לא מוותר על החלום

לא מוותר על החלום

לאדיר מיכאלי לא הפריע דאגת המורים שלא יסיים בגרות, כבן למשפחה עם עשרה ילדים הוא לקח על עצמו את תפקיד הטבח. הכל בכדי להגשים את החלום ולפתוח מסעדה. התחרות שבה הוא משתתף מטעם בית  הספר, היא רק עוד צעד בדרך של הנער מעורר ההשראה מנס ציונה.

תלמידי מגמת הקולינריה והבישול של בית הספר "אורט צריפין", יתמודדו על הזכות להשתתף בהשתלמות בישול יוקרתית בגרמניה. בית הספר "אורט צריפין" מעניק לתלמידיו התנסות מעשית במגמות בית הספר – לוגיסטיקה, קולינריה ומערכות תקשוב ואמצעי מיגון, בהמשך שילוב עם הצבא בעזרת שרות בצה"ל במקצוע אותו למדו. אולם, בנוסף לכל אלו מחדירים אנשי בית הספר והצוות החינוכי בראשותה של המנהלת אילנה מאיו, את האמונה והבטחון העצמי בתלמידים ומקנים להם את ההכרה כי אם יתאמצו וישקיעו – השמים הם הגבול בעבורם.

כחלק מתכנית משרד העבודה מתקיימת תחרות, בה משתתפים מספר בתי ספר מקצועיים מרשת אורט, ביניהם גם  "אורט צריפין". את ההכנות לתחרות מוביל רכז המגמה אורן אלון.

התחרות מתקיימת בעקבות רצונם של אנשי משרד העבודה ליצור שיתוף פעולה ישראלי -גרמני, מורכבת משלושה שלבים, בשלב הראשון מכינים התלמידים מנה מסבירים עליה באמצעות סרטון בו הם גם מספרים על עצמם. אותו שלב נערך בשבוע שעבר בבית הספר כאשר 10 תלמידים ביצעו את המשימה. באותם סרטונים יצפו  חבר שופטים המורכב מנציגי משרד העבודה. לאחר שלב הצפייה, יגיע שלב חצי הגמר בו חבר השופטים לכלל בתי הספר ויבחנו את התלמידים שיתבקשו להכין לשופטים תפריט שלם, באותו שלב יטעמו השופטים את המנות, כאשר מספר תלמידים מצטיינים בתחרות, יזכו לפרס יוקרתי הכולל טיסה להשתלמות בישול יוקרתית בהמבורג שבגרמניה.

אחד המשתתפים בתחרות הוא אדיר מיכאלי בן ה-17 מנס ציונה. מעטים בני הנוער שמוכנים לשנות את חייהם מקצה לקצה, לעזוב את השגרה החמה והנוחה, את החברים ובית הספר ולקחת על עצמם אתגר בגיל כה צעיר. מיכאלי  הוא אחד מהם. הוא החליט להצטרף אל בית הספר "אורט צריפין", זאת לאחר הבנה כי ייעודו הוא בתחום הקולינריה,

בין לבין הוא עובד  לילות כימים בבית קפה באחת מרשתות הקפה המובילות, כמו גם במטבח של אולם אירועים באזור נס ציונה. כעת הוא מתכונן יחד עם עוד חמישה מבני כיתתו, לתחרות.  "כשהייתי בן – 10, אז באמת התחלתי להתעניין במטבח", סיפר השבוע. "כמו בהרבה מקרים ראיתי את אמא שלי מבשלת. היא מעצבת פנים שעובדת המון שעות ואבא שלי עובד בתור מאמן כושר, בנוסף לכך אנחנו 10 אחים, אז כאשר ההורים לא היו בבית לקחתי על עצמי את ה"פיקוד", בכל זאת יש הרבה פיות להאכיל. החברים היו הולכים לשחק למטה בשכונה, אני הייתי נכנס עם אמא לבשל".

ולגדול עם עוד תשעה אחים? לא קשה להאכיל ולדאוג לכולם?

"אף פעם לא קשה, כי גם לא משעמם אף פעם ויש מקום לכולם, כי כולם בקשר טוב עם כולם".

לבית הספר הוא הצטרף בכיתה ט', כשעזב את בית הספר העיוני, למרות התנגדות המורים לכך שיסיים בלי בגרות מלאה. למיכאלי עצמו זה לא ממש הפריע, הוא היה בטוח בעצמו מן הרגע הראשון, "בכיתה ז '  אחותי הלכה ללמוד שם,  היא הייתה מרוצה מאוד, והחלטתי לבוא גם. אני מעריך מאד את הצוות ובפרט את אורן רכז המגמה, יש לו ידע רחב, הוא מלמד אותך המון על ערכים ומקצוענות.  בנוסף בית הספר נותן לי כלים להצליח. למדתי שם המון על המקצוע, על סדר עבודה ועל מחויבות ואחראיות, אחת הסיבות לכך היא ששולחים אותנו להתמחויות במקומות עבודה כחלק מתהליך הלמידה"

מתרגש מהתחרות?

"זה עוד אחד מהצמתים בדרך למטרה הגדולה, אני מחכה לזה בקוצר רוח – ללמוד משף גרמני, ללמוד מהמטבח הגרמני, יש שם חומרי גלם ברמה גבוהה. למען האמת התחרות מעט מלחיצה אבל כשאני נכנס למטבח אני לא חושב על זה אני משוחרר".

מה החלום?

"בעזרת השם לפתוח מסעדה, ועוד לפני זה לנסוע ללמוד בישול בצרפת, שנחשבת לשיא הקולינריה וזו  מבחינתי פסגה שאני רוצה לכבוש"

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*