הכרחית עד בלתי נמנעת ממש.

 

2 – שיווק

כעת, משהגדרת את ייחוד המוצר שלך – תוכלי לשווק אותו בפורומים הנכונים כדי שהבשורה תגיע לכל מי שהמאפרה שלך רלוונטית לגביו. וגם אלה שלא ירכשו מאפרה כזו לעצמם – גרמי להם להבין שזו המתנה האידאלית, ושגם אם אין להם חברים מעשנים, עליהם למצוא כאלה במהירות בכדי לרכוש עבורם את המתנה.

איך עושים זאת? פונים לגוגל, לקבוצות פייסבוק עם קהלי יעד גדולים, וכמובן כמובן – האינסטגרם. כיום האינסטגרם תפס מקום חזק במכירות מפני שהחוזק בו הוא בויזואליות – וויזואליות מוכרת. בנוסף, שיתופי פעולה באינסטגרם עם עסקים נוספים שמתכתבים עם המוצר שלך, הינם מפתח לקהל לקוחות גדול.

קורסים באינסטגרם לגבי שיווק נכון, ותחזוק של הפורמט בצורה שתרחיב את מעגל העוקבים, יכולים להועיל ולא תאמיני כמה אפשר ללמוד בסדנה שכזו.

 

3 – תמחור ומבצעים

בחישוב תמחור המוצר, קחי קודם כל בחשבון את כלל ההוצאות שנדרשו עבור העסק שלך. שכר דירה או שימוש בסטודיו, חומר גלם, אובניים, שיווק – וכמובן כמובן, את שעות העבודה שלך. בהתאם לכך, חשבי את המחיר המינימלי שאליו תגיעי אם תרצי לתת הנחות, ולצידו את המחיר איתו את מוכנה לצאת לשוק – לפני כל המבצעים למיניהם.

הצעה קטנה – תתחילי מלמכור מספר קטן של מוצרים בהנחה משמעותית – בכדי להתחיל להריץ את העסק, לפזר את מוצרייך ברחבי הארץ ולגרום לאנשים לדבר. חבר מביא חבר, זו לא רק סיסמה – אלה החיים עצמם, וכל איש מכירות ממלמל את המילים הללו מתוך שינה.

 שיהיה בהצלחה!

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*