ללמוד מאתמול ולפעול היום

ללמוד מאתמול ולפעול היום

"ללמוד מאתמול ולפעול היום" היה הנושא שליווה את עו"ד נופר שטרית, צעירה אשדודית במשלחת שיצאה למסע לימוד והסברה בגרמניה וצרפת. משלחת הצעירים מטעם עיריית אשדוד וההסתדרות, יצאה למפגש עם צעירים מאירופה, במסגרת עידוד היחסים הבינלאומיים בין העמים.

בין חברי משלחת הצעירים מטעם עיריית אשדוד וההסתדרות אשר יצאה לאירופה, במסגרת מסע לעידוד היחסים הבינלאומיים בין ישראל למדינות באירופה, היתה עו"ד נופר שטרית אשר ייצגה אותנו בקמפיין, סיפרה על אשדוד ובעיקר על בני משפחתה שחוו את מוראות השואה על אדמת לוב, לאורך מלחה"ע השניה, עד עלייתם ארצה.

המשלחת יצאה לשטוטגרט ומנהיים שבמדינת באדן-וירטמברג (גרמניה) ולצרפת, התאכסנה בבית האיגודים המקצועיים ונפגשה עם אנשי האיגודים הצעירים DGB אשר ליוו אותם במשך עשרה ימים. הצעירים עברו סדנא בנושא "ללמוד מאתמול ולפעול היום" בעניין השואה והפשיזם, ניהלו שיחות על השואה, סיירו בעיר מנהיים ונפגשו עם אנשי קומונה שפועלים כנגד הגזענות, נגד הקפיטליזם ונגד הפשיזם, והבטיחו לעצמם ולחבריהם כי יפעלו שדבר כזה לא יחזור על עצמו.

אחד הסיורים המפתיעים היה בצרפת. הם סיירו במחנה הריכוז נצוויילר-שטוטרהוף וגילו שהיה זה המחנה היחידי על אדמת צרפת. שם ערכו טקס לזכר הנספים, יחד עם חבריהם הגרמנים. במעמד זה סיפרה נופר על משפחתה ועל השואה שעברו במדינת לוב עד הגעתם ארצה. בנוסף סיירו במפעל מרצדס בשטוטגרט, למדו על היסטוריית המפעל ועל העסקת עובדי הכפייה בזמן מלחמת העולם השנייה ובין היתר נפגשו עם יו"ר ועד העובדים במפעל שממנו למדו על ההכשרה המקצועית במפעל וההסכמים הקיבוציים המתקיימים שם.

בבניין הפרלמנט של באדן-וירטמברג, נפגשה המשלחת עם נשיאת הפרלמנט מות'רם אראס, אשר עוררה השראה בקרב הקבוצה כשסיפרה את סיפור הוריה המהגרים ואיך התקדמה למרות כל הקשיים והמכשולים בארץ זרה. כן נפגשו עם נציגי מקדונלד'ס העולמית שמהם למדו על ההסכמים הקיבוציים המתנהלים בחברה. במהלך הביקור צפתה למשלחת הפתעה בטיול ליער השחור כאשר הם סיירו באחת הערים וביקרו בקהילה היהודית.

נופר ציינה כי היתה זו תוכנית מעניינת בה פגשה אנשים שעוסקים בתכנים ובקידום תכניות שנועדו לעשות את העולם מקום טוב יותר וכן פגשה ולמדה על האיגודים המקצועיים ועל החינוך המקצועי המתקיים בגרמניה. "שמחתי לראות חבר'ה צעירים שרוצים לשנות את פני החברה, בעולם שמתקיים ללא גזענות, ולדאוג לעולם טוב יותר שכיף לחיות בו" אמרה והודתה ליו"ר המרחב בהסתדרות מר חיים שייב וליו"ר ועד עיריית אשדוד גב' איריס נפתלי על ההזדמנות שניתנה לה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*