"לחיצת כפתור אחת בסלולר יכולה להוביל אתכם למעצר"

"לחיצת כפתור אחת בסלולר יכולה להוביל אתכם למעצר"

"אל תצטלמו תמונות בעלו תוכן מיני בסלולר, אל תעבירו הלאה תמונות או סרטונים בעלי תוכן מיני ואל תיצרו קשר עם אנשים ש'הכרתם' באינסטגרם", אלה שלושת כללי הברזל שלי.  כך הזהיר דורון הרמן, כתב הפלילים של ערוץ 10 במפגש מרתוני השבוע עם תלמידי מקיף ה' באשדוד במסגרת היום הלאומי לגלישה בטוחה באינטרנט.

הרמן סיפר לתלמידים על תלמידת כיתה ח'  שחבר שלה הסריט אותה ללא חולצה, במכשיר הסלולר שלו, בעת שבילו  בסלון בית הוריו. הסרטון הופץ בתוך שעתיים ל-2000 חברים. החבר העביר רק לחבר אחד כדי ש"יראה וימחוק", זה העביר  לעוד שניים מחבריו ש"יראו וימחקו" ולבסוף הסרטון באורך 25 שניות הופץ בארבע קבוצות בפייסבוק ובהמשך נחשפו אליו אלפי אנשים. בעקבות זאת הנערה נאלצה לעזוב את ביה"ס ואת עיר מגוריה ו-4 תלמידים סולקו מביה"ס.

"גם אם צילמתם עצמכם בסלולר בתמונה חושפנית ולא הפצתם אותה, הסלולר יכול ללכת לאיבוד ויהיה מי שיגיע לתמונה הזאת גם אם נשמרה בספריה סודית או בענן", סיפר הרמן והוסיף. "אדם זה  יכול אף לסחוט את הוריכם כדי שתמונה אינטימית שגילה בסלולר שהלך לאיבוד לא תתפרסם ברשת האינטרנט". 

כתב הפלילים חשף את התלמידים לחוק טרי מלפני שנתיים, לפיו מי שיפיץ תמונה או סרטון בעל תוכן מיני  ללא אישורו של המצולם, צפוי לעונש של עד 5 שנות מאסר. החוק חוקק ביוזמת צעירה שחבר של הפיץ סרטון אינטימי שלה שזכה למיליון צפיות ובסיוע ושל חברת הכנסת יפעת קריב. הכתב הסביר לתלמידי מקיף ה' כי על פי החוק הפלילי, מגיל 12 ואילך התלמידים חשופים לחקירה פלילית. לדבריו רוב בני הנוער והוריהם אינם מודעים לקיומו של חוק זה. "חשוב שתדעו כי לחיצת כפתור אחת בסלולר יכולה להוביל אתכם למעצר", הזהיר אותם הרמן.

כתב הפלילים סיפר לתלמידי מקיף ה' על נערה שפנתה אליו בסיום אחת ההרצאות  וסיפרה לו כי בכוונתה להיפגש באותו יום עם "שון15" אותו הכירה באינסטרגם. היא לא עדכנה את הוריה וחבריה וגם לא את המורים על הכוונה להיפגש עימו מחשש שלא יתנו לה להיפגש.  בבדיקה שביצע הכתב התברר כי שון15 הוא בכלל בן 39.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*