לימודי פסיכותרפיה – כיצד תדעו אם זהו המקצוע הנכון בשבילכם?

לימודי פסיכותרפיה – כיצד תדעו אם זהו המקצוע הנכון בשבילכם?

רוצים ללמוד מקצוע מעניין ומשמעותי? רוצים להרחיב את האופקים ולהכיר עולם חדש? הפסיכותרפיה יכולה להציע לכם אפיק חדש שיסב לכם סיפוק גדול. הפסיכותרפיה היא למעשה שם כללי לטיפולים פסיכולוגיים שונים. המילה פסיכותרפיה מורכבת מהשפה היוונית: פסיכו – נפש, תרפיה – טיפול. הטיפול הפסיכותרפי מעודד איזון נפשי למצבים בהם האיזון הופר בעקבות סיטואציות שונות בחיים, מצוקות ומשברים שונים שאנשים חווים לאורך חייהם ועוד.

היום ישנם מכללות ומרכזי מהשכלה שונים המאפשרים לרבים ללמוד במסלולים שונים ולהתמקצע בתחום הפסיכותרפי. הטיפול הפסיכותרפי יכול להיות קוגניטיבי או התנהגותי, הוליסטי, רוחני ועוד סוגי טיפול שונים אחרים. ריבוי השיטות והדרכים המגוונות שניתן לסייע לאנשים רבים הסובלים מבעיה כזו או אחרת יוצרים תשוקה רבה אצל רבים לפנות לתחום הפסיכותרפי וללמוד אותו.

האם גם אתם יכולים להיות פסיכותרפיסטים?

רבים ניגשים ללימודי פסיכותרפיה לא רק כדי להרוויח מקצוע משמעותי ומספק ביותר, אלא ישנם כאלו הנמשכים ללמוד את התחום להרחבת אופקים וצבירת ידע. בשני המקרים חשוב לבחור במוסד לימודים המוכר על ידי האגוד הישראלי לפסיכותרפיה. תכניות הלימודים המוכרות על ידי האיגוד הן תכניות תלת שנתיות כך שאתם מחד, מקבלים את כל הידע הנדרש לתחום בצורה מעמיקה ומוכרת על ידי האגוד ומנגד אתם יכולים להשתלב במקומות עבודה רבים כמו קופות חולים, גופים ממשלתיים ועוד.

חשוב לבחור בבית ספר המעניק לכם גם ידע רחב, חומר תאורטי וגם שילוב של טכניקות טיפול באופן מעשי. כך כשלומדים את שני התחומים גם יחד ניתן לקבל את המעטפת האופטימלית לפסיכותרפיה טיפולית איכותית עבור המטופלים שלכם.

מה הם תנאי הקבלה ללימודים במסלול תלת שנתי?

אם אתם מעוניינים ללמוד את תחום רק בשביל הידע והסקרנות, אתם יכולים למצוא מרכזי השכלה רבים המציעים קורסים בודדים בלבד, אם אתם רוצים להעשיר את המקצוע שלכם, אתם רוצים להשתלב במקומות עבודה בקופות החולים או לעבוד עם משרד הביטחון אתם רוצים הכשרה אקדמאית מקצועית. אם כך, עליכם להיות בעלי תואר ראשון בקרימינולוגיה ובעלי מקצוע טיפולי או מטפלים בהבעה ויצירה שעוסקים בטיפול. עובדים סוציאליים קליניים, פסיכולוגיה ופסיכיאטרים בעלי תואר שני מוסמכים או שסיימו את השנה הראשונה להתמחותם יכולים להשתלב בתכנית תלת שנתית לפסיכותרפיה.

לסיכום, פסיכותרפיה הינו מקצוע מעניין ביותר ומספק במיוחד. רצוי לבדוק את התכניות השונות ללימודי הפסיכותרפיה לפני שאתם בוחרים במסלול ובחנו אילו מבין שיטות הטיפול אתם מתחברים ביותר בנוסף, חשוב לוודא כי צוות המרצים בבית הספר הינו מורכב מאנשי אקדמיה ובעלי מקצוע בכירים מתחום הפסיכולוגיה הקלינית, הפסיכיאטריה, הפסיכואנליזה וכמובן הפסיכותרפיה. באמצעות לימודי הפסיכותרפיה אתם מוסיפים לארגז הכלים שלכם בתחום המקצועי עוד כלים לסייע ולטפל במטופלים שלכם. אם יש לכם עוד שאלות, אנחנו במכון מגיד מזמינים אתכם ליצור אתנו קשר או להשאיר פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*