למה גם אתם צריכים לעשות הסכם ממון

למה גם אתם צריכים לעשות הסכם ממון

בשנים האחרונות שומעים על זה בכל מקום ובכל פינה: אנשים, לפני שהם עושים את הצעד הכי מרגש בחייהם ומתחתנים, פונים לעורך דין. זה נשמע אולי לא רומנטי ובהחלט אפשר להבין מדוע גם אתם חוששים מהעניין הזה, אך האמת היא, שהסכמים של ממון יכולים למנוע מכם לא מעט טעויות וקשיים בעתיד. הסכם ממון בא להסדיר ביניכם את הדברים ואת חילוקי הדעות שעלולים להתפתח עם הזמן. זה אומר שאם תגיעו למצב שבו אתם מפרקים את הזוגיות ואת המשפחה, תוכלו בכל זאת לעשות את הדברים בצורה הרבה יותר נעימה. לא תמיד כאשר מתגרשים זה חייב להיות תהליך ארוך ופוגע, ואין ספק שהסכמים שונים של ממון יכולים לסייע בקיצור העניין.

למה מתייחס הסכם ממון?

לכאורה השם מטעה ועלול לגרום לנו לחשוב שהסכם של ממון מתייחס רק לחלוקת הכספים בעת גירושין. עם זאת, כדאי לדעת שבפועל זה לא כך, כי למעשה אתם יכולים להכניס להסכם הזה כל דבר שאולי מטריד אתכם. זה לא משנה אם מדובר על:

  • חינוך הילדים
  • חלוקת הרכוש הנוכחי
  • חלוקת הרכוש שתצברו לאור השנים
  • מזונות

או כל נושא אחר שיכול להיות מהותי מבחינתכם. למעשה, ככל שתעשו הסכם ממון מעמיק ומסודר יותר, כך הסיכוי שלכם להימנע מתהליכים לא נעימים וממאבקים יהיה גדול יותר. אומנם זה נכון שכל אדם שבוחר להתחתן, או למסד את הזוגיות שלו בכל דרך אחרת, עושה זאת במטרה ליהנות מהזוגיות הזאת לעד, אך בפועל זה לא תמיד קורה. בישראל הסטטיסטיקה מדברת על כך שאחד מכל שלושה זוגות בסופו של דבר יתגרש, מה שמסביר מדוע כדאי להכין את עצמכם גם למצב הלא נעים הזה.

איפה עושים הסכמים כאלה?

הסכם ממון הוא מסמך שמהווה חוזה לכל דבר ולכן טבעי שהכתובת שלכם תהיה עורך דין מקצועי שעוסק בתחום. למען האמת זה לא משנה אם אתם מתכננים להתחתן, כבר נשואים או שאולי אתם ידועים בציבור, כי מה שבטוח זה שאתם צריכים עורך דין מקצועי שתוכלו לסמוך עליו. איש המקצוע שלכם צריך לדעת לשאול אתכם את השאלות הנכונות ולהציע לכם את ההסכם שיכלול בצורה הטובה ביותר את הרצונות שלכם ואת הסעיפים החשובים לכם. יש אומנם הרבה מאוד עורכי דין שעוסקים בתחום הזה אך לא כולם מספיק מנוסים ומצד שני, לעורכי דין מנוסים ומוכרים לא תמיד יהיה זמן. לכן חשוב שתבדקו היטב לאיזה עו"ד אתם פונים כי הרעיון הוא כמובן למצוא אדם שזמין עבורכם ושיוכל לתת לכם את השירות הכי טוב שאפשר. כמו כן, כדאי גם לראות כמה זה עולה ועל מה מדובר, כי אין סיבה לשלם על הכנת החוזה סכומים שהם הרבה מעל הממוצע בשוק.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*