לא רק בחורף

לא רק בחורף

רובנו שומעים לקראת כל חורף על תחלואי העונה, על המחלות הצפויות ועל הצורך להתגונן. אבל מחלות וזיהומים ויראליים תוקפים אותנו בכל עונות השנה, רובם יחלפו לאחר כמה ימים גם ללא טיפול. סוגי השפעות, מיחושים, חום וצינון תוקפים אותנו מדי פעם, ויש מי שרגיש יותר ומי שרגיש פחות.

מיחושים שכיחים

בין הכאבים המציקים שאנו חווים מפעם לפעם, אחד המוכרים ביותר הוא כאב גרון. נראה שאין שנה שבה אפשר לדלג על הכאב הזה, בין אם התחושה היא צריבה בעת הבליעה או כאב מציק בבליעה. כאבים אלה נחשבים לאחת הסיבות השכיחות לפנייה לרופאים, ייתכן כי יש תמיד חשש שמדובר בדלקת. ישנן כמה סיבות לאותם כאבים וגם כמה סוגי טיפול, מלבד תרופות, שאפשר לנסות כדי להקל על הכאבים.

מה הגורמים לגרון כואב?

ישנן שתי סיבות עיקריות לכאבים בגרון – חיידק או וירוס. ברוב המקרים הסיבה למיחושים היא וירוסים והבעיה צפויה לחלוף לאחר כחמישה עד עשרה ימים. כשהגורם הוא וירוס, אין תרופה היכולה לעזור, אבל יש כמה פעולות שניתן לעשות כדי להקל על הגרון במהלך ימים אלה.

כשהסיבה לכאבים באזור זה היא דלקת (חיידק), היא יכולה לנבוע ממקומות שונים של הלוע או מהשקדים. לפעמים יתלוו להם מיחושים באוזניים, חום גבוה, נפיחות בצוואר, כתמים לבנים או מוגלה בלוע. במקרים אלה חשוב לקבל טיפול רפואי, כשהרופא ימליץ בדרך כלל על אנטיביוטיקה.

איך מאבחנים מה הסיבה לכאב?

הדרך הראשונה לאבחן כשהסיבה לא ידועה היא בבדיקה קלינית של רופא, אשר יכול לקבוע האם מדובר בחיידק או בווירוס, ואם זהו חיידק, משטח גרון יכול לתת זיהוי של סוג החיידק על ידי בדיקת תרבית, כדי שהתרופה תותאם לו.

תרופות סבתא להקלה

אם הסיבה לכאב היא וירוס, ואין לכך תרופה אלא המתנה שזה יעבור לבד, תוכלו בינתיים לנסות כמה תרופות סבתא ותוספים שיקלו עליכם. את רוב המוצרים תוכלו למצוא אצלכם בבית, ואת השאר תוכלו להשלים בבית המרקחת, ואפילו לא תצטרכו מרשם רופא.

דבש – התרופה של הטבע יכולה להעניק הקלה בכאבים ויש לה גם תכונות אנטי בקטריאליות, כך שמומלץ להוסיף דבש לכוס התה שלכם או לאכול את הדבש בכפית.

שום – לירק הזה יש תכונות אנטי בקטריאליות חזקות והוא מומלץ לצריכה כמו שהוא, לא מטוגן ולא מבושל, כדי למצות את יתרונותיו.

לימון – גרגרו בגרון מיץ לימון טרי מיד לאחר שנסחט, יש לו יכולת ריפוי מופלאה והוא עוזר גם להפיג את הכאב.

אכינצאה – צמח השומר על מערכת החיסון ומגן מפני זיהומים. ניתן לצרוך כתרסיס, בתמצית או בטבליות. אם יש לכם את הצמח עצמו, הכינו ממנו חליטה.

פרופוליס – חומר טבעי המצוי בכוורת הדבורים אשר מכיל ויטמינים ופלבנואידים. החומר בעל תכונות אנטי ויראליות ואנטי דלקתיות ומסייע להחלמה מהירה. נוטלים את התכשיר בספריי, בכמוסות או בנוזל, אך הוא אינו מומלץ לתינוקות עד גיל שנה.

ויטמין C – הוא אחד משומרי מערכת החיסון החזקים ביותר, מסייע לגוף להילחם בזיהומים וכך מקצר את תקופת ההחלמה. הוויטמין נמצא בפירות ובירקות וניתן לצרוך אותו גם כתוסף תזונה.

שומרים על הבריאות

ידוע שצריכת פירות וירקות טריים טובה לגוף ומסייעת לו לשמור על הבריאות ועל הגנה מפני מחלות. ידוע גם שרוב האנשים, בעיקר בעולם המערבי, אינם צורכים מספיק מזון בריא וטרי ומסתמכים יותר מדי על מזון מעובד. מומלץ לעשות שינויים בתפריט כך שיכלול יותר מזון טבעי ומגוון, כך ניתן יהיה לעזור לגוף לשמור על עצמו.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*