לימודי פסיכותרפיה הוליסטית כחלק מעולם הרפואה המשלימה

לימודי פסיכותרפיה הוליסטית כחלק מעולם הרפואה המשלימה

עוולם הרפואה המשלימה כולל מספר רב של מקצועות ותחומי התמחות שונים, במסגרתם מטופלים אינספור אנשים בכל רחבי העולם, בפרט בישראל. אחד העקרונות המרכזיים בעולם זה הוא ההתייחסות לגוף ולנפש כחלקים של מערכת כוללת אחת, ובהקשר זה מומלץ להכיר את הפסיכותרפיה ההוליסטית, המציעה טיפול כולל ואפקטיבי ביותר להתמודדות עם מגוון רחב של בעיות

עקרון מרכזי לאורו התפתחה תרבות המערב במאות השנים האחרונות הוא ההפרדה הדיכוטומית בין גוף לבין נפש, מבחינות רבות אף תוך התעלמות כמעט מוחלטת מההיבט הנפשי של הווייתנו. בעשורים האחרונים חלה התעוררות נרחבת ומשמעותית במערב בנוגע לנקודה בעייתית זו, מה שמסביר חלק מהפריחה והפופולאריות של עולם הרפואה המשלימה במדינות אלו, בפרט בישראל ובארצות הברית. לימודי פסיכותרפיה הוליסטית מספקים הזדמנות להתמקצע בתחום במסגרתו שמים דגש על קשר גוף – נפש, ומציעים שיטות מגוונות ומשולבות רבות לסיוע למטופלים.

דוגמה מרכזית ומייצגת למהפכה בעולם הטיפול – פסיכותרפיה הוליסטית

פסיכותרפיה באופן כללי מנסה לתת מענה ולספק מזור לטווח רחב של בעיות נפשיות, ואכן מסייעת לאינספור מטופלות ומטופלים בכל רחבי העולם במהלך המאה האחרונה. עם זאת, אינספור אנשים מרגישים כי שיטות מסורתיות שכאלו אינן מסוגלות לספק מענה הולם לכלל בעיותיהם, בין השאר בגלל חוסר ההכרה במרכזיות של הקשר בין הגוף לנפש בהוויה שלנו.

פסיכותרפיה הוליסטית מתייחסת בדיוק לנקודה זו, ושמה אותה במרכז הפילוסופיה המנחה אותה. על מנת לספק מענה הולם לשלל הבעיות מהם סובלים אנשים, חלקן נפוצות יותר וחלקן פחות, מציעים במסגרת הפסיכותרפיה ההוליסטית מודל משולב אשר לוקח בחשבון הן את ההיבט הפיזיולוגי והן את ההיבט הנפשי של הווייתנו. כיום, אין כל ספק כי שני אלו קשורים ביניהם בקשר הדוק ביותר ומשפיעים האחד על השני. לכן, אם ברצוננו לטפל בבעיה הניכרת באחד מהם, כלומר – בגוף או בנפש, עלינו להתייחס אל הווייתנו כמכלול אחד גדול ולהציע טיפול משולב. זהו הפן ההוליסטי של הפסיכותרפיה ההוליסטית – התייחסות אל האדם כאל מכלול גופני נפשי, והצעת טיפולים משולבים בהתאם.

לימודי פסיכותרפיה הוליסטית והשיטות הנלמדות בתחום

בבתי ספר ומכללות שונות המתמחות בעולם הרפואה האלטרנטיבית ניתן למצוא כיום לימודי פסיכותרפיה הוליסטית, המעניקים לסטודנטים כלים מגוונים ונרחבים לטיפול הוליסטי משולב. שיטות הטיפול הנלמדות ומיושמות במסגרת תחום עיסוק זה כוללות עבודת גוף ותודעה גם יחד, תנועה ומדיטציה, שימוש במטאפורות ובדמיון מודרך, זרימה אנרגטית ועוד. המרצים במסגרות לימוד אלו מגיעים משלל תחומים שונים וביניהם פסיכולוגים קליניים, עובדים סוציאליים, פסיכותרפיסטים ועוד. במסגרת לימודים זו מקבלים התלמידים הכשרה תיאורטית ומעשית גם יחד, ומתנסים בטיפול בשלל בעיות וצרכים שונים של מטופלים.

כאמור, תחום זה צובר תאוצה במהירות בארץ ובעולם בשנים האחרונות, ומציע כיום היצע נרחב של תעסוקה וביקוש גבוה לשירותי טיפול הוליסטי מקצועיים. המשמעות היא שהן מבחינה תעסוקתית והן מבחינת התפתחות אישית, מדובר בתחום לימודים אטרקטיבי ומסקרן שמומלץ לבחון מקרוב. ואם אתם מתעניינים בעולם הטיפול ו/או בעולם הרפואה המשלימה, אתם מוזמנים לקרוא עוד על הנושא https://www.reidman.co.il/רפואה-משלימה

 

 

קרדיט לתמונה: פוטוליה

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*