לטייל עם מלי / משפך נחל לכיש לגן אלישבע

לטייל עם מלי / משפך נחל לכיש לגן אלישבע

 משך הטיול ב- 3 שעות  |  עונה מומלצת- כל השנה

מסלול טיול רגלי לכל המשפחה המתחיל בחוף הצפוני ביותר בעיר- חוף מיאמי- ומסתיים בגן ע"ש אלישבע אשתו של לוי אשכול שר האוצר דאז.

בתחילת המסלול נחנה את הרכבים בחוף מיאמי- חניה ללא תשלום, נצטייד בכובע, מים, נעליים נוחות וכמובן צידה לדרך. נצעד לכיוון חוף מיאמי.

חוף מיאמי הינו החוף הצפוני ביותר באשדוד אחד משבעת החופים המוכרזים  לאורך רצועת החוף, במקום ניתן להנות משירותי רפואה, הצלה, מלתחות ושירותים, ברזיות, מקלחות חוף, שירותי 'חופיקס' בעונה והכי חשוב חוף נקי ומסודר.

נלך לכיוון צפון ונגיע לשפך נחל לכיש.

נחל לכיש ובשמו הקודם 'וואדי סוכריר', ברובו נחל אכזב, מתחיל בהרי חברון 70 ק"מ  אורכו מתוכם 10 ק"מ עוברים בתחום השיפוט של אשדוד ,עד שנשפך לים בחלק הצפוני של העיר אשדוד , לנחל יש מספר יובלים : נחל האלה, נחל ברקאי , נחל גוברין ועוד מספר נחלים קטנים,המתחברים אליו,  הנחל עובר ליד תל לכיש המקראית ומכאן שמו .

על האקולגיה הנחל מהווה מסדרון אקולוגי חשוב בין המערכת האקולוגית של חוף ים התיכון לבין המערכת האקולוגית המאפיינת את מישור החוף, השפלה ורכסי ההרים, מכאן שאזור השפך מהווה מפגש פורה של מי נחל מתוקים ומי ים מלוחים היוצר מגוון מיוחד של צמחים, בעלי חיים, בעלי כנף, צבים, יונקים ,נמיות, שועלים ,תנים ועוד .

ניתן להנות מצפיה על ציפורי מים שונים כגון: סופית, סיקסק, אנפה שלדג לבן חזה,אגמית ועוד…

על זיהום נחלים: נחל לכיש הינו נכס ומשאב טבעי ועירוני לכן מושקעים מאמצים רבים לשמירה ולשיקום הנחל ע"י תוכניות שונות בשיתוף מפעלים, מודעות ציבוריות ,שיתוף בתי ספר ואוכלוסיות שונות , בעבר מי נחל היו צלולים, בעקבות  התרחבות המחיה, המגורים והמפעלים מי הנחל הזדהמו. כיום ניתן להבחין בשיפור משמעותי נוכח הימצאותם של דגים ובעלי כנף.

נמשיך את המסלול לכיוון השביל הסלול לפנינו- השביל מוביל אותנו מזרחה לעבר 'פארק לכיש'

פארק לכיש- טיילת מרהיבה באורך שלושה ק"מ לאורך הנחל ניתן להנות ממדשאות, ספסלים, פינות ישיבה ותצפית על הנחל,עצים מגוונים כגון :חרוב ,פטל ותאנה, פסלים המיועדים לקישוט והנאה לילדים,גן חיות קטן נמצא את הראם ,יעל נובי,יחמור פרסי, צבי ,זברה ועוד.

בכניסה הראשית לפארק יש שירותים.

ניתן להמשיך לאורך הפארק ולהגיע לפארק אתגרים (בתשלום) שם תמצאו אטרקציות שונות כגון: קיר טיפוס, ירי ברובה צבע, פינת ליטוף, מכוניות מתנגשות, מתחם גדול של מתנפחים, בריכה לילדים בעונה, מתקן אומגה גבוה . מומלץ מאוד.

נעלה מעלה המדרגות בכניסה הראשית של פארק לכיש נגיע לכיכר בצד ימין שלנו נבחין בבית ספר לקציני ים , נעבור אותו עד שנראה לפנינו גבעה ובראשה שני פסלים אחד של דג גדול והשניה פסל של אדם מרים ידיים למעלה הרי הוא יונה הנביא.

נחצה את מעבר החציה ונעלה בשביל לכיוון 'גבעת יונה' נגיע לפסלים נצטלם ונמשיך לאורך השביל למדרגות הלוקחות אתנו לתצפית מרהיבה 360  מעלות על כל אשדוד מכל הכיוונים, כאן גם נמצא ציון קבר ליונה בן אמיתי הלוא הוא יונה הנביא. נהנה מהתצפית על העיר על הנמל על הרי ירושלים על אזורי התעשיה ועל הים המזמין.

כאן נוכל לפתוח את התנ"ך ונקרא את ספר יונה כיצד הוא מתחבר לאשדוד, לציון קבר, ולגבעה שבה אנו נמצאים.

על פי המסורת- יונה הנביא נפלט החוצה ממעי הדג אחרי שלושה ימים ושלושה לילות כאן בחופי אשדוד, גם במפת מידבא ניתן לראות ציון קבר- הקדוש יונה.

נרד במדרגות נפנה שמאלה ונגיע לרחוב יאיר שטרן נמשיך לאורכו עד  לצומת בה נפנה ימינה ובהמשך שמאלה נמשיך עד שנגיע לפארק גדול מאוד עם מדשאות ,עצים ,ספסלים ,שירותים ,מתקני משחקים  ואנדרטה לחללי חיל הים הגן קרוי ע"ש אלישבע אשתו של אשכול לוי שר האוצר דאז שתרם רבות לפיתוחה של אשדוד.

ניתן לנוח ולערוך פיקניק במקום.

נמשיך לכיוון הרכבים שלנו לחוף מיאמי.

00

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*