לטייל בגיל מבוגר: מה צריך לדעת לפני שמזמינים טיול לחו"ל?

לטייל בגיל מבוגר: מה צריך לדעת לפני שמזמינים טיול לחו"ל?

האביב בפתח והטמפרטורות מתחילות לעלות, זה הזמן לתכנן את חופשת האביב הקיץ הבאה בחו"ל. לראות עולם זו חוויה בכל גיל, כאשר בגילאי הזהב, מדובר בחוויה שמחייבת היערכות מבחינות שונות והתאמת מרכיבי הטיול לצרכים ולמגבלות בשטח. לצד האפשרות לתכנן את מסלול הטיול באופן עצמאי ולטייל ללא הדרכה מקצועית בחו"ל, ניתן להיעזר ביועץ תיירות מקצועי שיוכל לסייע בתכנון המסלול ולתכנן תכנית מפורטת ומותאמת אישית בהתאם לצרכים ולרצון, כמו גם להצטרף לטיול מאורגן מטעם חברת טיולים. במידה והחלטתם לטייל בחו"ל בקבוצה ועם הדרכה צמודה, הרי שכדאי לבחור בקפידה את הטיול המתאים ואת חברת הטיולים העומדת מאחוריו וזאת כדי למקסם את הסיכויים שאכן תשובו מרוצים, שבעי הרצון ועם טעם טוב בפה. אז מה צריך לדעת לפני שמזמינים את הטיול המאורגן הבא?

בחרו חברה אמינה ובעלת מוניטין

על מנת למקסם את הסיכויים שאכן הטיול יהיה מוצלח, מהנה ויכלול את המרכיבים הנדרשים לצורך העניין כמו מלונות ברמה גבוהה, הדרכה מקצועית וסבלנית, תכנית מעניינת ובקצב הגיוני וכיוצא בזה, כדאי לבחור חברת טיולים המתמחה בטיולים מאורגנים ועדיף בטיולים שפונים לגיל הזהב ולהם מאפיינים משלהם. כדאי להעדיף חברות מוכרות וכאלה שקיבלתם המלצות לגביהם ממטיילים שכבר לקחו חלק באחד מטיוליהם. במידה והמלצות אלו אינן נגישות מבעוד מועד, בקשו מחברת הטיולים ליצור קשר עם מטיילים שטיילו במסלול המתוכנן מבחינתכם כדי לקבל יותר מידע לגבי אופי הטיול. מבחינתכם מדובר בהזדמנות לדלות כל מידע מעניין שיסייע בקבלת ההחלטה על המסלול ועל החברה. נסו במקביל גם לברר לגבי משובים וחוות דעת על חברת הטיולים ברשת האינטרנט (מעבר לאלו המופיעים באתר החברה עצמו כמובן). תוכלו להתייעץ ולבקש מידע בפורומים ייעודיים לטיולים כך שבכל מקרה, לפני ההרשמה בפועל, תוכל לקבל מידע מגורמים שונים לגבי אופי הטיול ואיכותו.

וודאו מראש את האותיות הקטנות

טיול מאורגן כולל מרכיבים רבים שלכל אחד מהם חשיבות בהצלחת הטיול ויחד משלימים את התמונה. חשוב לוודא, לפני הרשמה בפועל לטיול שאכן קיים בידיכם כל המידע לגבי מה כולל הטיול ומה לא, מקומות הלינה הצפויים להיות (טיול הכולל מספר מקומות לינה או טיול "כוכב" הכולל מקום אחד וממנו יוצאים לטיולים יומיים), האם מתוכננים ימים פנויים כדי שתוכלו להתארגן מבעוד מועד מבחינת מציאת פעילויות ותכנון עלות הטיול ועוד. המטרה היא להגיע לטיול עם המידע המקסימאלי למינימום הפתעות בזמן אמת. כמו כן, וודאו האם כבר קיימת כמות מינימאלית ליציאת הטיול ושהיציאה מובטחת כך שלא ייווצר מצב בו הטיול לא ייצא לפועל בגלל כמות נרשמים לא מספקת.

התאימו את המסלול לצרכים ולמגבלות

במידה ויש מגבלות פיזיות המחייבות התחשבו במסלול של הטיול מאורגן, חשוב לוודא שלאלו אכן ניתן מענה במסלול הרלוונטי מבחינתכם. קחו בחשבון (וחשוב לוודא זאת מראש) שטיולים מאורגנים לגיל הזהב כוללים מרכיבים ייחודיים כמו מסלול מותאם לצרכי הגיל, אוטובוסים צמודים מרווחים, מלונות ברמה גבוהה ובמיקום מרכזי וליווי רפואי מקצועי צמוד לאורך כל ימי הטיול. ובכל זאת, כדאי לוודא מראש מה המסלול המתאים ביותר עבורכם, כאשר תוכלו לבחור בטיול "כוכב" מצומצם יחסית, הכולל טיולים יומיים כאשר היציאה היא ממלון אחד לאורך כל ימי הטיול לצד האפשרות לטייל בטיולים ארוכים יותר הכוללים מספר יעדים ומספר מקומות לינה. יתכן שטיול מהסוג יהיה עמוס ואינטנסיבי מידי עבורכם ובמידה וכן, כדאי לוודא את רמת הקושי של המסלול לפני הזמנתו בפועל. כיום מגוון יעדי טיולי גיל הזהב אינם כוללים יעדים קרובים כמו יעדי אירופה הקלאסית, ותוכלו לבחור לטייל באחד מיעדי המזרח, ארה"ב, דרום אמריקה ואחרים, שכבר מזמן לא נחלתם של הצעירים בלבד.

להתרשמות ממסלולי טיולים לצרפת, לשאר יעדי אירופה ויעדים אחרים המותאמים לגילאי הזהב גלשו לכאן

בכל טיול שתבחרו, שתהיה שהיה מוצלחת, מהנה וחזרה עם חוויות צרופות!

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*