לבנות ספסלי החברות: ידיים טובות ביום המעשים הטובים.

לבנות ספסלי החברות: ידיים טובות ביום המעשים הטובים.

בהשראת  דבריה של שני אביגל, אימא של הילד עידו אביגל משדרות שנהרג במבצע "שומר החומות", בנו תלמידים ספסלי חברות בהדרכת צוות הנגרייה הקהילתית ממרכז קהילתי 'דקל'.

במהלך מבצע "שומר החומות", ובעודה מחלימה מפציעתה כתבה שני אביגל, אימו של הילד עידו אביגל משדרות שנהרג במהלך המבצע לעיתונאית סיון רהבמאיר: "חשבתי הרבה איך להנציח את עידו, איך הוא היה רוצה שאנציח אותו. חשבתי על ערך החברות ועל זה שלפעמים היה לו קשה להתחבר לאחרים. גם בגן וגם בגן השעשועים, הוא היה לפעמים משחק לבד, מתקשה להצטרף. חשבתי שאם היה 'ספסל חברוּת' בגן, זה היה יכול לעזור לו מאוד. הרעיון הוא שאם לילד קשה להתחבר, הוא פשוט יוכל לשבת על הספסל ואחרים יוכלו לפנות אליו ולהציע לו להשתלב במשחק.

אם ילדים יתווכחו ביניהם, הם יוכלו לפתור זאת בשיחה על הספסל. הרעיון התחיל מספסל אחד בגן אחד וכעת תופס תאוצה גם בבתי ספר ואף בפארקים ציבוריים. יש מספר ערים שכבר הזמינו ספסלים כאלה, לפתיחת שנת הלימודים. הפידבקים שמגיעים אליי הם אדירים. זה פשוט עובד ופותר לילדים מצוקות חברתיות. בכל ערב לפני השינה, עידו היה משתף אותנו במה שעבר עליו ותמיד נהג לומר שעשה 'ואהבת לרעך כמוך'.

לכן זה המשפט שכתוב על הספסל". עמירם סביון, מנהלו של מרכז קהילתי 'דקל' (רובע ט"ו), שרק לפני מספר חודשים בנה נגרייה קהילתית במרכז הקהילתי ושנחשף לדברים המרגשים החליט לעשות מעשה של ממש ואת 'יום המעשים הטובים' חיבר לערך החברות במיזם העונה לשם "בידיים טובות"  בו התקבצו להם במגרש הספורט שצמוד למרכז הקהילתי  ב'יום המעשים הטובים'(יום ג', 29.3) שבעה צוותות של  תלמידי כיתות ד'-ה', מבתי הספר היסודיים: "אופק", "יצחק רבין", "שחקים", "שירת הים", "רימונים", צוות אחד מבית ספר "גוונים" לתלמידים עם צרכים מיוחדים  וצוות של מד"צים (מדריכים צעירים) ממרכז קהילתי 'דקל' יחד עם תלמידים מביה"ס מקיף ו'.

התלמידים גילו פעלתנות נוכח הרעיון הגלום במיזם ובהדרכתו של  שרל רוביןנגר אמן ויוצר, בעל ניסיון של למעלה מ-30 שנה בלימוד והדרכה  ובסיועם של מורים מדריכים ואבות בית שנרתמו למשימה  נבנו עד מהרה שבעה ספסלי חברות, שיוצבו בבתי הספר שהשתתפו במיזם מחמם הלב.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*