לחמים כשרים לפסח: הרבה מעבר לדמיון

לחמים כשרים לפסח: הרבה מעבר לדמיון

לקראת פסח הקרב הבא, התבקשנו במערכת לבחון את הנושא, שהרי אנחנו כבר הורגלנו בשנים האחרונות לראות צילומים של מאפים ולחמים שלא יכולים להשאיר אדם אחד אדיש, לחמים כשרים כאילו לא מדובר על פסח, אז יצאנו לשטח לבחון מקרוב.

חיפשנו מפעל מאפים גדול שבו נוכל להיוועץ והגענו לאיתנ'ס. המפעל יושב ביבנה ומייצר עוגות, עוגיות, לחמים, מאפים, לחמניות, כל מה שתבקשו – והכל גם כשר לפסח במבחר עשיר ביותר (למידע נוסף לחץ כאן)

נפגשנו עם שני הבעלים של המפעל, איתן בן אפרים ואיתן זכריה לסיור מחכים עם הרבה תובנות.

אז מה השתנה הפסח הזה?

איך מעולם שבו פסח היה של מצות בלבד, חג הפסח נהפך לחג שיש בו לחמים, לחמניות, מאפים והכל הכל כשר?

"כיום הטכנולוגיה שבהם אנו משתמשים להכנה היא הרבה יותר מתקדמת מבעבר, היום יש מגוון של קמחים ללא חיטה שמאפשרים לכל מפעל רציני ואיכותי להכין קטלוג שלם של מוצרים כשרים לפסח שלא נופלים באיכותם מימים רגילים"

אנחנו יכולים להעיד על עצמנו, שהיום המפעל שלנו הוא גם בעל כשרות גבוהה, ולא רק שאנחנו מייצרים מאפים ולחמים כשרים לפסח אלא גם כל המאפים והלחמים שלנו הם ללא גלוטן שזו בשורה מדהימה לכל חולי הצליאק בארץ ולכל מי שנמנע מגלוטן מסיבות אחרות.

ואיך הטעמים של הלחמים?

"הלקוחות הקבועים שלנו מצביעים ברגליים ובהזמנות" עונה לנו איתן בן אפריים בחיוך.

"היום בזכות היכולת שלנו לשלב קמחים ייחודיים, קמחים שאין בהם גלוטן, ובזכות מיקס נכון ושילובים נכונים אני יכול לומר בגאווה שהצלחנו לייצר מרקמים של טעמים שלגמרי זהים או לפחות קרובים מאוד בנראות ובטעם של קטלוג המוצרים הכשרים שלנו. אני יכול גם לומר לכל הצליאקים שאין צורך למלא את המקרר לכל השנה, מה שרובם עושים, כי אנחנו מייצרים קו שלם של מוצרים ללא גלוטן לאורך כל השנה" מוסיף איתן בחיוך.

"כל עולם אפיית הלחמים הכשרים והלחמים ללא גלוטן התפתח מאוד בשנים האחרונות. אנשים היום הרבה יותר מודעים ועם סטנדרטים גבוהים לגבי הטעם והמרקם של המוצר. אין בכלל מה להשוות בין המבחר או יותר נכון לומר דלות המבחר שהיה בשנים עברו, לבין המגוון האינסופי של לחמים כשרים לפסח ובוודאי כשמדברים על הטעמים והמרקם שנהיה על גבול המושלם בזכות משפרי האפייה והטכנולוגיה" אומר לנו איתן זכריה.

את הסיור במפעל סיימנו אחרי מקבץ טעימות של לחמים כשרים לפסח והאמת גם לא פסחנו על נעוגות.

אז מהם הלחמים הכי חמים והשמות שיגרמו לכם עכשיו או לרוץ להזמין את הלחם מהקונדיטוריה הסמוכה או להפשיל שרוולים ולהתחיל במלאכת ההכנה?

לחם כרובית בלי קמח ללא גלוטן כבר אמרנו?

לחם פסח העשוי מקמח מצה עם אגוזים, צימוקים ועוד הפתעות שיכולות לתת טוויסט נחמד לעלילה.

לחם טחינה המוכר והידוע – עם תוספות של גרעיני דלעת או חמניות וגם הוא ללא גלוטן.

והרשימה עוד ארוכה.

אז שבעה ימים בלי לחם זה נשמע קשה, אבל היום זה כבר נשמע לגמרי אחרת כשיש את האופציה להכין בעצמינו לחמים כשרים וכל כך ייחודיים (ואפילו בלי משפרי אפייה) או כמובן להזמין מהקונדיטוריה הסמוכה אלינו ממגוון הלחמים הכשרים והטעימים שיש היום על המדפים.

 

וזה מה שהם ענו: "אל תחפשו את התחליפים, אל תחפשו להכין את הלחם שהיה עשוי מקמח חיטה ותחפשו באיזה קמח להחליף את הקמח. צריך לחשוב על לחמים שבמקור אין בהם צורך בקמח הרגיל ולהפתיע … לחם גבינה לפסח, לחם תירס בשילוב של תוספות גרידת גזר או לימון שנותן לכל הלחם טוויסט עדכני ואחר"

בקיצור, מי אמר פסח והתלונן? שפע אינסופי כבר אמרנו? בתיאבון!

מוזמנים להמשיך לעיין וליהנות ממאמרים נוספים במגזין האוכל שלנו באתר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*