לימודי רייקי- כך תרפא את הנפש

לימודי רייקי- כך תרפא את הנפש

משבר אמצע החיים? מעברים ושינויים? התמודדות עם אובדן או כמיהה למצב נפשי טוב יותר? רייקי היא דרך טיפול מהרפואה המשלימה המבוססת על העברת אנרגיית החיים האוניברסלית במטרה להשיג רגיעה עמוקה. כמו כן, להאיץ תהליכי ריפוי והפחתת תסמינים של כאב.

הכל מתחיל באנרגיה – סודות הרייקי

רייקי אינה בשורה חדשה. למעשה, שיטת הטיפול קיימת כבר אלפי שנים, אבל השיטה בצורתה הנוכחית פותחה לראשונה על ידי בודהיסט יפני בשם מיקאו אוסוי בשנת 1922. המטפל ברייקי למעשה משתמש בהנחת הידיים שלו מעל גופו של המטופל תוך התמקדות באזורים מסוימים כאשר המטופל שרוע על שולחן העיסוי בלבוש מלא. השיטה אינה פולשנית והמטפל מניח את כפות ידיו בעדינות מעל המטופל על מנת להעביר את האנרגיה. מדובר בכ-15 תנוחות שונות שבהן המטפל מניח את ידיו על גופו של המטופל או מעט מעליו כאשר הגישה של הרייקי היא הוליסטית. כאב פיזי יכול לבשר על בעיה רגשית או להפך לגרום לבעיה רגשית והעברת אנרגיה אמורה לגרום לתחושת התחדשות.

מטופלים יכולים לחוות את הטיפול בדרך שונה ואת האפקט כאשר יש מי שחשים חום או עקצוץ ולאחר הטיפול התחושה היא של הרפיה ושלווה.

לרוב טיפול נמשך בין רבע לשעה ל-90 דקות. הטיפולים בשיטה זו יכולים לסייע בריפוי רקמות לאחר פציעה, שיכוך כאבים וחיזוק התגובה החיסונית של הגוף ורבים פונים ללימודי רייקי, כדי שיוכלו להכיר מקרוב את שיטת הטיפול ולטפל באחרים.

מה חשוב לדעת על לימודי שיטת הרייקי?

לימוד רייקי ניתן במתכונת של חניכה כאשר נפתחים בהדרגתיות אל אנרגיית הרייקי וההתפתחות של הלומד היא משלב לשלב. לימודי רייקי מוצעים במגוון מסגרות כשאין ספק שכדאי ללמוד ממטפלי רייקי מנוסים את רזי השיטה ולקבל הכוונה וליווי מקרוב.
הלימודים מסווגים ל-3 דרגות: רייקי דרגה 1 המיועדת למי שלומדים כיצד לטפל בשיטה בעצמם, דרגה 2 הינה דרגת לימוד עמוקה יותר כולל טיפול ברייקי מרחוק ומאסטר רייקי ללימוד אחרים את השיטה. במסגרת הלימודים לומדים על אנרגיה, מרכוז, שאיבת אנרגיות מזיקות, החלקה וגרירת ההילה ועוד. רייקי אינו עושה שימוש בעזרים ולכן הוא מבוסס על מיומנות וניסיון של המטפל וניתן לטפל בו גם מרחוק כשיש מי שמשתמשים לעיתים בגבישים על מנת לסייע בתנודות האנרגיה.

היכן לומדים רייקי ומה לומדים בשלוש הרמות השונות?

אין צורך בהשכלה מסוימת או רקע קודם בהכשרת רייקי וההתאמה היא לפי העניין והיכולת של המטפל, סבלנות, קשיבות, הכלה ויישום טכניקות הריפוי. במסגרת סדנאות ולימודי רייקי לומדים על האנרגיות ואיך לעבוד נכון עם אנרגיית ריפוי. יש הבדל בין סדנאות חווייתיות ומעגל טיפולי רייקי למי שרוצה להיפתח ולגלות את השיטה החדשה, להתבוננות מרעננת על חיי היום יום וטיפול בכאבים ובמצבים שונים במו ידיכם או להבין כיצד ניתן לטפל בבני משפחה וקרובים ובין הכשרות מעשיות והשתלמויות להעמקת בדרכי הטיפול ברייקי בקליניקה כולל טכניקות טיפול מרחוק. בסדנאות המיקוד הוא סביב הכרות עם הרייקי, הצ'אקרות, מרכזי האנרגיה, מודעות וכדומה ובדרגה 2 והלאה מדובר בהעמקה בתחום, ריפוי מצוקות רגשיות ופיזיות, טכניקות לטיפול ברייקי מרחוק התנסות בטיפול באחרים ולימוד תהליכי ריפוי ומתן כלים מתקדמים לטיפול ברייקי כאשר יש חשיבות רבה למטפלים המלמדים את השיטה והשפעתם על המתרגלים והלומדים, לסביבת הלימוד, האווירה והניסיון שרוכשים המטפלים תוך כדי לימוד. לכן הלימודים מלווה בהתנסויות עצמיות ובהתנסות בטיפול באחרים. ניתן להשתלב עם סיום הלימודים בעבודה בתחום במרכזים שונים או בטיפול עצמאי בשיטה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*