להקשיב גם כשלעיתים זה ללא מילים

להקשיב גם כשלעיתים זה ללא מילים

 "אוטיזם. זה מה שהוא כתב על האבחון לפני עשר שנים, והוסיף, "אני סמוך ובטוח שתביאי אותה הכי רחוק שאפשר. "המשפט הזה הדהד בי יחד עם הבחירה האם לצלול לחור הגדול שנפער או להרים את עצמי לתוך המציאות, היום עשור אחרי אני אומרת אל תוך המתנה מיוחדת שקיבלתי.

המוטיבציה שנובעת מאהבה אינסופית לאמילי שלי מאפשרת לי לטפס הרים ולחצוב מנהרות, לקום ולעשות, לקום וליצור את מה שאין עבורה ועבור חבריה המיוחדים. השינוי העצום שאת עוברת בהיותך אימא ובתוך כך, אימא לילדה מיוחדת הוא עצום, העולם משתנה. מצאתי את עצמי ניצבת פעם אחר פעם, מול החלטה לפרוץ את הפחדים ולמנף אותם לעשייה, לעשייה קהילתית. חישבתי מסלול מחדש, חברתי לתנועת אשדודים ופתחתי את מעגל צמ"א (צרכים מיוחדים אשדודים) בתנועה. להיות הפה ולהקשיב גם כשלעיתים זה ללא מילים, להפוך שולחן ולדרוש את זכויותיהם. כן אני מדברת גם על הילדים ואנשים עם הצרכים המיוחדים וגם על ההורים הטרודים והטובעים בבירוקרטיות המתישות האבחון שרק קיבלו או הטיפולים האינסופיים. בהתמדה, בנחישות ובדוגמא אישית.

לילדים מיוחדים ולאנשים עם צרכים מיוחדים אינספור דאגות, בית הספר, המסגרת הצבאית, לימודים על יסודיים, חברות, זוגיות, עבודה ומגורים. כל פניה שמגיעה מקבלת מענה ובאופן אישי אני רואה כל פניה כאילו ילדתי מולי, אמילי היא ההשראה לכל מיזם שנולד. החל מסדנאות חברתיות, שיפור מענה השילוב במוסדות החינוך ועד למענה בלימודים גבוהים ותעסוקה בעיר.

בחמישי האחרון היה לי הכבוד להיות חלק מהשקת המטה המיוחד של יש עתיד המפלגה בה אני פועלת ארצית, בהובלת רונית ועמית עובדיה וח"כ קארין אלהרר. החיבור החשוב של העשייה המקומית בתנועת אשדודים והארצית עם חברי כנסת ממגוון הקשת הפוליטית כדוגמת חבר הכנסת האשדודי אילן גילאון, הוא חיבור מתבקש ובכל מאבק מקומי אנחנו מגייסים אותם ואותן לטובת הנגשת העיר. כעת שקם המטה המיוחד ביש עתיד מערך החיבורים המיוחד זכה לפעילים חברתיים ואנשי ציבור נוספים המניעים תהליכים יחד.

מאחלת לנו עשייה ברוכה ופורה משותפת ומוצלחת.

נורית טופז

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

7 תגובות

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*